Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2004, 09:38   #1
Seniormedlem

Miffy sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: I hvitt rekkehus
Meldinger: 1,748
MP Rating: 0% (0)
Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.Miffy har mye å være stolt av.
Stell av gammel skinnpose

Jeg har en gammel lammeskinnspose som jeg har tenkt å bruke når det blir vinter. Det er en typisk 70-tallspose med skinn inni og cordfløyel utenpå. Den har visst blitt renset av noen som har lånt den, for det var stiftet fast en slik liten renserilapp da vi fant den fram etter sikkert 15-20 års lagring. Vi "vasket" den i nysnøen i fjor og har lagret den pent siden da og nå henger den på en knagg inne. Den er ser fin ut og er myk og god i skinnet, men lukter en anelse støvete.

Jeg vet ikke helt om jeg skal gjøre noe med den før jeg tar den i bruk (feks rens) eller om det holder med en god lufting og banking utendørs? Noen tips?
Miffy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2004, 11:44   #2
VIP-Medlem

Marianne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,993
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stell av gammel skinnpose

de bør renses.
fikk jeg beskjed om på babybutikken her.

pga at det er annet "ull" enn på nye poser

har en sånn pose som du har fra 83.... sombo sin. og den er renset mange ganger......
Gammel 16-09-2004, 11:49   #3
Moderator

Tigerguttmamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I et hus
Meldinger: 5,927
MP Rating: 0% (0)
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stell av gammel skinnpose

Du må for all del ikke putte den i vaskemaskina. Det gjorde nemlig jeg...
I tillegg så hadde jeg brukt altfor mye såpe, så den ble helt pinnestiv.
Var ikke min pose engang, så jeg måtte fjerne alt skinnet og sy fast nytt..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:44.