Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-03-2006, 16:03   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 21
MP Rating: 0% (0)
Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.Klumpy er som en lysfontene.
red castle bæresele

Har noen erfaring med red castle bæreseler? eller er Baby Bjørn bedre?

Klumpy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2006, 16:07   #2
Veteranmedlem

Plusle sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 4,093
Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.
Sv: red castle bæresele

......

Sist endret av Plusle; 31-08-2007 kl 12:47.
Plusle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2006, 16:16   #3
Seniormedlem

Line sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Lørenskog
Meldinger: 2,620
MP Rating: 100% (6)
Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.

Jeg hadde red castle sport bæresele (eller jeg har den enda), og den brukte jeg mye når Julie var liten, helt genial for små barn. Du kan bære på mange forskjellige måter, og det er enkelt å amme mens man har den på, det er bare å vippe den over på siden og dra frem puppen , det er ingen som ser at du ammer når du bruker den heller.
Men til større barn er den ikke like bra syntes jeg.

Line er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2006, 16:44   #4
Veteranmedlem

Plusle sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 4,093
Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.

......

Sist endret av Plusle; 31-08-2007 kl 12:48.
Plusle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2006, 17:22   #5
Seniormedlem

Line sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Lørenskog
Meldinger: 2,620
MP Rating: 100% (6)
Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi
Jeg ville nok sagt motsatt

Men Line: Hvordan i huleste klarte du å presse babyen ned i selen? Den kan jo ikke åpnes som Babybjørn. Jeg opplevde bare å få en illsint gutt, og sovnet han så våknet han garantert om jeg forsøkte å lirke han opp igjen

Min mening: Ideen er god, men den har rett og slett for mye dill og spenner.
He he det gikk bra å ta henne ut og inn i selen etter å ha trent litt. Ofte når hun sovnet så tok jeg bare av meg hele selen og la henne ned i vogna med selen på (åpna spenna ved ryggen slik at hun ikke måtte ligge på den), men jeg kunne også ta henne ut av selen og legge henne i vogna.

Line er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2006, 22:57   #6
Seniormedlem

Tobbes mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oppegård
Meldinger: 2,723
Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde også Red castle og ga opp å finne ut av alle finessene så vi kjøpte en Bayybjörn i stedenfor. Mye enklere!
Tobbes mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2006, 05:23   #7
Medlem

Mule sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 233
Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.Mule er som en lysfontene.

Har du vurdert andre bæreting? Jeg brukte Baby Bjørn mye til eldstejenta, og var veldig fornøyd, men ble fort sliten. Med andremann oppdaget jeg bæresjaj og har brukt det siden hun var 3 mnd. Skulle ønske jeg visste om det tidligere. Nå vet jeg at det er en hel verden der ute, av ulike sjal, slynger og bæreseler som er ergonomisk riktig både for barnet og bæreren. Det kan være fint å starte med et elastisk sjal til en nyfødt baby.

For mer informasjon kan du ta en titt på TettInntil. Det er et eget forum for bæreglade, og her finner du svar på alt man kan lure på ang. bæring. Du vil også finne omtaler av ulike bæreting.

Lykke til med valget!
Gammel 24-03-2006, 08:10   #8
Juniormedlem

Mumsen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 36
Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.Mumsen er som en lysfontene.

Fikk prøve begge to selene av ei vennine og med hennes baby oppi. Passet på denne 6 mnd gamle gutten og det jeg kom frem til var at Baby Bjørn Activ var best . Den var bare mye enklere og få baby ut og inn av og ved mye bæring fikk jeg ikke tretthetsfølelse, noe jeg gjorde fortere med red castle. Ble trøtt i skulderen stroppen lå over.Men smak og behag tenker jeg.
Mumsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2006, 08:30   #9
Seniormedlem

ElinM sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,767
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.

Red castle kjenner jeg ikke, BabyBjørn kjenner jeg og vet at det finnes mye som er langt bedre. Skaff deg noe skikkelig, og så vil du sannsynligvis få oppleve hva bæreglede er!

Med noe skikkelig mener jeg f.eks. et sjal aller en meitai. Disse kan brukes fra nyfødt til barnet er 3-4 år. De er kjempebehagelig å bære i, du kan bære både på mage og rygg, og disse gir riktig og god støtte til barnet (i motsetning til f.eks. BabyBjørn).

Som Mule sier: Ta en titt på www.tettinntil.com!
Gammel 24-03-2006, 12:00   #10
VIP-Medlem

Irma sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 5,246
Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes den var grusom, og leverte den tilbake dagen etter vi kjøpte den. Lykke til med valg av bæresele!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:52.