Da var endelig dagen her. Jeg har ventet lenge på dette og gru/gledet meg veldig. I går kveld etter jeg la meg kjente jeg skikkelige spark i hele magen så jeg ble helt rørt. Kjente det igjen da jeg stod opp så jeg var overhodet ikke bekymret for at det ikke var liv.
Vi dro hjemmenfra kl 08 og var fremme på Riksen i god tid. Ble ropt inn av en utrolig hyggelig jordmor. Vi snakket litt datoer og jeg fortalte om at det var prøverør og at jeg ikke hadde særlig sansen for å bli satt hverken frem eller tilbake, dette skjønte hun, men sa at selv IVF-gravide kan bli satt frem/tilbake inntil 9 dager, dette fordi det befruktede egget kan gå i dvale før det fester seg, men som oftest så stemte terminen.
La meg opp på benken og raskt fikk vi se ett hjerte som banket

Det var en fantastisk ultralydopplevelse. JM fortalte, forklarte og jeg spurte og gravde. Vi fikk se alt som man skulle og hun kom hele tiden med beroligende ting som hun så fosteret gjorde, som igjen var tegn på at den var frisk. Etter vel 20 min erklærte hun den lille som godkjent

og terminen er fortsatt 1.januar!
Både jeg og mannen ville vite kjønn og hun sa raskt at dette var en liten.......
lillesøster

!!
Jeg ble overhodet ikke overrasket, men mannen tok igjen grundig feil. Jeg er overlykkelig over at alt så bra ut og jeg hadde en fantastisk opplevelse idag. Beste ultralyden jeg noen gang har hatt og jeg hadde mange med storesøster. Dette er nok siste UL for meg og det er jo litt vemodig. Jeg skal nå nyte dette svangerskapet til det fulle og bare kose meg med den voksende magen.