Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Juli
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-09-2008, 07:12   #1
Medlem

Solsikko sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergensområdet
Meldinger: 336
MP Rating: 0% (0)
Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.Solsikko er fantastisk mot andre.
Torsdag-skravvel

Tidlig oppe idag
Lillebror har for 2. natt på rad vært veldig mange ganger våken. Trolig fordi både han og jeg sovner ved amming. Så han blir ikke mett. Mulig jeg må sette meg opp for å amme. Men da må jeg få en god stol på soverommet. Har egentlig lyst å fortsette å amme i sengen. Er så godt å kunne legge seg ned.

juli 2002
juli 2008
Solsikko er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 07:30   #2
Seniormedlem

*Ullsokk* sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 1,672
*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ullsokk* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Torsdag-skravvel

Kjedelig å være så ofte våken da, Solsikko. Jeg tørr ikke å amme liggende jeg . Er så redd for at hun skal falle på gulvet eller at jeg skal legge meg på henne.

Vi har fått en super teit rutine. Lille vil ha mat mellom 4 og 5 om morgenen. Det tar sin tid å gi henne mat (ca 1/2 time + bleieskift). Når hun endelig sover igjen våkner M i 6 tida . Jeg begriper ikke hvorfor hun må så tidlig opp . Hun har pleid å drøye til mellom 6.30 og 7.30, men ikke nå mer nei....

I dag skal vi på handelstevnet her i byen. Det er en uke i året, hvor butikker og firmaer har diverse stands. Tivoli og boder og underholdning på scenen for liten og stor. Ganske gøy!!! M gleder seg til å kjøre karusell og har sett i handelstevne-avisa flere ganger om dagen.

skal til tannlegen i dag og har tatt seg fri fra jobb. Derfor skal han levere i barnehagen og jeg kan bare sløve rundt i morgenkåpen på morningen. Deilig!

Ha en super dag allesammen!

M - september 2005
*Ullsokk*: Tidligere September mamma
*Ullsokk* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 08:06   #3
Supermedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,157
MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.

Solsikko: Kjipt å ikke får sove skikkeligt..menne..det går ikke an å bare sette seg opp i sengen med puter i ryggen? Så slipper du ut av senga midt på natta
Ullsokk: Det var tidlig nok ja typisk disse små å lukte når det passer minst å våkne Kose deg på handelstevne!

I natt har mamma hatt Emil I går var jeg så utslitt at jeg rett og slett knakk sammen...hylgrein ved middagsbordet og greier Mamma satte foten ned, og sa at hun skulle ha Emil på natta, og jeg har sovet som en stein fra 22-06.30 snille mamman min
Nå er jeg uthvilt, og ser straks litt lysere på ting

Emil ble født 16.07.08
MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 08:12   #4
Supermedlem

MariaB sin avatar

MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.

helledussen...tenk nå begynner mange av julibebisene å bli 2 mnd

Syns det var igår jeg var daglig (x flere ) og sjekket sladretråder på sm jeg.. Det går jammen meg fort i svingene altså....PAUSE!!

Emil ble født 16.07.08
MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 08:24   #5
Medlem

jonamam sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 91
jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.jonamam er et navn alle kjenner.

Solsikko: Vi har samme problem som dere. Vesla legger seg i ti-tiden og våkner for mat igjen i tre-tiden. Da tar jeg henne opp i sengen og ammer liggende. Men har merket at hun bare drikker litt, og sovner, våkner etter et par timer og drikker litt igjen. Så en times soving og litt mat, før vi står opp i sju-tiden. Da er jeg ofte helt ør, og vet egentlig ikke om jeg har ammet eller ikke.Tror nok jeg også må komme meg opp av sengen om natten for å mate henne skikkelig. De er vel bedre for de små også, å få sove lengre sammenhengende.

I dag skal vi på helsestasjonen og ta vaksine. Siden pappaen til Julie kommer fra et ikke-vestlig land, har vi tilbud om hepatitt-vaksine + bcg.

