Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-02-2009, 23:27   #1
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 7,590
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Vask av dunpose

Jeg har vasket en dunpose for første gang. Fulgte vaskeanvisningen, og ble litt svett da jeg tok den ut av maskina. Den var jo flat som en pannekake. Men etter et par runder i trommelen sammen med to tennisballer, ble den mer fluffy igjen.

Men jeg kjenner likevel at det er noen klumper av dun her og der som jeg må kna ut.

Ville disse klumpene kunne vært unngått om jeg hadde hatt flere tennisballer? Ville det vært bedre å bruke hardere skyts enn tennisballer? Feks noen joggesko eller noe?

Gammel 23-02-2009, 00:11   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,858
MP Rating: 0% (0)
SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vask av dunpose

Jeg bruker 4 tennisballer, posen blir like god som ny.
SweetNovember er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2009, 00:13   #3
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

SweetNovember, og da får du ingen klumper midt inni kanalene?
Gammel 23-02-2009, 00:24   #4
Seniormedlem

SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
SweetNovember, og da får du ingen klumper midt inni kanalene?
Nei, har ikke lagt merke til noen klumper. Men det hender jeg må kjøre posen i trommelen 2-3 ganger fordi den ikke er helt tørr når trommelen stopper. Den stopper altså fordi det skal være ferdig men posen er litt fuktig. Da setter jeg den på igjen og da tar det veldig kort tid for posen er jo nesten tørr. Har skjedd av og til at jeg måtte kjøre den 3 ganger på rad, men til slutt er posen alltid kjempefin, tørr og fluffy uansett. Vet ikke hvorfor det blir slik, det samme skjer når jeg tromler f.eks. dunputer. Jeg tror at hvis du kjenner noen klumper inne så er den kanskje litt fuktig inne uten at det kjennes på utsiden? Jeg hadde nok prøvd å tromle den en gang til selv om den virker helt tørr.
SweetNovember er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2009, 00:35   #5
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Ja, skal kjøpe meg noen flere baller i morra. Vet ikke om det finnes tromleprogram på maskina som virker uten at plagget er vått. Hvis det ikke finnes, får jeg fukte posen litt da, sånn at den starter.

Husker mamma hadde sånn funksjon på sin gamle, altså at ting kunne tromles selv om det var tørt.
Gammel 23-02-2009, 00:40   #6
Seniormedlem

Jeg kan starte min uten at ting er våte, men da er hele programmet gjennomkjørt på noen minutter. Tror jeg... Slår nemlig på og går ut av vaskerommet som er i kjelleren, så da hører jeg ikke akkurat når det er ferdig. Men prøv med flere baller, ja!
Gammel 24-02-2009, 11:33   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,952
MP Rating: 100% (3)
Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.Xylene har en strålende fremtid.

Ville prøvd igjen ja, men då må du kanskje fukte posen på nytt og. Eg og bruker 4 baller. Tar den først på vanlig program der den stopper sjølv når plaggene er tørre, og så på 30 min varm. Då går den i 30 minutt uansett. Må kanskje kjøre det programmet et par ganger i tillegg for å vere sikker.

Mamma til 4 jenter.
Xylene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2009, 11:39   #8
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,627
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tørker dundyne på stativ og i trommel uten baller. Blir fin og fluffy likevel.
Klumper = fuktig dun.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2009, 11:43   #9
Supermedlem

Hetty sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 800
Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.

De fleste tørketromler har vel program av en viss varighet, i tillegg til de som tørker til tøyet er tørt.
Her må jeg også tvangstørke over lengre tid før jeg får posen helt klumpefri og "ny" igjen. Kjører den av og til på kaldlufting på slutten hvis den virker tørr, bare for å få den skikkelig fluffy.

Elbutikker og liknende selger også "tørkeballer" som du kan bruke i stedet for tennisballer.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Eller...når jeg leser spesifikasjonen på disse fungerer de kanskje ikke på samme måten.....

Sist endret av Hetty; 24-02-2009 kl 11:46.
Hetty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2009, 14:09   #10
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Hm, må sjekke om jeg har kald-program på min trommel

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:38.