Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-02-2009, 17:56   #1
Medlem

Sirikit sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 108
MP Rating: 0% (0)
Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.
Gymmatte/ turnmatte

Jeg så på helsestasjonen at de har en sånn praktisk tynn turnmatte som jeg antar det er lettere for de små å leke på enn glatt parkett eller løse gulvmatter. Noen som vet hvor en kan få kjøpt sånn i butikk?
Gammel 17-02-2009, 17:59   #2
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 551
Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.Myria har en strålende fremtid.
Sv: Gymmatte/ turnmatte

De finnes på babybutikker. Jeg kjøpte vår på BabyShop.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 18:14   #3
Medlem

Malagi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 444
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.

Husk å kjøpe en matte uten ftalater da
På HS her så har de faktisk matter med ftalater, enda så skadelig det er for de små
Gammel 17-02-2009, 18:25   #4
Medlem

Millema sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 433
Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.

Jeg ønsker meg sånn matte!!!
Sitat:
Opprinnelig postet av Malagi
Husk å kjøpe en matte uten ftalater da
Dette visste jeg ikke! Hvordan vet jeg at det er uten ftalater???
Forslag på merker?
Hvor stor bør jeg kjøpe, og hva koster de ca?
Gammel 17-02-2009, 18:44   #5
Medlem

Malagi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 444
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Millema Vis post
Jeg ønsker meg sånn matte!!!

Dette visste jeg ikke! Hvordan vet jeg at det er uten ftalater???
Forslag på merker?
Hvor stor bør jeg kjøpe, og hva koster de ca?
Husker ikke hverken merke eller pris jeg, tror det var rundt 600-700 kr? Men iallefall, er bare å si du skal ha en uten ftalater det
(Babyutstyrsbutikker bør da helst ikke ha annet, nå lenger, men spør for sikkerhetens skyld).
Gammel 17-02-2009, 20:43   #6
Medlem

Sirikit sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 108
Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.Sirikit har en strålende fremtid.

Takk for svar!

Måtte google Ftalater....alt man ikke vet!

Vi har bare en babyutstyrsbutikk her vi bor, så jeg får håpe de har rette sorten her da. Antar at de man får kjøpt på nett kanskje ikke er helt heldige, om ikke dette med ftalater er oppgitt. Aiai, alt man skal passe på. Tusen takk for tips.
Gammel 17-02-2009, 22:31   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,438
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sportsforretninger har også matter.
Gammel 17-02-2009, 22:54   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,792
SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.

De som brukes på HS heter Airex (de fleste av dem hvertfall). De gamle Airex-mattene inneholdt ftalater med de er kun farlige om barnet sleiker og biter i matta og det skjer ofte og mye, såvidt jeg vet. De nye Airex mattene skal visst ikke inneholde ftalater.
Reflex og Barnas Hus selger slike matter også, et annet merke, uten ftalater. Jeg har Abilica matte kjøpt på MX-Sport og den er mye mykere enn venninna si matte fra Reflex. Anbefaler å kjøpe den største, jeg har 1x2 m.

Det står på mattene (på lappene) at de ikke inneholder ftalater.
SweetNovember er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:06.