Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-04-2009, 07:29   #1
Medlem

Engleborgen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredriksatd
Meldinger: 371
MP Rating: 0% (0)
Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.Engleborgen har mye å være stolt av.
hvor kjøpe bunad??

har en jente på treår og en gutt på 7 mnd og tenkte å ha på dem bunad til 17 mai, men vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe. noen som vet??
Gammel 03-04-2009, 07:41   #2
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,483
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: hvor kjøpe bunad??

Det kommer jo an på hvor du bor, her er det en butikk som bare selger bunader... men kan kjøpe sypakker eller få den ferdig sydd

Jeg ringte å fikk pris for jeg hadde tenkt å kjøpe sånn pakke til å sy bunad til jentene, men det kom på ca 4000 kr for den ene og 3000 kr for den minste så jeg la det på is..

De får bare bruke festdrakt til de er litt eldre

Kanskje du kan søke bunad og stedet du bor på gule sider, eller kanskje du finner brukt også?

...siden 19. januar 2009

Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-04-2009, 15:57   #3
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 4,407
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Mener du bunad eller festdrakt?
Anbefaler festdrakt når de er så små, de vokser så fort.
Fås kjøpt over alt egentlig, Coop Obs!, SparKjøp, Exit... Uttallige varianter.

ang bunad så er det vel et lokalt utsalg/systue?
Gammel 04-04-2009, 20:22   #4
Veteranmedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 3,030
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Husfliden selger bunader.
Rimeligst er å kjøpe stoff og få noen til å sy, her er det mange som syr bunad mye rimeligere en husfliden... men da spørs det om du ikke er litt sent ute.

Jeg kan ikke fordra festdrakter/juksebunader... syns det er en skam å lage en billig kopi av nasjonaldrakten vår, men det er min mening da.
Gammel 04-04-2009, 20:26   #5
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,483
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krynkel Vis post
Husfliden selger bunader.
Rimeligst er å kjøpe stoff og få noen til å sy, her er det mange som syr bunad mye rimeligere en husfliden... men da spørs det om du ikke er litt sent ute.

Jeg kan ikke fordra festdrakter/juksebunader... syns det er en skam å lage en billig kopi av nasjonaldrakten vår, men det er min mening da.
Kommer jo an på om det er kopi og ikke..

Jeg ser på en festdrakt som en festdrakt og en bunad som en bunad..

Festdrakt er en finere kjole enn en vanlig kjole.. men langt fra noen bunad..

Jeg har hatt ekte hardangerbunad hele livet eller fra jeg var 2 år, men søsteren min har brystduken og sølvet til den nå.. så jentene mine får ikke brukt den..

Ekte bunader kommer gjerne i størrelser som varer lenge.. feks 0-2 år, 3-6 år og 6-12 år så da blir det ikke så dyrt alikevel.. hvis vi kjøper festdrakt til 5-600 hver år blir det og penger av det

...siden 19. januar 2009

Sist endret av Dolly; 04-04-2009 kl 20:29.
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2009, 20:47   #6
Supermedlem

gla'mamma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 723
gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.

Jeg har kjøpt på husfliden. Der fikk jeg alt, bunaden, cape, skjorte, strømpebukse og sølv! Bare skoene jeg kjøpte et annet sted.
gla'mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:33.