Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-09-2008, 21:51   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
ang amming IGJEN..

Hadde egentlig ikke tenkt å si noe før om en stund men jeg driver å prøver på ammingen igjen..
Nå sukker dere vel oppgitt, men saken er at jeg har så fryktelig lyst å få til dette. Og nå trodde jeg virkelig det toget hadde gått for meg siden han er 1 mnd og har brukt kun flaske siden han var 2 uker ca.. Det begynte jo veldig bra for oss. Han var kjempe sugevillig og jeg fikk melk før det var gått 2 døgn. Da jeg var kommet hjem fra sykehuset begynte jeg å føle meg dårlig (pga infeksjonen) og jeg trodde jo det var pga brystene. Brystbetennelse pga sårheten osv.. Uansett så var jeg så dårlig at jeg ikke orket tanken på å amme pga sårheten og vegret meg og ga en flaske som straks ble til fler. jeg ble så innlagt igjen og måtte til operasjon og jeg mistet da mye melk og han ble mere og mere vant til flaske pga de gav han det på sykehuset. Da jeg kom hjem gikk jeg på sterke medisiner og han ble dårlig i magen av melken min og til slutt måtte jeg bare gi meg helt følte jeg. skulle jo gå på medisinene i 2 uker.

Men i forrige uke begynte jeg å prate med en ammehjelper (Geo) her inne på nm og hun tipset meg om noe som heter hjelpebryst. Det er en flaske med en sonde som man taper på brystvorten og man har mme i flasken og barnet drikker av brystet men får også mme fra sonden og samtidig stimulerer brystet så det blir produsert melk.
Jeg kjøpte dette på torsdag men fikk det ikke til jeg da.. han er kjempe sugeforvirret og nektet dermed å ta brystet og når ikke melken kommer likefort som på flasken ble han bare rasende. Han sto i bue og jeg droppet det hjelpebrystet. Men jeg ringe ammepoliklinikken og hørte om de kanskje kunne hjelpe meg å vise meg og sånn. fikk ikke time hos de den 9 september.. og fikk beskjed om å bare drikke havresuppe
I helgen kom jeg i snakk med en proff ammehjelper fra østlandet og hun har vært helt enestående. Hun har vært tilgjengelig på telefon, mail og sms og gitt meg masse gode tips. Det første var å få bukt med sugeforvirringen hans og derfor sa hun at jeg kunne fingermate med hjelpebrystet så han kunne få riktig sugemåte igjen. jeg legger sonden på pekefingeren og stikker den i munnen på han og legger han inntil brystet. Det beygnte jeg med i går ettermiddag og det har så langt gått kjempe fint. Han stor koser seg. han tror virkelig han blir ammet. ikke noe hastverk og stress på han, han bare ligger og koser seg ved brystet. gjorde dette i hele natt også og vi har hatt en kjempe fin og rolig natt..

Det beste av alt kom jo i dag. Jeg har ammet.. Litt innimellom. Har jo ikke så mye melk lenger, og han tømmer brystene fort, men han tar brystet!!! flere ganger, uten å stå i bue. han drikker. hører han svelger og koser seg. ogetterpå fingermater jeg så han blir mett. Vi øver oss og håper på det beste. Mitt neste mål er nå å klare å koble hjelpebrystet på brystet så han kan suge pupp mens han får mme. slik at jeg får melken min tilbake.

Vet at dette kan bli travle uker, med mye amming og frustrasjon og slitsomhet men jeg skal gjøre mitt beste. Om jeg ikke får det til kan jeg i hvertfall si at jeg virkelig har prøvd og gjort mitt.
Kryss fingrene for meg da..

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2008, 21:57   #2
Veteranmedlem

LineN sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,237
Blogginnlegg: 4
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: ang amming IGJEN..

Flink du er!!
Håper det går denne gangen da..

Lykke til!
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2008, 22:04   #3
Seniormedlem

*Ullsokk* sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 1,672
*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.

Du gir deg ikke du heller nei . Synes du er kjempeflink . Du husker kanskje hvor lenge jeg har slitt med produksjonen. E var 6 uker i går og da hadde jeg faktisk antydning til melkespreng . Så det er håp!

Lykke til . Håper du klarer det, men ikke slit deg helt ut da...

M - september 2005
*Ullsokk*: Tidligere September mamma
*Ullsokk* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2008, 22:13   #4
Supermedlem

evigoptimist84 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 822
evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.

Wow, så flink du er!

Og så flott at det ikke er for sent å få igang ammingen igjen. Kroppen er jo bare helt fantastisk og tilpasningsdyktig. Håper og tror at dette kommer til å gå bra for deg. I hvert fall når du får så god hjelp De små lærer jo veldig fort også. Er jo så lettvint å amme, da har man alltid maten med seg, perfekt temperert, tørsteslukkermelk først og fet og god melk til slutt.

Synes det er kjempeflott at du ga ammingen et nytt forsøk. Masse lykke til!

evigoptimist84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2008, 22:14   #5
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,865
MP Rating: 100% (1)
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå ble jeg glad, nå...
Håper dette går strålende fremover, vennen!
Høres iallfall ut som han koser seg. Det håper jeg du gjør også.

Jeg er så stolt av deg!
*hulk*
Gammel 02-09-2008, 22:25   #6
Supermedlem

*Lene* sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Schpikkenstaden
Meldinger: 803
*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.

Så flink og tålmodig du er

Masse lykke til!

Mamma til verdens nydeligste Ida, og verdens tøffeste storebror Hauk
*Lene* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2008, 22:29   #7
Eli
Seniormedlem

Eli sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Lørenskog
Meldinger: 1,624
Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.Eli har en strålende fremtid.

Så flink og tålmodig du er! Jeg er kjempeimponert! Håper virkelig at all jobbingen og stå-på-viljen din gjør at du kan fullamme igjen! Det fortjener du virkelig!
Gammel 02-09-2008, 22:36   #8
Supermedlem

maja03 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Røyken
Meldinger: 1,196
maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.

Vet du, nå fikk jeg tårer i øynene og ble skikkelig rørt av det du skrev. at han koste seg ved brystet og at du ammet

Du er kjempe flink, skikkelig stå-på-vilje og utholdende.
Gammel 02-09-2008, 22:48   #9
Supermedlem

embla_ sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 559
embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.

du er kjempeflink og tålmodig!! så flott å høre at det begynner å gå bedre og at han tar puppen og koser seg med den!!! Masse lykke til og jeg krysser fingrene for deg!!

28. april kom vår lille gutt!!
embla_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2008, 23:19   #10
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk allesammen. Jeg fatter ikke at jeg egentlig orker. for jeg er så utrolig sliten.. men hvis det går bra vil det jo bli så mye enklere etterpå.. ikke sant.. Håper det går..

Dere er kjempesøte som motiverer meg slik

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:30.