Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-09-2008, 22:51   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,104
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
(amme)oppdatering fra meg.

skriver et lengre innlegg jeg. det er så sjelden jeg rekker å skrive utdypende om dagen. blir som regel kjappe kommentarer til andre..

Dette går foreløbig kjempe bra. Hadde ikke forventet å komme så langt bare på et par dager. Han suger nå på begge brystene og i dag var det første dagen jeg klarte å feste på hjelpebrystet og jeg merker det hjelper masse på produksjonen min. Jeg er så glad. Prøver å ikke ha skyhøye forventninger til å fullamme, men jeg krysser alt jeg har.
Uansett, så er jeg hvertfall begynt å bli sår igjen. han suger så feil på det ene brystet, vet ikke hvordag jeg kan endre det. Gikk bare 3 dager før jeg blødde på det brystet etter fødselen så jeg håper ammepoliklinikken kan hjelpe meg. Alt i alt så er jeg utrolig stolt av meg selv. uansett om dette går som jeg vil eller ikke.

I morgen fyller min store snupp 5 år. jeg holder på å lage gelé her som hun skal ha med seg i barnehagen. Jeg skal stå opp før henne i morgen, hvis jeg klarer, også skal jeg lage frokost på sengen hennes og hun skal få åpne pakken sin i sengen. Håper bare oskar er snill og lar meg gjennomføre det.
Hun gleder seg sånn. 5 år er virkelig en spennende bursdag. Jeg husker selv min 5 års dag. Følte meg virkelig stor.
Pappaen hennes og bestefaren hennes kommer opp til bergen i helgen og hun skal bo på hotell med dem. Hun er helt på styr.. gleder seg masse. blir også litt godt for meg da. da kan jeg prioritere ammingen..
Skal ha familiebesøk på lørdag, ellers så skal jeg ikke så mye annet.

klumpen er nå blitt 5 uker og har begynt å prate endel med meg. Han smiler fortsatt lite, men jeg kan se på øyne om han er fornøyd eller ikke. Han har endel halvsmil liksom. lurer på når de første glisene kommer. Han har lange samtaler med meg på stellebordet hver dag. arøøøø og guuuu og gyyy sier han.. herlig.. også elsker han når jeg synger for han.

i går var jeg på posten og hentet den nye vognen min. selv om den veier 5 kg mere enn buggisen er den en drøm og trille. stor koser meg med den.. buggisen er foreløbig satt i boden. den er nedgradert til kjøpesenter vogn.. den får komme frem for fullt til våren når jeg skal bruke sportsvognen.

Ellers så går ting ganske bra her. er jo selvsagt utrolig sliten om dagen. det er ikke barebare med to små alene og skal rekke busser og rekke og holde hus og hjem og lage mat osv. men det går jo.. jeg har kort lunte og snuppa får ofte gjennomgå stakkars. hun er ikke sånn sint sjalu men maser mye om oppmerksomhet. spesielt når han hyler, da skal hun plutselig ha hjelp til masse eller løper rundt i huset og tuller og tøyser og gjør ting hun ikke har lov til. Jeg prøver å holde meg rolig men det er ikke alltid så lett. Etterpå har jeg utrolig dårlig samvittighet. Jeg håper uansett hun vet jeg er glad i henne. sier til henne hver dag at jeg elsker henne og at jeg ikke mener å være så streng og irritabel..

Ang vekten så går jeg nedover. uten å gjøre så mye for det. jeg har ikke vekt hjemme, men merker påklær at jeg går ned. jeg er sikker på jeg veier mindre nå enn FØR jeg ble gravid, for ingen klær passer lenger.. de er store.. det er sjelden jeg opplever.. kjøpte meg en ny bukse for litt siden og den var i str 46, og det er lenge siden en bukse i str 46 passet meg.
Håper jeg går ned enda mere.. jeg har mye vekt igjen..

her er noen bilder fra meg:

og med det sier jeg godnatt..

Klumpen 5 uker:

kjøpte lommeslynge av solsikko, småen sovnet momentant i den.. 1 gang. ikke så populær enda egentlig.. tror det blir bedre når han kan sitte i den.

nyvogna:

engelen min koser seg i ny vogn:

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."

