Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2008, 22:26   #1
Medlem

Amelita sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 437
MP Rating: 100% (3)
Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.
Nyinnkjøpte votter - nå er jeg sur ...

Etter varme anbefalinger gikk jeg hen og kjøpte Gullik-votter til ungene.

Tertus på 5 år sa først: "De så ikke noe deilige ut!!" (littegrann typisk ham) - men når han fikk de på sa han "oiiii - de var kjempedeilige" !!!! Så der var det full klaff

- men.... jeg kjøpte jo også disse til snuppa på 14 mnd... Str. sa 0-2 år og hun er jo midt imellom der, så det burde jo være sånn noenlunde. Herregud!! - det er den største tommelen jeg har sett på en vott i str. 0-2 ever!!! Svømme - er jo bare forbokstaven - jeg tror jeg kunne puttet 10 av hennes tomler inn i tommelen (i hvert fall 3 ) Poenget er at votten er for stor - så tommelen hennes svømmer jo bare rundt i et luftrom inne i votten liksom. Suuuuur Men, men - hun får bruke de til neste år - hvis de er noe bedre da. J

Er det noen som kan hjelpe meg? Finnes det en vott som kan anbefales for en liten hånd? Liker jo dette med ull med vindvott over da - noen som har noen konkrete forslag?? Jeg kan jo sikkert kjøpe ullvante med en løs vindvott over, men hvor finner jeg denne vindvotten med liten tommel? Finnes det kanskje ikke?

Sist endret av Amelita; 09-10-2008 kl 22:47.
Amelita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 22:59   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,798
MP Rating: 0% (0)
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.
Sv: Nyinnkjøpte votter - nå er jeg sur ...

Nøstebarn har vel slike vindvotter du kan bruke ullvotter innom. Hvordan de er vet jeg dessverre ikke.

Her har begge ungene brukt trollvotter når de har vært så små. Har fungert helt utmerket. Prinsessen hadde også et annet par din første vinter, men jeg husker dessverre ikke merket på de. Kjøpt på Ragazzi i Trondheim til ca. 300 kroner. Begge disse vottene har ullfor inni.

Et annet tips er å prøve Cubus sine med ullfor. De ligner Gullik sine på en prikk, men det kan jo hende at de har mindre tommel? Koster 139,- kroner, så en god del billigere enn orginalen

Sist endret av Dimples; 10-10-2008 kl 18:06. Begrunnelse: skriveleif
Dimples er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 23:10   #3
Medlem

Amelita sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 437
MP Rating: 100% (3)
Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.Amelita har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dimples Vis post
Nøstebarn har vel slike vindvotter du kan bruke ullvotter innom. Hvordan de er vet jeg dessverre ikke.

Her har begge ungene brukt trollvotter når de har vært så små. Har fungert helt utmerket. Prinsessen hadde også et annet par din første vinter, men jeg husker dessverre ikke merket på de. Kjøpt på Ragazzi i Trondheim til ca. 300 kroner. Begge disse vottene har ullfor inni.

Et annet tips er å prøve Cubus dine med ullfor. De ligner Gullik sine på en prikk, men det kan jo hende at de har mindre tommel? Koster 139,- kroner, så en god del billigere enn orginalen
Tusen takk, Dimples! Masse gode tips på en gang Nå ble jeg glad! Ante ikke noe om Cubus votter med ull, skal sjekke ut tomlene + sjekke ut Troll vottene!
Gammel 10-10-2008, 07:13   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Første året hadde poden tommelløse Reimatecvotter, Reima MiniTec og Hestra Baby Zip. Alle er veldig lette å ta på og passer godt på små hender.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 13:40   #5
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

cubus sine er kjempe fine!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 14:55   #6
Veteranmedlem

mammmamia sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,331
mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.

Hestra sine babyvotter er kjempegode til de minste, men rådyre... Det beste er hjemmestrikkede ullvotter synes jeg, evt med en uforet regnvott over på våte dager
Gammel 10-10-2008, 14:58   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av mammmamia Vis post
Hestra sine babyvotter er kjempegode til de minste, men rådyre... Det beste er hjemmestrikkede ullvotter synes jeg, evt med en uforet regnvott over på våte dager
Rådyre? Baby Zip koster bare 199,-?
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 18:20   #8
Veteranmedlem

mammmamia sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,331
mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Rådyre? Baby Zip koster bare 199,-?

Vi betalte 249,- da, men jeg synes uansett 200 kroner er rådyrt for et par votter til babyer Særlig når de stadig vekk forsvinner, gjerne i barnehagen, og man skal ha ekstra par osv, så blir jo votter et eget budsjett. Så derfor synes jeg det er rådyrt
Gammel 10-10-2008, 20:20   #9
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mammmamia Vis post
Vi betalte 249,- da, men jeg synes uansett 200 kroner er rådyrt for et par votter til babyer Særlig når de stadig vekk forsvinner, gjerne i barnehagen, og man skal ha ekstra par osv, så blir jo votter et eget budsjett. Så derfor synes jeg det er rådyrt
Vi har antagelig vært heldige, for ingen vottepar har forsvunnet her. Jeg synes 200 kr er helt ok pris for gode votter.
Reinhold Niebuhr

Gammel 10-10-2008, 20:39   #10
Supermedlem

Blue Lady sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,062
Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.Blue Lady har en strålende fremtid.

Synes hjemmestrikka ullvotter er best! De blir jo litt våte, men siden det er ull så blir ikke barna kalde. Man må selvsagt ha noen par da slik at barna har tørre votter til andre gang de går ut.

Stikkord
votter

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:24.