Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-11-2006, 23:14   #1
Seniormedlem

DrBabe sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 2,630
MP Rating: 0% (0)
DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.
Før og etter behandling av nakken til Tina

Vi hadde en vanvittig rask fødsel og Tina holdt på å bli født i bilen på vei til sykeshuset. Hun kom 4 minutter etter at vi ankom og en slik fødsel med så sterke pressrier kan få en liten kropp til å gi etter i meste laget. Barn med slike fødsler er overrepresentert i gruppen av babyer med låsninger/nedsatt bevegelighet i øvre nakkeledd.

Siden kiropraktor ikke hjalp nok, dro vi til KISS-kongen, Bjørn Helgar. En måneds ventetid... Han fant skjevhet og en mild grad av KISS. Etter behandlingen kom det to bæsjebleier. Det kom en tredje morgenen etter og jeg tror det har sammenheng med knaingen. Magen og poopen virker helt fin, men det ble altså fart på sklia, for å si det slik...

Det er ganske sprøtt, men jeg kan se at Tina har fått større bevegelighet i nakken sin. Før når hun lå på magen, hadde hun nesten bestandig hodet i en liten skrå akse mellom kl. 13 og 19 (sett forfra som en urskive). Se på disse bildene her for eksempel, tatt før behandlingen. Kun på det siste og fjerde har hun hodet nogenlunde rett, men hun ser ganske anstrengt ut.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Og se nå! Plutselig holder hun hodet i mange ulike stillinger og snur det også helt over mot høyre. Det tror jeg søren ikke jeg har sett henne gjøre før:
Jeg merker forskjellen når jeg bærer henne med hennes mage mot mitt bryst også. Før likte hun ikke den stillingen med mindre hun kom helt opp på skulderen. Trolig hadde det sammenheng med at hun ikke fikke snudd hodet over mot høyre og sett det hun ville. Hun ble fort irritert av å stange panna i meg liksom... Nå slapper hun mer av, lener seg inntil meg og kan legge kinnet mot meg uten problemer.

Her er noen linker med informasjon om KISS-syndrom. Kiss står altså for
Kinematic imbalance due to suboccipital Strain eller som man sier på norsk: " Øvre nakkeledd indusert symmetriforstyrrelse"
KISS-KIDD-info
Osteopaten

Sist endret av DrBabe; 02-11-2006 kl 23:20.
DrBabe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2006, 23:18   #2
Seniormedlem

Cammi82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: midt i landet
Meldinger: 2,003
Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.
Sv: Før og etter behandling av nakken til Tina

Så flotta t dere fikk hjelp så fort!! Snuppa mi har å KISS,men vi har slitt med at låsningende har sklidd tilbake etter behandling.. Først nå ser vi bedring. Hun har fått behandling siden hun var 6 uker gammel.
Cammi82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2006, 23:20   #3
Veteranmedlem

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,590
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.

Så flott at dere fant ut hva det var og at det hjalp. En ser jo stor forskjell på bildene. Herlig tulle du har.
Gammel 04-11-2006, 13:32   #4
Medlem

Happymom sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: i et hus ved sjøen
Meldinger: 375
Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.Happymom er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabet
Så flott at dere fant ut hva det var og at det hjalp. En ser jo stor forskjell på bildene. Herlig tulle du har.
Signerer!! Supert at det går bedre med Tina
Gammel 19-11-2006, 09:13   #5
Supermedlem

Maiaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 632
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.

Matheo har også KISS. Dessverre skjønte vi det ikke før helsesøster kikket på han på 3-måneders kontrollen, så vi fikk ikke startet behandling før da. All gråtingen, skrikingen, magevondtene og søvnproblemene var visst ikke vanlig startproblemer, slik som alle andre sa... Vi angrer så fælt på at vi ikke tok tak i det før, både for hans og vår skyld!

Vi fikk heldigvis akutttime på barneklinikken, så ting er på bedringens vei selv om ikke alt er tipp topp ennå. Vi får ta ett skritt om gangen og krysse fingrene for at ting ordner seg. (Og kanskje vi til og med får sove litt i blant...)

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2006, 23:21   #6
Seniormedlem

DrBabe sin avatar

DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cammi82

Så flotta t dere fikk hjelp så fort!! Snuppa mi har å KISS,men vi har slitt med at låsningende har sklidd tilbake etter behandling.. Først nå ser vi bedring. Hun har fått behandling siden hun var 6 uker gammel.
Hmm... så kjipt at det sitter i så hardt. Godt dere ble fabget opp så tidlig, da. Vi skal tilbake om en måned og sjekke henne. Håper det ikke kommer tilbake...
Gammel 02-11-2006, 23:29   #7
Supermedlem

Satinka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Skedsmo
Meldinger: 1,050
Satinka har slått av rykte

Oi jøss! Vi sliter noe enormt med det samme. Så flott å se at dere har fått hjelp!
Har gått til kiro siden hun var 4 uker.. Hun er så skjev i hodet sitt, fordi hun helst vil ha hodet en vei.. (Jepp, vi jobber med saken, men det er ikke lett å tvinge en unge til å ha hodet en vei på natta)
Hvem er denne KISS-kongen? I need him! :-o
Gammel 02-11-2006, 23:32   #8
Seniormedlem

DrBabe sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Satinka
Oi jøss! Vi sliter noe enormt med det samme. Så flott å se at dere har fått hjelp!
Har gått til kiro siden hun var 4 uker.. Hun er så skjev i hodet sitt, fordi hun helst vil ha hodet en vei.. (Jepp, vi jobber med saken, men det er ikke lett å tvinge en unge til å ha hodet en vei på natta)
Hvem er denne KISS-kongen? I need him! :-o
Ja det tror jeg du gjør da! Du bor heldigvis like ved ham, så skaff deg time på Fjellhamar ASAP. Her er litt info om ham:
Om Bjørn Helgar

Sist endret av DrBabe; 02-11-2006 kl 23:41.
DrBabe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2006, 23:35   #9
Supermedlem

Satinka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Skedsmo
Meldinger: 1,050
Satinka har slått av rykte

Ups.. fant linken nå!
Takk..
Jeg føler meg så dum! Jeg tror jammen dette er mannen som helsesøster ville ha meg til, som kiropraktoren min fnyser av.. Huff..
Hun kalte han "selvlært" og at han egentlig ikke hadde særlig peiling..
Gammel 02-11-2006, 23:40   #10
Seniormedlem

DrBabe sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Satinka
Ups.. fant linken nå!
Takk..
Jeg føler meg så dum! Jeg tror jammen dette er mannen som helsesøster ville ha meg til, som kiropraktoren min fnyser av.. Huff..
Hun kalte han "selvlært" og at han egentlig ikke hadde særlig peiling..
Kiropraktorer og manuellterapeuter løper visst ikke hånd-i-hånd bortover engene som i en Timoteireklame... såpass har jeg skjønt. Men Helgar vant en pris av Foreldre&Barn i år, så helt på jordet kan han ikke være.

Selv må jeg innrømme at jeg ikke har giddet å sette meg helt inn i hva en manuellterapeut har av utdannelse, men denne mannen har STOR erfaring og det kan virke som det teller mer i disse tilfellene. Han fant en låsning (noe kiropraktorene har avfeid) og han fikset den på en behandling. (Skal tilbake om en måned på kontroll).

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:16.