Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-04-2009, 16:15   #1
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 219
MP Rating: 0% (0)
RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.
Reklamasjon på trolldress

For godt over et år siden kjøpte jeg en rampetroll vårdress. Den ble ikke tatt i bruk før nå i høst. Men nå er glidelåset ødelagt.
Først mente mannen i butikken at jeg fikk ny dress. Men så fant han ut at dette var jo en utgått modell. Og jeg har heller ikke kvittering, så det er ikke bare å gi meg pengene tilbake heller.
Pleier ikke troll å være greie når det gjelder reklamasjon? Dressen er jo bare brukt siden oktober/november. 5 mnd.. burde da tåle mer.
Har hatt to trolldresser tidligere, og aldri hatt noe å utsette på dem. Så jeg tok ikke vare på kvitteringa..
RosaPanter er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 16:55   #2
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,358
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.
Sv: Reklamasjon på trolldress

( ......... viss du søker på troll/vinterdresser her inne, så ser du at det er engoddel problemer med siste 2 års dresser... ..)

Det er uansett han du kjøpte dressen med som må ta kontakt med troll, og reklamere, kommer ingen vei om ikke, iallefall vanskelig for forbruker å ta kontakt direkte for å reklamere har jeg opplevd.
Troll må så enten reparere den til deg, eller du bør få en ny.
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 20:57   #3
Medlem

RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.

Ja, det er det samme for meg om de reparerer låsen eller om jeg får en ny. Eller pengene tilbake eller tilgodelapp.
Skal innom butikken igjen i morgen. Og da bør de ha et svar å komme med.
RosaPanter er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 21:03   #4
Veteranmedlem

Bambi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 3,601
Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av RosaPanter Vis post
Ja, det er det samme for meg om de reparerer låsen eller om jeg får en ny. Eller pengene tilbake eller tilgodelapp.
Skal innom butikken igjen i morgen. Og da bør de ha et svar å komme med.

Du kan ta direkte kontakt med troll, flere som har gjort etter at butikken de har kjøpt dressen i har vært vanskelige. Ike hørt om noen som har hatt vanskelig opplevelse når de har tatt direkte kontakt med troll
Gammel 02-04-2009, 22:21   #5
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi Vis post
Du kan ta direkte kontakt med troll, flere som har gjort etter at butikken de har kjøpt dressen i har vært vanskelige. Ike hørt om noen som har hatt vanskelig opplevelse når de har tatt direkte kontakt med troll
Da skal jeg prøve det hvis det ikke ordner seg i morgen
Vet du hvor jeg finner e-postadresse/tlf-nr til dem?

Sist endret av RosaPanter; 03-04-2009 kl 02:19.
Gammel 03-04-2009, 07:06   #6
Veteranmedlem

Bambi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 3,601
Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av RosaPanter Vis post
Da skal jeg prøve det hvis det ikke ordner seg i morgen
Vet du hvor jeg finner e-postadresse/tlf-nr til dem?
Regner med det står på hjemmesiden deres, jeg har aldri tattkontakt med de siden jeg ikke har hat noen problemer med dressene men det må vel stå på siden deres.
Gammel 03-04-2009, 08:06   #7
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 52
Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.Hakka har en strålende fremtid.

Jeg har reklamert direkte til troll 3 ganger og fått ny dress i posten alle 3 gangene. Har ikke vært noe problem i det hele.
Gammel 03-04-2009, 14:50   #8
Medlem

Svaret butikken fikk fra troll var at det er bare 1 års reklamasjon på dressene. Og det er litt over 1 år siden jeg kjøpte denne. I tillegg er det jo en utgått modell. Altså kan jeg ikke få en ny. Og ikke penger heller.

Jeg tok dressen med hjem og ringte selv til troll. Hun sa jeg kunne prøve å blåde med hårføneren nedi låsen når den var helt nede. Hendte det kom sandkorn nedi som gjorde at den delte seg.
Og det funket.
Føler meg litt blond nå
Men skjønner heller ikke hvorfor ikke butikken kunne tenke seg til det, eller at de kunne få den beskjeden fra troll..

Men men. Nå er jeg bare veldig glad for at låsen funker likevel
Gammel 04-04-2009, 15:58   #9
Seniormedlem

Tittei sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,667
Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.Tittei har en strålende fremtid.

Det med 1års reklamasjon er ikke holdbart. Regner med at en dress er regnet å vare 2 år eller mer, og da er det 5 års reklamasjon på varen. Hadde bare vært å vise til forbrukerkjøpsloven. Kan hende de mente at det var 1 års garanti, noe som ikke er det samme som reklamasjonsrett, men som mange butikker og produsenter prøver å gjemme seg bak.

Flott at det ordnet seg med dressen da.

Stolt mamma til Emma født 22 januar 2004

Tittei er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2009, 19:49   #10
Medlem

Ja, jeg synes jo også det hørtes rart ut med bare 1 års reklamasjon. Og jeg sa også at jeg visste om folk som hadde fått ny dress når den var i bruk til barn nr 2. Altså mye mer enn bare ett år gammel. Men nei. Det syntes han var veldig rart. For det gikk bare ikke an
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:28.