Skogstad vårbukse/ overtrekksbukse vs. Polarn o Pyret og Reimatec
|
|
Så er jeg i vårmodus igjen og vårklær står på innkjøpslisten.
Vi har hatt Polarn o Pyret sine skalljakker, vanntett fleece, vår - (ute)bukser og luer i flere sesonger. Utrolig fornøyd med disse settene. Tenkte å selge fjorårets sett til barna fordi de er blitt knappe og kjøpe nytt nå. Det blir nok P.o.P sine jakker og fleece nå også, men buksene er jeg usikker på.
Så kommer det jeg lurer på :
Overtrekksbuksene må være veldig gode på vanntetthet før jeg skal kjøpe dem, og siden barnehagen kun har brukt Reimatec vårdressene sitter jeg med minimal erfaring med Polarn sine bukser. Lappene har jeg ikke tatt vare på, så jeg husker ikke resultatet fra vannsøyletesten.
Kikket også på Skogstad sine bukser. De finnes i brun og det er en fristende farge for meg. Hvordan er disse buksene mht. vanntetthet ? Finner ingen informasjon på nettsiden deres, men noen påsto at det sto vannsøyle over 1200 mm ( eller noe lignende ). Det sier meg ikke så mye, jeg vil vite eksakt testresultat slik at jeg kan sammenligne.
Altså lurer jeg på hvilken bukse som har best vanntetthet av Skogstad, Polarn og Reimatec.
Erfaringer ellers om disse merkene er også interesante å høre om.
|