skriver et lengre innlegg jeg. det er så sjelden jeg rekker å skrive utdypende om dagen. blir som regel kjappe kommentarer til andre..

Dette går foreløbig kjempe bra. Hadde ikke forventet å komme så langt bare på et par dager. Han suger nå på begge brystene og i dag var det første dagen jeg klarte å feste på hjelpebrystet og jeg merker det hjelper masse på produksjonen min. Jeg er så glad. Prøver å ikke ha skyhøye forventninger til å fullamme, men jeg krysser alt jeg har.
Uansett, så er jeg hvertfall begynt å bli sår igjen. han suger så feil på det ene brystet, vet ikke hvordag jeg kan endre det. Gikk bare 3 dager før jeg blødde på det brystet etter fødselen så jeg håper ammepoliklinikken kan hjelpe meg. Alt i alt så er jeg utrolig stolt av meg selv. uansett om dette går som jeg vil eller ikke.
I morgen fyller min store snupp 5 år. jeg holder på å lage gelé her som hun skal ha med seg i barnehagen. Jeg skal stå opp før henne i morgen, hvis jeg klarer, også skal jeg lage frokost på sengen hennes og hun skal få åpne pakken sin i sengen. Håper bare oskar er snill og lar meg gjennomføre det.

Hun gleder seg sånn. 5 år er virkelig en spennende bursdag. Jeg husker selv min 5 års dag. Følte meg virkelig stor.

Pappaen hennes og bestefaren hennes kommer opp til bergen i helgen og hun skal bo på hotell med dem. Hun er helt på styr.. gleder seg masse. blir også litt godt for meg da.

da kan jeg prioritere ammingen..
Skal ha familiebesøk på lørdag, ellers så skal jeg ikke så mye annet.
klumpen er nå blitt 5 uker og har begynt å prate endel med meg. Han smiler fortsatt lite, men jeg kan se på øyne om han er fornøyd eller ikke. Han har endel halvsmil liksom. lurer på når de første glisene kommer. Han har lange samtaler med meg på stellebordet hver dag. arøøøø og guuuu og gyyy sier han..

herlig.. også elsker han når jeg synger for han.
i går var jeg på posten og hentet den nye vognen min. selv om den veier 5 kg mere enn buggisen er den en drøm og trille.

stor koser meg med den.. buggisen er foreløbig satt i boden. den er nedgradert til kjøpesenter vogn.. den får komme frem for fullt til våren når jeg skal bruke sportsvognen.
Ellers så går ting ganske bra her. er jo selvsagt utrolig sliten om dagen. det er ikke barebare med to små alene og skal rekke busser og rekke og holde hus og hjem og lage mat osv. men det går jo.. jeg har kort lunte og snuppa får ofte gjennomgå stakkars. hun er ikke sånn sint sjalu men maser mye om oppmerksomhet. spesielt når han hyler, da skal hun plutselig ha hjelp til masse eller løper rundt i huset og tuller og tøyser og gjør ting hun ikke har lov til. Jeg prøver å holde meg rolig men det er ikke alltid så lett. Etterpå har jeg utrolig dårlig samvittighet.

Jeg håper uansett hun vet jeg er glad i henne. sier til henne hver dag at jeg elsker henne og at jeg ikke mener å være så streng og irritabel..
Ang vekten så går jeg nedover. uten å gjøre så mye for det. jeg har ikke vekt hjemme, men merker påklær at jeg går ned. jeg er sikker på jeg veier mindre nå enn FØR jeg ble gravid, for ingen klær passer lenger.. de er store.. det er sjelden jeg opplever..

kjøpte meg en ny bukse for litt siden og den var i str 46, og det er lenge siden en bukse i str 46 passet meg.
Håper jeg går ned enda mere.. jeg har mye vekt igjen..
her er noen bilder fra meg:
og med det sier jeg godnatt..
Klumpen 5 uker:
kjøpte lommeslynge av solsikko, småen sovnet momentant i den.. 1 gang. ikke så populær enda egentlig.. tror det blir bedre når han kan sitte i den.
nyvogna:
engelen min koser seg i ny vogn: