|
 |
|
09-10-2008, 12:19
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 998
|
beste vintervotter? troll eller reima? og lue..
|
|
....det lurer jeg på! hadde troll sine i fjor men syntes han vart fort våt i dem! Er Reima sine bedre????
og med det samme:
hva er best av troll eller reima sine vinterluer?? noen som har erfaring med troll sin balaclava??
eller er det andre sorter som er bedre rett og slett...både i votter og lue..?
Sist endret av Blenda; 09-10-2008 kl 13:46.
|
|
|
09-10-2008, 12:28
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2004
Meldinger: 133
|
Sv: beste vintervotter? troll eller reima? og lue..
|
|
Jeg har testet massevis av votter, og min konklusjon er at Hestra goretex-votter er de beste, i hvert fall for litt større barn. Disse er vanntette og ganske slitesterke, og passer godt for temperaturer på noen få minusgrader til rundt 0. I år har jeg også kjøpt et par av Nanook, som ser svært lovende ut. Reima er ikke slitesterke nok for vårt bruk.
|
|
|
09-10-2008, 12:36
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av nasseliten
Jeg har testet massevis av votter, og min konklusjon er at Hestra goretex-votter er de beste, i hvert fall for litt større barn. Disse er vanntette og ganske slitesterke, og passer godt for temperaturer på noen få minusgrader til rundt 0. I år har jeg også kjøpt et par av Nanook, som ser svært lovende ut. Reima er ikke slitesterke nok for vårt bruk.
|
hmmm...
hvor får man kjøpt hestravottene da? og pris?
|
|
|
09-10-2008, 14:17
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2004
Meldinger: 133
|
|
|
Jeg har kjøpt i sportsbutikk, i hvert fall fører G-sport i Oslo-området Hestra. Det er godt mulig at andre sportskjeder har dem også. Tror vottene koster 250 eller 300 kroner. (Jeg var heldig og fikk kjøpt til halv pris i våres). Her er en link til modellen: http://www.hestragloves.com/www/live...&ProductID=115
Hestra har også en annen modell som er litt varmere med ull inni, men de er ikke vanntette, bare vannavstøtende.
|
|
|
09-10-2008, 14:27
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,892
|
|
|
Er også på leit etter votter som "duger"
Prøvde Reima første året, elendige greier. Har også Gullik sine og Nøstebarn sine.
Har ikke prøvd Troll sine luer, bare Reima og er godt fornøyd. Er også veldig godt fornøyd med Gullik sin "balaclava"
|
09-10-2008, 14:46
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
|
|
|
Helt klart Reimatec. De holder både som regnvåtter og kan puttes i bøtte og fortsatt være tørre, samt holder barnas hender varme i flere timer ute i -20 grader.
Jeg vil imidlertid anbefale Reimatec pluss votter fremfor vanlig Reimatec votter. De koster bare ca 30 kr mer og er forsterka inni hele handa og over tuppen på tommelen og over fingrene. Vanlige Reimatec votter varer hos oss knapt en sesong, mens Reimatec pluss vottene bruker vi på 3. året nå og de er ikke engang synlig slitt (!!!) De blir ikke slitt på samme måte og tåler MYE.
Ikke like lett å få tak i overalt, men kontakt importøren her i Norge som kan gi en full oversikt over hvem som har dem akkurat der du bor.
Norge
HATEX A/S
Fabrikkv. 29
N-4033 Stavanger
tel +47 51 81 7690
fax +47 51 81 7695
[email protected]
Sist endret av Berta; 09-10-2008 kl 14:49.
|
|
|
09-10-2008, 14:52
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
|
|
|
Kjempefornøyd med Reimatecvotter. Hestra sine er også gode, men de vi har hatt er ikke like vanntette som Reimatec.
Av luer er vi mest fornøyd med Kivat sine finlandshetter, selv om Reima sine er helt ok.
|
|
09-10-2008, 14:56
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,331
|
|
|
Jeg synes ikke Reima sine votter er bra, ungene mine ble stivfrosne, og de blir veldig lett kalde, er heller ikke så fornøyd med Troll sine i passformen, men Hestra er vi knallfornøyde med! Til barnehagen har vi heller 4-5 par H&M-votter liggende, de holder varmen, men blir våte etterhvert, da bytter de bare. Men det som holder aller best på varmen er hjemmestrikkede ullvotter, med vindvotter/regnvotter over
|
09-10-2008, 15:02
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
|
|
|
Her er det jo mer vått enn kaldt, og da fungerer altså Reimatecvotter veldig bra. Kulde har vi kun testet dem i helger på fjellet, og det er max en og to i året.
|
|
09-10-2008, 15:05
|
|
Supermedlem
|
|
|
hva med troll sin finlandshette?? noen som har testet den??
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:55.
|