|
 |
|
10-09-2008, 13:34
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
|
er det noe galt med melken min?
|
|
Begynte seriøst å få melk på søndag tenker jeg, og siden da har lillegutt hatt store mageproblemer. Jeg er helt i koma her. Fatter ikke at jeg skal få så ufattelig mye motgang...  Ja det er nok bare en bagatell i forhold til andre problemer her i verden, men for meg er dette det værste som skulle skje. Jeg føler jeg har brukt mye av reservekrefetene mine for å få til dette ammestyret og nå reagerer han kraftig på melken min tror jeg og da vet jeg ikke om jeg orker mere for å være ærlig.
Ca en halvtime etter han har spist begynner det. han hyyyyler, gjerne i en time eller to i strekk og ligger og vrir seg og ingenting får han til å slutte.  han her helt hysterisk. Og hva skjer da? joda, JEG blir helt hysterisk. Dårlig mor. jeg flyr helt i taket. mest fordi jeg ser at han har vondt og vil at det skal slutte, men også fordi den hylingen er grusom..høres ut somhan blir myrdet.
I går kveld hylte han i 3(!!!) timer i strekk. uavbrutt av et måltid..  Hva skal jeg gjøre? Jeg skjønner ikke at noe av det lille jeg spiser skal være galt...
Her er forskjellige matvarer jeg har spist siden lørdag:
Fiskesuppe
Fiskepinner
potet
kaviar
hvitost
syltetøy
tomatsuppe
brød
biola
weetabix (fullkorns frokostblanding)
tranpiller
vitaminbjørner
skinke
agurk
banan
muffins 
amme-te
men hva i allverden kan det være da?
de siste bleiene hans har vært grønnsvartgule og slimete og han promper masse og det lukter forferdelig...
Hvorfor ???
|
|
|
10-09-2008, 13:53
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
|
Sv: er det noe galt med melken min?
|
|
Huff, stakars deg  Jeg har følgt med litt på det du har skrevet i det siste og jeg er kjempeimponert over innsatsen din!
Jeg kan ikke se hva det kan være som forårsaker magevondten ut fra det du skriver at du har spist. Datteren min reagerte kraftig på løk, løkpulver og alt som slekter på løk - purre, hvitløk osv. Det kan jo være at det er løk eller løkpulver i fiskesuppen du spiste?
Føler virkelig med deg. Spedbarnstiden er tøff
10-09-2008, 13:58
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergensområdet
Meldinger: 336
|
|
|
Huffda så mye problemer du skulle få 
Ser du ikke har spist noen av de typiske tingene som bønner, løk og kål. Men som Lykkelig sier, så kan det være løk/løkpulver i ferdigmat. Han kan også reagere på melk. Noen babyer reagerer på at mor spiser og drikker mat med melk i. Men han hadde da gjerne ragert på MME tidligere 
Siden han promper mye, betyr det at han har mye luft. Får han til å rape? Han er jo veldig glupsk ved brystet. Kanskje han da svelger mye luft?
|
|
|
10-09-2008, 14:16
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 822
|
|
|
Kan nok ikke bidra med noe klokt ang. kosthold for hver gang jeg nevner dette for helsesøster sier hun bare at jeg må gi minifom
Men: De siste par dagene har Tobias oppført seg lignende og i natt fant jeg ut hvorfor. Han var fremdeles sulten!!  Og han som lå i minst 20 min på ett bryst.. Det endte med at han ville ha like mye av det andre brystet også før han var fornøyd. Og etter bare 2 timer ca var han like sulten igjen! 
Han kommer til å rase opp i vekt
Lykke til i alle fall. Synd å måtte gi seg etter den flotte innsatsen du har gjort nå for å få opp produksjonen igjen.

|
|
|
10-09-2008, 15:41
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 276
|
|
|
kan hende han reagerer på amme-teen du drikker, så forsøk å kutt ut den i et par dager
Samtidig kan det hende bebisen din fortsatt er sulten som blir nevnt over her, og om du pumer eller gir litt MME på flaske etter et måltid bebisen blir urolig - kan det hjelpe masse!
Dette gjorde susen for oss hvertfall!
Lykke til!
|
|
10-09-2008, 16:45
|
|
|
Supermedlem
Meldinger: 862
|
|
|
Jeg synes du gjør en kjempeinnsats SR, og jeg forstår så godt at dette gjør deg frustrert.
