Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-02-2008, 12:46   #1
Supermedlem

pandamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,310
MP Rating: 0% (0)
pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Skogstad vårbukse/ overtrekksbukse vs. Polarn o Pyret og Reimatec

Så er jeg i vårmodus igjen og vårklær står på innkjøpslisten.
Vi har hatt Polarn o Pyret sine skalljakker, vanntett fleece, vår - (ute)bukser og luer i flere sesonger. Utrolig fornøyd med disse settene. Tenkte å selge fjorårets sett til barna fordi de er blitt knappe og kjøpe nytt nå. Det blir nok P.o.P sine jakker og fleece nå også, men buksene er jeg usikker på.
Så kommer det jeg lurer på :

Overtrekksbuksene må være veldig gode på vanntetthet før jeg skal kjøpe dem, og siden barnehagen kun har brukt Reimatec vårdressene sitter jeg med minimal erfaring med Polarn sine bukser. Lappene har jeg ikke tatt vare på, så jeg husker ikke resultatet fra vannsøyletesten.

Kikket også på Skogstad sine bukser. De finnes i brun og det er en fristende farge for meg. Hvordan er disse buksene mht. vanntetthet ? Finner ingen informasjon på nettsiden deres, men noen påsto at det sto vannsøyle over 1200 mm ( eller noe lignende ). Det sier meg ikke så mye, jeg vil vite eksakt testresultat slik at jeg kan sammenligne.

Altså lurer jeg på hvilken bukse som har best vanntetthet av Skogstad, Polarn og Reimatec.

Erfaringer ellers om disse merkene er også interesante å høre om.
pandamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 00:32   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Randaberg
Meldinger: 1,517
Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.Nina72 har mye å være stolt av.
Sv: Skogstad vårbukse/ overtrekksbukse vs. Polarn o Pyret og Reimatec

Lurer på det samme, så jeg dytter denne opp

Nina72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 20:13   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,062
Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis Skogstadbuksen hadde en vannsøyle på 1200mm så er den ikke vanntett etter mitt syn. ReimaTec sin er 100% vanntett slik som dressene. Begge ungene her har HellyTech bukser og vi er veldig fornøyde med dem.
Lillebror kommer i januar '10
Dimples er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 20:21   #4
Seniormedlem

marmor sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,973
marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.marmor har en strålende fremtid.

Jeg vil tippe reima har best vanntetthet.
Vi har kjøpt pop sine bukser i år, de er visstnok enda bedre i år enn i fjor. Du kan forvørig få to utgaver, den ene er mer vanntett enn den andre. VI kjøpte den som er mest vanntett, og den har fungert optimalt. Jeg sender med pop buksene i bhg når det regner, og hun har enda ikke vært våt.
Gammel 22-02-2008, 21:03   #5
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,657
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har Reimatecdresser, og todelt Skogstadsett (vinterjakke m/uttakbar fleece og "vårbukse" uten fôr). Skogstadklærne har så langt hold tett, men jeg oppfatter klærne som mindre vanntette enn Reimatec. Rett og slett fordi ytterstoffet blir langt våtere enn Reimatecklærne blir. Og det er Reimatec'ene som blir brukt når det regner mest/er våtest.

Jeg har hatt Skogstadjakke og den var langt i fra like vanntett som Bergansjakken er. Men så kostet den halvparten så mye også...
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 22:24   #6
Veteranmedlem

Reppis sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,049
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.

Niobe: Må huske at bergans ha dermizax da.... Den har jo 5 år garanti mot vanntetthet!

Har aldri hatt annet enn skogstad til mine barn, de har aldri vært våte. Men jeg vasker alltid i tech wash, så det holder seg bedre!
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:54.