Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2008, 10:01   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oppaker (Romerike)
Meldinger: 10
MP Rating: 0% (0)
CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.CaroOgTulle er som en uslipt juvél.
Spørsmål til erfarne julimammaer

Hei,

Det er så vanskelig å legge jenta vår (6.5 uker) på kvelden. Så fort vi kommer inn på soverommet og hun skjønner lunta så setter hun i gang og hyler. Vi kan prøve i timesvis med å dytte inn smokken, men det virker som om hun ikke klarer å roe seg ned. Hun veier med armene og bråker veldig. Det virker ikke som hun har vondt i magen heller, for når vi legger henne på stellebordet ligger hun stille og koser seg. Til slutt gir vi etter og legger henne på puppen til mor i sengen vår. Vi kunne selvfølgelig ha lagt henne der med det samme, men jeg sover så veldig dårlig når hun ligger helt inntil meg...
Spørsmålet mitt er... Er dette noe som kan bedre seg med alderen, eller må vi bare prøve noen skrikerunder og se om det hjelper? Er det noen som har noen råd? Hun er for øvrig umulig å legge inne på dagtid også, men hvis vi tar noen runder på gårdsplassen så sovner hun godt i vognen.

Hilsen augustmamma

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
CaroOgTulle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 10:27   #2
tes
Medlem

tes sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 484
tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.tes har en strålende fremtid.
Sv: Spørsmål til erfarne julimammaer

Dette kommer nok til å bedre seg med alderern. For all del - IKKE begyn med "avvenning" ved at babyen må skrike seg i søvn. Babyen din er liten enda og det er tydelig at den trenger deg/dere og nærheten- og derfor skriker den. Når babyen er rundt 3 mnd kan en prøve å få til leggerutiner gradvis men ting tar tid så vær tålmodig og ikke forvent for mye. Noen liker å sovne alene mens andre trenger nærhet. Husk at det ikke er lenge siden babyen lå i mors liv trygt og godt

Dette vil ordne seg. Prøv heller å flytt barnet litt fra deg når den har sovnet skikkelig.
tes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 12:49   #3
Medlem

CocoNut sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørlandet:-)
Meldinger: 218
CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.CocoNut har mye å være stolt av.

Babyen din er bare 6 uker enda og trenger masse omsorg og nærhet fra dere, det er alt for tidlig og begynne med sånne prosjekter La hun få lov og sovne med puppen eller bli bysset i søvn, og deretter prøv og legge henne i sengen sin. Her får tulla nattstell og mat og så legger jeg meg i sengen med henne oppå meg og bysser henner eller klapper lett på ryggen til hun sovner for så og legge henne isengen sin. De første mndr er det babyen som helt og holdent styrer skuta, så kommer rutiner og sånt etterhvert. Lykke til
Gammel 17-09-2008, 13:09   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 1,788
Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.

Mager trøst, men lillesnuppa her er også sånn..Sover kun med meg i sengen. Jeg har ikke hjerte til å la henne ligge å skrike enda, så jeg får bare smøre meg med tolmodighet.. Storebrødrene var ikke sånn - så det er vel forskjellig fra baby til baby..Det kommer seg nok når de blir litt større
Gammel 17-09-2008, 13:42   #5
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

her sovner småen i stuen med meg hver kveld også bærer jeg han i seng. dette gjorde storesøster også og det gikk helt fint da hun ble eldre.
de er bare babyer. la hun få den nærheten hun trenger

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:55.