|
 |
11-10-2008, 11:39
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 1,788
|
Har alltid kjøpt viking sine cheroxer som skal tåle ned til -20 grader, men nå har jeg hørt flere som har kjøpt på sparkjøp til bare 100 lappen - og de skal være like gode?
Noen som har erfaring med disse?
|
|
|
11-10-2008, 11:43
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
|
Jeg har vel egentlig troen på at alle vanntette vinterstøvler av den typen er like gode/dårlige, og så har man Viking Thermo som er noen hakk bedre.
Og selv om de ikke blir ødelagt av 20 minusgrader, så er de jo ikke brukbare i så lave temperaturer, så det har vel egentlig ikke så mye å si?
|
|
11-10-2008, 13:10
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
|
VIKING sine puster jo.. vanlige cherrox blir man jo bare klam og kald av..
|
|
|
11-10-2008, 13:27
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 1,788
|
Men disse var visst av isopor? Ikke som vanlige cheroxer..
|
|
|
11-10-2008, 14:27
|
|
Æresmedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi
VIKING sine puster jo.. vanlige cherrox blir man jo bare klam og kald av..
|
Hverken Viking Cherrox eller Viking Thermo puster. Derimot er det luftbobler i plastmaterialet som Thermo er laget av. Det er derfor de er lettere og isolerer bedre. At de puster er derimot feil.
|
|
11-10-2008, 14:28
|
|
Veteranmedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe
Hverken Viking Cherrox eller Viking Thermo puster. Derimot er det luftbobler i plastmaterialet som Thermo er laget av. Det er derfor de er lettere og isolerer bedre. At de puster er derimot feil. 
|
så merkelig. Viking thermo er de jeg har kjøpt 3 år på rad nå pga butikkene forteller folk dette.. da driver butikkene her i bergen og feilinformerer folk.. flere år på rad..
|
|
|
11-10-2008, 14:31
|
|
Veteranmedlem
|
btw så har jeg faktisk alltid syns det var litt merkelig med en så tett støvvel som kan puste..
|
|
|
11-10-2008, 14:32
|
|
Æresmedlem
|
-----
Sist endret av Niobe; 11-10-2008 kl 14:44.
|
|
|
11-10-2008, 14:33
|
|
Æresmedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi
så merkelig. Viking thermo er de jeg har kjøpt 3 år på rad nå pga butikkene forteller folk dette.. da driver butikkene her i bergen og feilinformerer folk.. flere år på rad..
|
Det ville ikke være første gangen butikker gjør det.
Jeg er rimelig sikkert på at Viking Footwear selv ville reklamert med at Thermo var pustende, om de faktisk var det. Jeg har hørt andre også som misforstår dette med luftbobler i plastmaterialet med at skoen puster.
Fra katalogen:
Sitat:
Viking Thermo
Andre generasjons “Cherrox”. Laget i et materiale som heter polyuretan.
Støvlene er svært myke, fleksible, lette og isolerende pga de utallige mikroskopiske
luftboblene i materialet. De stivner ikke i kulden i motsetning til støvler av PVC.
|
|
|
 |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:25.
|