Sist endret av SpetakkelRandi; 05-09-2008 kl 22:23.
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 23:16   #2
Supermedlem

maja03 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Røyken
Meldinger: 1,153
maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.
Sv: (amme)oppdatering fra meg.

Syns du er kjempe flink, og du har all grunn til å være sliten med 2 små alene. Stilig vogn
Håper ammingen går bedre og bedre, du er jo på god vei! Lillemann er kjempe skjønn!
Ha en riktig god natt og kos dere med bursdagsfrokost på senga til 5 åringen din!
Gammel 04-09-2008, 23:30   #3
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,733
MP Rating: 100% (4)
Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var en kjekk og glad oppdatering fra deg!! Herlig lesning; at det går så greit og at du enda ikke har gitt opp ammingen - du er tøff! Gratulerer med ny vogn i hus, den var fin Og i morgen, tenk at E er 5 år...

Fjolla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 02:03   #4
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 433
Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.

Det var godt å høre at det går så bra med ammingen, skal gå så bra så
Beautiful_mind er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 14:53   #5
Juniormedlem

Fiamaja sin avatar

Meldinger: 13
Fiamaja er en ukjent størrelse akkurat nå.

Grattis med ammingen - sikkert en god følelse
Kjenner igjen lydene du beskriver at Oskar lager. Idun lager akkurat sånne "arø"-lyder og fryder seg stort når jeg hermer og etterlikner

Kjenner meg veldig igjen når du beskriver hjemme-situasjonen med storesøster som krever oppmerksomhet - og den korte lunta ...og påfølgende dårlig samvittighet. Da er det godt å kunne si til seg selv iblant at man tross alt mester ganske mye! Det er ikke are bare å ha to små - jeg er selv ofte alene, selvom jeg er sammen med pappa'n. Og storebror får ofte mindre tålmodighet - men alt i alt tror jeg han har godt av det. De lærer seg å tilpasse seg andre mennesker - som også tar plass.

Lykke til med ny vogn, lommeslynge - og bursdagsfeiring!

Gammel 05-09-2008, 15:26   #6
Supermedlem

evigoptimist84 sin avatar

Sted: Stavanger
Meldinger: 757
evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.

Grattis med ny vogn
Har sagt det før og sier det igjen: Synes du er helt fantastisk som tar deg av de to små alene (og UTEN bil).

Veldig godt å høre at ammingen også går seg til, håper du kan fullamme etter hvert

Ang. storesøster: Det må være vanskelig både for deg og for henne, men hun vet nok at du er glad i henne og at det ikke alltid er like enkelt for deg. Hun får det nok kjempefint på tur med pappaen, godt for deg også å få fokusere på Oskar og ammingen.

evigoptimist84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 16:12   #7
Juniormedlem

Xochi sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 7
Xochi er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hei!
Så søt baby! Gratulerer så mye Jeg har også kjøpt en lommesling men jeg har ikke brukt den så mye. Som du sier håper at babyen liker den når hun blir større. Hun finner ikke riktig posisjon og jeg blir frustert. Lykke til med ammingen!
Gammel 05-09-2008, 17:07   #8
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,860
MP Rating: 100% (1)
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.

Du er råflink, vennen!
STOLT av deg, jeg!

Og prinsen din er jo bare så nydelig, da.

Og når det gjelder vesla di, kjenner jeg meg igjen.
Det har roet seg masse nå... men det var helt sånn, en liten periode.

Gratulerer med morgendagen, hvis jeg ikke er innom her, da.
Kose dere MASSE!

Ser at du har gått ned... men det er jo ikke rart, sånn som du flyr.
Håper du tenker litt på deg selv også, midt oppi alt annet.
Gammel 05-09-2008, 18:44   #9
Medlem

Solsikko sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergensområdet
Meldinger: 336
Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.

Så godt å høre at det går fremover med ammingen. Synd med sårheten. Håper ammepol kan hjelpe deg.
Grattis med dagen til den flotte storesøsteren

Kjekt å se deg med slyngen. Håper snuppen finner seg til rette med den etterhvert

juli 2002
juli 2008
Solsikko er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 18:45   #10
Medlem

Solsikko sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergensområdet
Meldinger: 336
Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.

P.S. Fine bilder av snuppen, og vogna så god ut

juli 2002
juli 2008
Solsikko er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:44.