Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-09-2008, 17:59   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
nodoki 6ukers kontroll..

ja idag var vi på 6ukers kontroll. i utgangspunktet var alt ok og Oskar er en flott, frisk, sterk gutt. helsesøster og legen sa han virket mere som over 2mnd gammel, enn 6 uker

men denne uken hvor jeg har drevet med dette ammeproskjektet så har stakkaren gått ned i vekt. (eller hvertfall ikke lagt på seg som han skal.) GUD for en elendig mor jeg er. Og han som har hylt og hylt og hylt, så har han vært så sulten og jeg har trodd han har reagert på noe i melken.. nei og nei.. stakkars liten.. jeg føler meg helt grusom.. jeg trodde jeg gav han nok tillegg etter ammingen, men tydligvis ikke..

så nå legger jeg ammeårene på hyllen. her blir det bare koseamming for oss.. og hovedmåltider i mme på flaske. jeg har ikke krefter til å stresse lenger. nå skal gutten bare få vokse og bli stor og sterk.

uansett, dagens tall var 5280g og 55cm.
1 september var han 5300g.

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 18:04   #2
Supermedlem

cala sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 907
cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.
Sv: 6ukers kontroll..

Sniker litt...
Huff..skjønner godt hvor lei deg du må være. Har selv blitt nødt til å innse at mme må tas i bruk for allvor hos oss etter mye slit med å øke produksjonen og en brystbetennelse på toppen av det. Ammer til hvert måltid etterfulgt av flaske med mme. Ja, dobbelt opp med arbeid men slik får det være. Men jeg kjenner at jeg fremdeles sliter en del med å akspetere disse mme-flaskene... Men på den annen side så er det godt å se hvor god og mett gutten min blir etter hver flaske. Så godt å være sikker på at han er mett!
Gammel 11-09-2008, 18:17   #3
Veteranmedlem

SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

ja i dag har gutten min spist og sovet og smilt masse til meg. tydelig kjempe fornøyd. godt å se, men jeg har utrolig dårlig samvittighet for de siste 2 ukene..

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 19:03   #4
Supermedlem

Sjøstjerne sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,386
Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.

Synes det var fine tall jeg... barna vokser jo i rykk og napp..? så om han har stagnert litt, tar han det sikkert igjen.

(her veide minstebror 3600 gr ved 6 ukers kontrollen)
Minstebror ble født 30. juli 2008

Sjøstjerne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 19:18   #5
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,593
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

SpektakkelRandi: Har du førsøkt å nettoveie han før og etter amming? Så vet du NØYAKTIG hva han får i seg. Det kan hende at dette er bare i en overgang.. Eller ikke. men det er kanskje greiest å vite helt sikker, helt uten tvil før du legger inn årene? Så blir overgangen til mme kanskje lettere og du slipper "hva om, dersom hvis" tankene på sikt..?

Bare en tanke, snuppa!

Hilsen din private stalker

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 20:00   #6
Veteranmedlem

Poenget er jo ikke at han er en stor gutt og er i "godt hold". Poenget er at han har gått ned litt og ikke gått opp som han skal. små babyer SKAL jo gå opp i vekt hver uke. Ikke stå stille eller gå ned.. Og poenget er at han har skreket masse denne uken, mest sannsynlig av at han har vært kjempe sulten.
Helsesøster sa at grønn avføring var mest sannsynlig magevondt men kunne også komme av for lite næring.

Jeg har strevet slik med den ammingen at jeg ikke har sett det jeg burde se. at han ikke har fått nok mat.
Jeg tror ikke jeg har ork til å streve mere med det. I og med at jeg sjelden klarer å amme uten hjelpebryst, pga han syns det går for seint, så kommer vi til å prioritere flaske nå og gi mme, og kun amme om kveld, natt og til kos.. jeg har rett og slett ikke krefter til å ta kampen..

Gammel 11-09-2008, 20:37   #7
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,593
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Det skjønner jeg SP! Syntes du har virkelig forsøkt altså! Det viktigeste er ikek hvor maten kommer fra men at han blir mett.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 21:02   #8
Veteranmedlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 4,993
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Du må ikke ha dårlig samvittighet i det hele, sånn er det bare noen ganger, og du har jo virkelig forsøkt.. noen får bare ikke til å amme, og du har iallefall prøvd..

Kos dere med flaske og mme og for all del ikke la mating bli stress..

Amming er veldig bra så lenge det ikke går på bekostning av kosen.. det er jo det som er det viktigste!!! Du er en super mamma som virkelig vil det beste for barnet ditt så vær så snill å ikke ha dårlig samvittighet

Jenta mi som blir ammet var forøvrig 5600 gram på 5 mnd kontroll, det er ikke alle som har mye fett i melka.. fettet har jeg desverre beholdt selv

Hobbybloggen
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 21:10   #9
Medlem

Chrissy78 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 440
Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.Chrissy78 har mye å være stolt av.

SP: Først av alt: Du er IKKE en elendig mor!!!!!
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Du har vært kjempetøff og hatt en utholdenhet og stahet andre bare kan drømme om!!

Klart det er tøft å se at en har gjort ting som i etterkant virker feil. Men du har gjort ditt beste, og har gjort alt du har kunnet for gutten din.
Det er lett å bli etterpåklok og si at " Var det Det som var feil!" - men det er ikke lett å skjønne alle de signalene barna prøver å gi..

En annen ting; hvis du vil forsøke litt til med amming, finnes det en nesespray som gjør at melken kommer raskere.
Jeg fikk den på resept nå, etter at vi fikk trøske og gutten min bare kranglet med maten.
-Nå må jeg slutte med den, for det kommer litt for fort for ham .

Uff alt vi skal styre med!

Vil bare sende deg en stooor jeg, og si at du er en KNALLGOD mor for barna dine, men ingen kan gjøre mer enn sitt beste, -og ingen er perfekte!!

Nå gleder vi oss villt til første julen sammen!
Chrissy78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 21:10   #10
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 862
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.

Dette var ikke kjekt å høre SR! Forstår at etter all jobbingen din så er denne beskjeden trasig.
Men ingen kan ta i fra deg at du har prøvd. Du har prøvd mer en noen annen jeg vet om. Jeg synes du skal være enormt stolt over din egen innsats for å få dette til.
Synes dere herfra skal kose dere med koseamming, og vær fornøyd med det, for ingen kan forvente mer av dere

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
amming

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:14.