Etterpå skal vi til Os, på besøk til en venninne der, som jeg sjelden ser lenger. De har bare flyttet 40 min bort, men merker at kontakten har blitt mindre desverre. Skal bli koselig å snakke med henne igjen. De store barna sender vi i barnehagen, så vi får drikke kaffe i fred

Nei, får hoppe i dusjen,og starte dagen. Ha det fint, alle sammen!!

jonamam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 10:23   #6
Seniormedlem

Minamor sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,962
Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.Minamor har en strålende fremtid.

Vi skal på seks (sju) ukerskontroll i dag. Jeg har egentlig litt lyst til å legge meg igjen.
Gammel 04-09-2008, 10:55   #7
Supermedlem

*Lene* sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Schpikkenstaden
Meldinger: 803
*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.*Lene* har mye å være stolt av.

God morgen!
Typisk når jeg endelig skal skrive her inne, så hyler Idamor, jaja, sånn er det

Da kjapper jeg meg til å ønske dere en god dag.
Jeg skal på barseltreff, gå tur og spise lunsj. Gleder meg!

Mamma til verdens nydeligste Ida, og verdens tøffeste storebror Hauk
*Lene* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 12:40   #8
Medlem

Malagi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 389
Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.Malagi er fantastisk mot andre.

Titt tei, jenter
I dag er første dagen min alene igjen, etter at sambo måtte være hjemme enda en uke pga ribbeinsbruddet mitt... Ikke så gøy for han å måtte være så mye borte fra jobben. Han har jo akkurat hatt pappaperme og ferie Men men, sånn er det - jeg ba jo ikke akkurat om å bli karnøfla hos den kiropraktoren

Går ganske bra da, kjennes jo godt enda, men klarer i det minste å bære henne. De som irriterer meg mer, er at bekkenet har begynt å trøble litt igjen. Har jo vært hundre prosent bra, så jeg trodde de plagene var borte for godt

Men over til positive ting - lille sov fra halv tolv i går til nesten ti i dag, kun avbrutt av en eneste (laaang) amming!!! Nå var hun en del våken siste par timene, men sovnet stadig igjen og var bare blid, så da så
I tillegg har hun ligget en god stund i vippestolen og sammen med meg på gulvet. Nå ligger hun i lekegrinda, var nesten så hun sovnet til og med...men det får visst være måte på, hehe, så hun tok seg sammen og survet litt istedet. Akkurat nå lar hun seg undreholde av uroen

Så vil si til dere som har gråtebarn som er våkne nesten hele tiden (mulig KISS). Ikke sikkert at det er kiropraktor som skal til, det hjalp ikke annet enn på kolikken her iallefall. Anbefaler dere å prøve osteopat, de har helt annet tilnærming - og en helt annen formening om årsaken til de symptomene som tilkjennegir KISS. Dessuten gjør ikke behandlingen deres vondt...
Gammel 04-09-2008, 13:51   #9
Seniormedlem

Xandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Jæren
Meldinger: 1,683
Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.

Heisann!

Idag var det min tur å levere storebror i bhg. Mannen skulle utenbys på jobb idag, å han reiste grytidlig og kommer ikke hjem før ikveld. Vesla våknet for mat rett før 7, og etterpå sovnet vi igjen og sov til nesten 9 Da var det inn for å vekke storebror. Skal si han har godt sovehjerte, den gutten! Hadde egentlig tenkt å levere han kl 9 jeg Vi var der bort ca 09.40 da, så det var ikke så gale.

Jeg får snart besøk nå. Får besøk av noen damer fra marsklubben, så det blir kjempekoselig Det var ikke akkurat planlagt at treffet skulle være hos meg, egentlig skulle vi vel inn til byen, men det er like kjekt at de kommer hit Så idag har jeg fartet rundt i huset og forberedt, ryddet litt og begynt litt på maten og sånn(for etter storebror kommer hjem blir det verre å få det gjort). Godt å få ett spark bak til å få gjort litt iblandt, og deilig at vesla har vært rolig og sovet en del idag, for da er det så mye lettere å få ting gjort

Vesla juli 08
Xandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 14:10   #10
Supermedlem

MariaB sin avatar

Jeg har nå pakket vekk nesten alt Emil har i str 62, vi starter herved på str 68

Emil ble født 16.07.08
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:21.