Hadde egentlig ikke tenkt å si noe før om en stund men jeg driver å prøver på ammingen igjen..

Nå sukker dere vel oppgitt, men saken er at jeg har så fryktelig lyst å få til dette. Og nå trodde jeg virkelig det toget hadde gått for meg siden han er 1 mnd og har brukt kun flaske siden han var 2 uker ca.. Det begynte jo veldig bra for oss. Han var kjempe sugevillig og jeg fikk melk før det var gått 2 døgn. Da jeg var kommet hjem fra sykehuset begynte jeg å føle meg dårlig (pga infeksjonen) og jeg trodde jo det var pga brystene. Brystbetennelse pga sårheten osv.. Uansett så var jeg så dårlig at jeg ikke orket tanken på å amme pga sårheten og vegret meg og ga en flaske som straks ble til fler. jeg ble så innlagt igjen og måtte til operasjon og jeg mistet da mye melk og han ble mere og mere vant til flaske pga de gav han det på sykehuset. Da jeg kom hjem gikk jeg på sterke medisiner og han ble dårlig i magen av melken min og til slutt måtte jeg bare gi meg helt følte jeg. skulle jo gå på medisinene i 2 uker.
Men i forrige uke begynte jeg å prate med en ammehjelper (Geo) her inne på nm og hun tipset meg om noe som heter hjelpebryst. Det er en flaske med en sonde som man taper på brystvorten og man har
mme i flasken og barnet drikker av brystet men får også
mme fra sonden og samtidig stimulerer brystet så det blir produsert melk.
Jeg kjøpte dette på torsdag men fikk det ikke til jeg da..

han er kjempe sugeforvirret og nektet dermed å ta brystet og når ikke melken kommer likefort som på flasken ble han bare rasende. Han sto i bue og jeg droppet det hjelpebrystet. Men jeg ringe ammepoliklinikken og hørte om de kanskje kunne hjelpe meg å vise meg og sånn. fikk ikke time hos de den 9 september.. og fikk beskjed om å bare drikke havresuppe
I helgen kom jeg i snakk med en proff ammehjelper fra østlandet og hun har vært helt enestående. Hun har vært tilgjengelig på telefon, mail og sms og gitt meg masse gode tips. Det første var å få bukt med sugeforvirringen hans og derfor sa hun at jeg kunne fingermate med hjelpebrystet så han kunne få riktig sugemåte igjen. jeg legger sonden på pekefingeren og stikker den i munnen på han og legger han inntil brystet. Det beygnte jeg med i går ettermiddag og det har så langt gått kjempe fint. Han stor koser seg. han tror virkelig han blir ammet. ikke noe hastverk og stress på han, han bare ligger og koser seg ved brystet. gjorde dette i hele natt også og vi har hatt en kjempe fin og rolig natt..
Det beste av alt kom jo i dag. Jeg har ammet..

Litt innimellom. Har jo ikke så mye melk lenger, og han tømmer brystene fort, men han tar brystet!!! flere ganger, uten å stå i bue. han drikker. hører han svelger og koser seg. ogetterpå fingermater jeg så han blir mett. Vi øver oss og håper på det beste. Mitt neste mål er nå å klare å koble hjelpebrystet på brystet så han kan suge pupp mens han får
mme. slik at jeg får melken min tilbake.
Vet at dette kan bli travle uker, med mye amming og frustrasjon og slitsomhet men jeg skal gjøre mitt beste. Om jeg ikke får det til kan jeg i hvertfall si at jeg virkelig har prøvd og gjort mitt.
Kryss fingrene for meg da..