Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-01-2008, 14:18   #1
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,319
MP Rating: 100% (33)
Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.
Farge ullundertøy

Vi har i år kjøpt mye ull i fra Janus..., prinsesseull.

Rosafargen er fin og lekker... i starten Men fytti så den ser ut nå Det er kommet flekker på samtlige plagg..., knær er blitt "møkkete" og flekker fra bæsj og middag er umulig å få bort.

Men klærene er jo egentlig like fine enda..., så det jeg lurte på er om noen kjenner til om det går an å farge ullen ??? Uten å ødelegge egenskapen ?? Tenkte å farge det i en litt mørk sjokkrosa farge

Lellell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2008, 16:04   #2
Medlem

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 200
MP Rating: 0% (0)
væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.væren74 har mye å være stolt av.
Sv: Farge ullundertøy

Jada, det går fint. Jeg har brukt farge fra Herdin som jeg farget med i vaskemaskinen. Du må bruke den som heter Multifibre til bruk på ull. Jeg farget svart jeg da for å være sikker på å bli kvitt alle flekkene
De har disse fargene:
http://www.herdins.no/textfrg/pop_multi.html

Har også prøvd fargene herfra:
http://www.omegadyes.co.uk/catalogue/allinone_dyes.html

Her prøvde jeg bare å farge i kjele på ovnen. Jeg prøvde discopink. Det ble disco ja

Jeg opplevde at det var litt vanskeligere å få det jevnt og fint med omegadyes men mange kuule farger.

Lykke til!
Gammel 05-01-2008, 16:06   #3
Medlem

Synnøve sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Hordaland
Meldinger: 456
Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.

Har farga ullundertøy med denne: http://www.omegadyes.co.uk/mailorder/index.html Veldig enkelt, og resultatet ble skikkelig bra.

Storesøster (nov- 02) Lillesøster (april- 05)
Synnøve er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2008, 00:07   #4
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,319
MP Rating: 100% (33)
Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.Lellell har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for at dere delte deres erfaring

Men hvor kan jeg evnt kjøpe disse fargene ???

Og en annen ting .... lurer litt på om sømmene + blondene på prinsesseullen ogs kommer til å ta farge ???

Lellell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2008, 00:17   #5
Supermedlem

linola sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: bakvendtland
Meldinger: 1,202
MP Rating: 100% (5)
linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.

jeg koker ull med cacas/wilton sine farger jeg...
Gammel 06-01-2008, 00:27   #6
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 6,671
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

dere som har farget ulltøy, gidder dere å legge ut bilder?

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2008, 00:46   #7
Supermedlem

linola sin avatar

linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.

fargene mine
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
jeg brukte den blå...

her er tøyet, full av flekker selv om det er nyvasket. tomatflekker på ulltøy er jo alltid like festlig!!

Gammel 06-01-2008, 01:54   #8
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 814
Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.Rikke har en strålende fremtid.

Du kan også bruke den vanlige fargen (blå? esken) man får på super'n på ull, gjort det flere ganger selv med supert resultat, men erstatt fikseringssaltet med eddik (husker ikke eksakt hvor mye eddik pr. liter) og kok uten å røre mer enn høyst nødvendig istedetfor å bruke vaskemaskin (det er bevegelsen som får ullen til å krympe når den er varm). Du ser med det blotte øye når klærne har fått ønsket farge, da avslutter du prosessen.

Vet ikke hva som skjer med blondene på prinsesseullen, så jeg ville valgt en farge som matcher noenlunde med den eksisterende fargen.

Lykke til!
Gammel 06-01-2008, 17:21   #9
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 6,671
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Fy søren så lekkert linola Og flekkene synes ikke lenger i det hele tatt?

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2008, 17:32   #10
Supermedlem

linola sin avatar

kunne se de hvis jeg studerte plaggene.. men så viste jeg også hvor flekkene var. ble iallefall så at jeg kunne bruke plaggene uten å være flau over møkkete unger

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:47.