Av det som du skriver her så er det noen ting jeg kan foreslå som gir lillegutten din luft i magen og grønn avføring:
Fiskesuppe, her kan det være tilsatt løk feks som gutten kan reagere på, og han kan reagere på melk
Fiskepinner, her også kan det være tilsetningsstoffer som han kan reagere på, men det er ikke det første jeg hadde kuttet ut.
potet
kaviar, en del barn reagerer på skalldyr og annen sjømat
hvitost, visst gutten din reagerer på melk, kan han også reagere på ost
syltetøy, min lille reagerer veldig på bringebær feks, og da er også syltetøyet utelukket.
tomatsuppe, for mye tomat kan visst enkelte reagere på
brød, noen barn reagerer på hvetebrød
biola, reagerer gutten på melk, kan han reagere på biola også
weetabix (fullkorns frokostblanding)
tranpiller
vitaminbjørner
skinke
agurk
banan
muffins 
amme-te
Lillegutt her i huset reagerer på melk, og han får da mosegrønn avføring, og masse luft. Jeg hadde begynnt med å kutte ut melkeprodukter i noen dager, og sett om du ser bedring. Prøv så på nytt med et og et melkeprodukt, og se om problemene kommer tilbake.
Jeg kan feks ikke drikke ren melk, men kan spise rø mme og kesam. Ost kan jeg spise når den er behandlet, feks smeltet eller i en saus. Bringebær biola har jeg også klart og teste, og det gikk selvagt rett i vasken  Snakk om å være tankeløs
Jeg fikk beskjed av HS at grønn avføring tyder på mye luft og/eller irritert tarm, men er ikke farlig.
Lykke til!!!
|
10-09-2008, 17:56
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 517
|
|
|
Uff så mye motgang du skulle få da !
Har ikke så mye mer å tillegge bortsett fra det som allerede er sagt her , men tror heller ikke det er melk han reagerer på hvis du fram til ganske nylig har gitt ham kumelk basert mme .
Det eneste det kanskje kunne vært var at han kanskje kan reagere på overgangen mellom mme og mm (?) . De små reagerer jo når det er motsatt vei , så det er sikkert mulig å reagere den andre veien også .
Ville nok også prøvd å fingermate etter du har ammet , bare for å sjekke at han ikke fremdeles er sulten . Ville kanskje ikke ha brukt flaske , siden dere har slitt litt med sugeforvirring nylig .
Ellers leste jeg på internett at babyer med kolikk ofte er værst mellom 6-8 ukers alderen . Nå har kanskje ikke O kolikk , men det er jo mulig at det skjer ett eller annet med tarmsystemet rundt den alderen , ikke vet jeg .
Uansett  det skal ikke være lett nei...
|
10-09-2008, 18:10
|
|
|
Supermedlem
Meldinger: 862
|
|
|
Lillegutt her reagerer ikke på MME, men reagerer som sagt på "vanlig" melk og hvitost bl.a.
I skrivende stund har vi en skrikerunde pga at mor prøvde å innføre hvitost igjen, men det er ikke lillegutts mage med på nei...
|
10-09-2008, 18:17
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
|
|
|
takk for råd og forslag.
Tror ikke det er det at han er sulten, for jeg ammer jo MED hjelpebryst med mme.. så han får i seg både mme og mm samtidig.. noen ganger ammer jeg først, når han ikke er så utålmodig og fingermater/ammer med hjelpebryst etterpå..
kom på at jeg har jo gått og småmomser litt nonstop som jeg har i kjøkkenskuffen, så det kan jo kanskje være sjokoladen? det er jo mange babyer som reagerer på det..? uff.. ja det er virkelig mye motgang man skal få.. Når han skriker sånn så blir jeg gal.. jeg måtte tidligere nærmest "slenge" han fra meg på sengen og gå inn i et annet rom og skrike i en pute her tidligere.. jeg lurer virkelig på hvor kreftene mine kommer fra i blant.. jeg har nok et lite kriselager med ekstra krefter som jeg tar av i slike situasjoner ja..
får prøve å kutte ut den småmomsingen av nonstop og melk/biola.. så får vi se..
|
|
|
10-09-2008, 20:01
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 392
|
|
|
Det kan godt være sjokolade....
MinsteSnuppa reagerer (dessverre) veldig på det. Det og kullsyre. Hipp hurra...
Synes uansett du har gjort og gjør en kjempe-innsats!
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:40.
|