Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 13:16   #1
Juniormedlem

Xochi sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 7
MP Rating: 0% (0)
Xochi er en ukjent størrelse akkurat nå.
Hvorfor smokk?

Hei,
Jeg kan ikke se fordeler med smokk. Har dere erfaring med det? Trenger babyen erstatning for mors bryster? Mitt første barn var ikke interessert, men flere venninner sier at det ser ut som min baby har stor suttebehov og anbefaler smokk. Jeg har ikke noe problem med å ha babyen med brystene når hun vil. Hun er bare 7 uker gammel! Hvorfor hører jeg så ofte at det er bedre å gi smokk?
Gammel 05-09-2008, 13:23   #2
Medlem

Marilena sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 413
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.
Sv: Hvorfor smokk?

Håper det er greit.
Begge mine har brukt smokk, og i første omgang har det vært sugebehovet som har vært hovedårsaken til smokkebruken.
Smokk er også positivt i andresammenhenger sammenhenger:

Smokk beskytter mot krybbedød
Smokk eller ikke?
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 15:00   #3
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

hvis barnet har stort sugebehov uten om sulten, og mor ikke vil bli brukt som smokk selv så er smokk kjempe praktisk. jeg syns hvertfall det er en fin ting.
men så lenge man selv liker å bli suttet på utenom å mate så er det jo ikke noe vits å begynne med smokk.

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 17:14   #4
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,865
MP Rating: 100% (1)
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er helt som deg... er blitt brukt som smokk i perioder.
Men synes det er bedre, enn den smokken.

Jeg lot han prøve det et par ganger... fordi jeg fikk dårlig samvittighet av å ikke gjøre det, tilfelle det var det han trengte.
Men han ville ikke ha den.

Pustet lettet ut, og siden har jeg ikke prøvd.
Gammel 05-09-2008, 19:18   #5
Supermedlem

Hetty sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 601
Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.Hetty har mye å være stolt av.

Det er vel ikke noe de trenger, men kan være en fin avlastning og ikke minst trøst når de blir eldre. Skjønt...det finnes jo andre måter å løse det på.

Storebror er en særdeles fornøyd smokkebruker, men det ser ikke ut som lillebror er særlig interessert. Lurer på om jeg skal "øve" på det eller bare kutte det ut....jeg er litt fristet til det siste faktisk....også heller se om jeg ikke kan finne en koseklut til han i stedet for....
Gammel 05-09-2008, 19:59   #6
Medlem

DiaMamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 214
DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.DiaMamma er fantastisk mot andre.

Her i huset bruker både storesøster og lillesøster smokk. Fordelene jeg ser med smokk er
at det er mye lettere å styre bruken av den i forhold til bruken av tommel,
at barnet roer seg og koser seg uten at mamma eller pappa må bære hele tiden. Viktig med "egentid" for mor og far også!
at det er lettere å avvenne smokk enn tommel (tommelen er fristende tilgjengelig hele tiden)
at det er bedre for tennene enn tommel
at det er med på å forhindre krybbedød
at det er til stor hjelp når barnet blir større og våkner om natten

Men når alt det positive om smokk er sagt, synes jeg det er svært lite sjarmerende med barn som løper rundt på dagen med smokk i munnen og snakker uforståelig. Jeg synes at smokken kun hører med til soving.

Sist endret av DiaMamma; 06-09-2008 kl 18:47.
DiaMamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 18:43   #7
Supermedlem

GutteMamma1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 545
GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.

Jeg tenkte som deg og prøvde ikke så hardt med smokken til gutten min. 5 mnd gammel tok han smokken nærmest av seg selv, og du store det ble forandring!! Han kunne nå øve på rulle rundt, leke med hendene mye mer konsentrert, istedet for å skrike etter bare få minutter. Han ble roligere på den måten at han ble mindre frustrert, ikke at han ble mer passiv. Plutselig kunne jeg ta han med på turer i vogna uten å måtte be en stille bønn om at han sovnet, så han ikke skrek seg opp. Han ble gladere og mer fornøyd gutt. Jeg hadde bare ikke skjønt at han trengte noe å sutte på ordentlig. Og han fikk masse pupp altså, og masse bæring og kos, og det får han fortsatt!

GutteMamma1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 20:43   #8
Seniormedlem

Minamor sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,962
Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.

Hvorfor ikke?

Hver sin lyst sier bare jeg. Selv om jeg gir min sønn smokk betyr ikke at det er riktig for alle. Barn er forskjellige.
Gammel 06-09-2008, 20:44   #9
Medlem

Lille_Lisa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 221
Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.Lille_Lisa er fantastisk mot andre.

Hanna har et ekstremt sugebehov så smokken var som sendt fra himmelen da hun var fire dager gammel. Jeg gråt og gråt for jeg følte meg som en dårlig mor, men den satt som støpt med en gan og hun ble helt salig. Ammingen fungerte flott fra første stund.
Så her smokken det nest mest viktigste i verden etter mamma!
Gammel 06-09-2008, 20:47   #10
Supermedlem

skorpion75 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,070
skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.skorpion75 har mye å være stolt av.

Enig med Minamor og signerer forøvrig Guttemamma1 og prøver fremdeles å få jenta mi til å ta smokk - for meg er det bedre med en smokk av gummi enn pupp

Men det gjelder ikke alle
Svar

Stikkord
smokk

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:29.