Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-09-2008, 07:40   #1
Medlem

ninahelen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 415
MP Rating: 0% (0)
ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.
***Mandagen***

God morgen jenter!
Tidlig oppe idag, har hjulpet med å ordne gutta og de er dratt avgårde på jobb og barnehage nå. Snuppa har vært oppe å fått frokost og ligger søtt på soverommret å sover siste økt på nattesøvnen i kurven sin.
Jeg er bitt av Mamma Mia basillen og sitter å netter inne på YouTube, hører på ABBA musikk
Kaffen nytes, dagen skal planlegges, og ute er det ca 8 grader og regn i lufta.
Vi skal ut på besøk i dag, og en bytur med kafetur skal vi vel også klare å få til.
Natta har vært helt fantastisk da lillemor har sovet helt alene i sin egen seng uten å være våken fra 23:30 - 06:30 da vi stod opp -flink pia

mars 04 og juni 06
& juli 08

Sist endret av ninahelen; 08-09-2008 kl 09:21.
ninahelen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 08:32   #2
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: ***Mandagen***

God morgen alle sammen.
Hadde en skikkelig nedtur i går. Benyttet søndagen til en skikkelig økedag for å prøve å få opp melken, og følte det gikk veldig dårlig. småen virker helt utsultet og han skriker masse for tiden. gråt sammen med han og følte meg som en dårlig mor. tenk om han går ned i vekt av dette, og at dette ikke er verdt det osv. I går kveld når han var lagt forsøkte jeg å pumpe meg og så kom det absolutt ingenting i pumpen og jeg hylgråt og tenkte at jeg hadde jo ingen melk, det var jo derfor han hadde skreket hele dagen.. gikk og la meg og tok han oppi til meg slik at vi kunne nattamme, men han sov og sov, og da jeg våknet i tretiden og skulle på do hadde jeg skikkelig melkespreng og spruten sto da jeg klemte litt.. gud så herlig. jeg nærmest ristet ungen våken og fikk ammet..

men men.. i dag skal jeg bare være hjemme og amme og i morgen skal jeg på ammepoliklinikken. håper de kan gi meg noen råd om hvrodan jeg lærer han at melken min ikke kommer like raskt som på sonden til hjelpebrystet. akkja..

håper alle får en fin dag.

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 08:54   #3
Medlem

lella74 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 107
lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.lella74 er et navn alle kjenner.

God morgen!
Sitter å nyter en kaffelatte og ser på God morgen Norge. Storesøskenen er sendt til skolen og "Knerten" ligger fortsatt å sover i sin seng. I natt har han sovet lenge igjen, fra ca 23 til kl.06. I går sov han som "vanlig" dvs våknet for mat ca kl.03 og 06, helt greit men jeg skal ikke si at det ikke er deilig med noen netter med flere timers søvn.
Det er skikkelig høstvær her så da passer det med kjøpesentertur med en kollega som også er hjemme i permisjon.

Håper alle får en flott dag!

Spektakkelrandi: Stå på!Jeg syns du er en kjempeflink mamma! Håper du får en koselig dag! Lykke til på ammepoliklinikken imorgen, håper du får masse gode tips!

ninahelen: Håper du får en koselig dag! Ja, ABBA musikk er alltid en hit! Heia Sverige!

lella74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 09:01   #4
Medlem

Sjari sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 158
Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.Sjari er som en lysfontene.

I natt sov endelig lillegutt rolig igjen, slik at jeg fikk sove også. Sov fra 2300 til 0445 før han våknet for å få litt mat. Men da var han utsultet stakkars, lette så fælt etter puppen at jeg nesten ikke fikk den inn i munnen hans .
Så våknet jeg igjen kl 0640 slik at jeg kunne gi han litt mer før jeg måtte stå opp for å gjøre storesøster klar for skolen. Han var nok ikke så sulten ennå, men er ikke tid til mating i morgenstellet, så bedre å bli ferdig med det. Måtte vekke han litt før 8 for å stelle han før vi gikk. Bruker min nyinnkjøpte MT til å bære han i når vi følger til skolen, og der sovnet han søtt igjen. Nå ligger han å sover i vår seng, etter at jeg lirket han ut av den.
Virkelig et sovehjerte idag.
Gammel 08-09-2008, 09:10   #5
Medlem

Malagi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 389
Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.

God morgen, jenter
Her har vi hatt enda en forholdsvis slitsom natt. Magevondten er for det meste over, men lille har våknet rundt en gang i timen for mer mat Har nemlig endelig fått henne til å sove om dagen - så nå har hun også snudd døgnet. Så da er vi to, BM Vekket henne etter fire timer på ettermiddagen i går, hun var jo helt skutt etter å ha vært våken det meste av forrige natt. Skulle nok ha vekket henne litt før. Er pyton og bli vekket igjen en halv time etter at man har sovnet

Sovner hun på dagen i dag, så tror jeg at jeg skal legge henne på puppen etter et par timer og se om det går å vekke henne på den måten Funket fint i går iallefall...

