Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-03-2009, 20:12   #1
Supermedlem

linola sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: bakvendtland
Meldinger: 1,203
MP Rating: 100% (5)
linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.linola har en strålende fremtid.
hvordan få vekk maling av reimatec dress?

jeg kjøpte ny reimatec pluss dress til june i januar.
og vi har nå hatt mange uker med snø så dressen er brukt vær dag i 3-4 uker.
tok med dressen hjem på fredag for å vaske den, og så noen store blå flekker på den, de ansatte sa at det var vannmaling for de hadde malt på snø. det var bare å gni zalo på flekkene så gikk de av..

men ikke pokker, flekkene sitter dønn fast, jeg har dynga på med zalo, prøvd oksegallesåpe, stått med oppvaskkost å skuret men flekkene er det.. jeg har også vasket dressen i maskina..
når de har malt på snøen vet jeg ikke men det var ikke denne uken for det har ikke vært snø nå, dermed er det "gamle" flekker. godt inntørka flekker...

er dette noe jeg bør regne med når hun er med i barnehagen eller har jeg rett til å bli sint?
dressen er jo like god men blitt veldig stygg siden det er masse blå flekker på den
Gammel 01-03-2009, 20:14   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,518
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: hvordan få vekk maling av reimatec dress?

Ikke noe jeg hadde blitt sint for, hvertfall.

Har du prøv med bittelitt matolje?
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-03-2009, 20:24   #3
Medlem

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 99
MP Rating: 0% (0)
desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.desember 05 har mye å være stolt av.

De klærne man sender i barnehagen skal brukes, det man er redd for sender man ikke dit.
Hadde ikke blitt sint for alt i verden, men hadde de nektet ungen min å male i frykt for flekker på dressen...da hadde jeg nok sagt i fra ja.
Synes du flekkene er gamle...burde du muligens sjekke dressen litt oftere ikke barnehagens skyld om de ev.er blitt for gamle og fastsittendes til å fjernes. Her sjekkes tøyet hver dag.Men det er nå opp til hver enkelt da.
desember 05 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-03-2009, 20:27   #4
Lee
Medlem

Lee sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 263
MP Rating: 100% (1)
Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.Lee har en strålende fremtid.

Prøv kulturmelk! Jeg har fått bort blekk fra penn på ei hvit skjorte med dette trikset.

Jeg hadde ikke reagert med sinne på grunn av denne bagatellen i alle fall! Jeg skjønner at det kan være irriterende i og med at dressen var ny, men når sant skal sies må man regne med at slike "uhell" kan skje når barn får utfolde seg i barnehagen.
Gammel 01-03-2009, 21:59   #5
VIP-Medlem

Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,073
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke om du kan prøve Vanish eller troll sitronsåpe?

Datteren din har helt sikkert hatt det gøy med maling, så vær heller glad for det enn å bli sint. Klærne er til for å brukes!
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 10:25   #6
Supermedlem

Tigra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,348
MP Rating: 100% (2)
Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har blitt sur når jeg har hentet ungene og dresser, sko og votter er full av snø-maling. Jeg har aldri sagt noe til de i barnehagen, men kommer kanskje til å gjøre det en gang.

Jeg er helt enig at klær er til for å brukes, men maling som ikke går an å vaske av syns jeg ikke barn trenger å leke med.

08, 04, 03
Tigra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 11:05   #7
VIP-Medlem

Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,073
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tigra Vis post
men maling som ikke går an å vaske av syns jeg ikke barn trenger å leke med.
Akkurat det er jeg litt enig med deg i!
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 11:07   #8
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 19,518
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg antar barnehagen trodde at vannløselig maling ville la seg vaske av. Men alle typer flekker kan jo sette seg om de blit stående en stund.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 22:34   #9
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 38
MP Rating: 0% (0)
Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.Øko babe er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tigra Vis post
Jeg må ærlig innrømme at jeg har blitt sur når jeg har hentet ungene og dresser, sko og votter er full av snø-maling. Jeg har aldri sagt noe til de i barnehagen, men kommer kanskje til å gjøre det en gang.

Jeg er helt enig at klær er til for å brukes, men maling som ikke går an å vaske av syns jeg ikke barn trenger å leke med.

Jeg jobber i bh. og der har vi sluttet å male på snøen pga. det.

Hadde det vært dressen til min unge tror jeg faktisk jeg hadde spurt om erstatning ja det går ann Mener min arb. plass måtte punge ut

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:13.