Straks skal vi til fastlegen for å få lille sjekket. Behandling av KISS tar tid og det er såpass mye rart med henne at jeg vil ha en skikkelig sjekk hos barnelege. Det kan jo være noe annet feil også, og da vil jeg ikke vente i flere måneder på at hun blir bra av KISS for så å oppdage at det er mer galt. Syns litt synd på henne da, måtte vekke henne fordi vi har time så tidlig. Hun ligger og svimer på puppen nå og har ikke mye lyst til å starte dagen enda

Nei, får vel få opp dampen, timen er halv ti!

Ninahelen: Så herlig å få sove så lenge sammenhengende! Flink pie du har
SR: Hold ut, nå har du kommet så godt i gang Håper du får gode og beroligende svar hos ammehjelpen!
Lella: Misunnelig på deg også, jeg Kos deg på kjøpesenteret!
Gammel 08-09-2008, 09:25   #6
Seniormedlem

Minamor sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,962
Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.

Her er det fortsatt mat hver 3. time om natten. Heldige dere som har sovebabyer.

Vi skal se Wall E på babybio i dag. :yay:
Gammel 08-09-2008, 09:26   #7
Medlem

ninahelen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 415
ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.ninahelen er et navn alle kjenner.

Spetakkelrandi: Kan bare også si: HOLD UT! Det virker som at hjelpebryst fungerer kjempefint og går her oppe i nord å krysser fingrene for at du og lille Oskar skal få det til å fungere med amming! Jeg vet veldig godt hvor sårt det er å ikke få det til! Hilsen flaskemammaen ninahelen

Nyter fortsatt morgenens fred og ro, snuppa sover ennå. Har fått ryddet kjøkkenet, og tenker på å ta en dusj nå mens hun sover. Stellebagen er også klar og står å venter på tur ut etterpå Og ja, det var godt å få sove inntil mannen i natt, istedet for en stk nydelig god baby som vanligvis holder mamma med selskap om natta Men kjente også at jeg savnet henne inntil meg da jeg våknet kl 05 for å sjekke om alt var i orden med henne siden hun ikke hadde våknet
Minamor: Wall E er en bra film, var å så den i uka som var med storestorebror. Kos deg!

mars 04 og juni 06
& juli 08
ninahelen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:10   #8
Supermedlem

Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,303
Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.

Her har gutta begynt å sove hele 8 timer om natten. Dvs AM sover alle 8 t i egen seng og SK gjør det i mammas armkrok med puppen lett tilgjengelig. Får nok jobbe litt med å få bortskjemten over i senga til broren igjen, for jammen er jeg støl etter å ha ligget så mange timer i en stilling. Men, guuuu' så deilig å sove så lenge. Storebror sover knapt nok 8 t i strekk ennå, så dette er nytt for oss.

Lørdag måtte jeg kjøre mamman min på sykehuset. Legene fryktet hjerneblødning, så fullt så ille var det heldigvis ikke. Men, nå tror de hun har hatt slag, så de sjekker henne for det. Håper på det beste, selv om jeg vet hun frykter ennå verre ting. Kanskje ikke så rart etter måten hun mistet samboeren sin på i fjor høst. Tøft å få dette oppi alt annet, men det går vel, det også på et vis.

Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:29   #9
Supermedlem

evigoptimist84 sin avatar

Sted: Sandnes
Meldinger: 822
evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.

Heldige dere med sovebabyer... Menmen, får ikke klage, Tobias er jo så snill ellers. Lager nesten aldri en lyd og smiler, prater og ler hver gang han er våken

Vi har nå kommet helt ut av alt som kan minne om rutiner... Må nok prøve å hente inn igjen de gamle rutinene.

I dag skal vi på barselgruppe igjen, og jeg skal til legen på 6 ukerskontroll, vil ikke...

Elsie: Håper det går bra med moren din, synes dere har vært igjennom nok nå!

evigoptimist84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 12:21   #10
Medlem

Meldinger: 487
Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.Beautiful_mind er fantastisk mot andre.

Hei jenter,

I dag har jeg sovet ganske så lenge. Og godt var det, småen våknet bare for mat og sovnet fort igjen.

ninahelen: Dere får kose dere med kafetur i dag.
Malagi: I går sovnet han litt tidligere La seg ved 01.30 tiden. Våknet for mat tre ganger og sover ennå. Tror han er som meg, liker å sove lenge
SpetakkelRandi: Vennnen, synes du er kjempe tøff jeg
lella74: Får kose dere på kjøpesenteret.
Minamor: Kos dere med Wall E.
Elsie: Håper det går bra med moren din.
evigoptimist84: Lykke til på seksukerskontrollen
Beautiful_mind er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:48.