Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-07-2005, 19:22   #1
VIP-Medlem
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,413
MP Rating: 0% (0)
Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.
Anbefalingstråd: barneleker

Jeg ønsker meg en tråd der vi kan dele gode erfaringer (eller dårlige for den del) med barneleker eller barnehobbyprodukter med hverandre. Jeg synes det er så utrolig mye ræl på markedet, så hvis noen kan gi meg noen gode tips til hva som er bra eller dårlig, og ikke minst hvorfor det er bra eller dårlig, så syns jeg det hadde vært veldig nyttig.

Jeg begynner med å reklamere for et aldeles fantastisk produkt som vi har brukt i snart ett år, og som jeg tenkte at andre kunne ha glede av også, nemlig malertusjene fra Sprell.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Tusjene er fylt med vannmaling og har skumgummiputer på tuppen. Tuppen tørker ikke ut om man glemmer å sette korken på, de er utrolig drøye; vi har brukt dem i snart ett år nå, og enda er det masse maling igjen, og - ikke minst - fargen er lett å vaske bort, både på bordet og på klærne.

Dette er et flott alternativ til maling med pensel: brukervennlig for barna, kjapt å finne frem og pakke bort og ikke noe søl.

Hvis noen er interessert i slike
Pris: 139,- for seks tusjer.
Kjøpes på: www.sprell.no (Link til malertusjene)
__________________
Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Teofelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2005, 13:36   #2
VIP-Medlem
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
MP Rating: 0% (0)
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Disse sikkerhetsboksene fra Panduro er kjekke å ha når småttiser skal male.
Da kan man kjøpe store flasker med maling og fylle i boksene.
Når de er ferdig med å male er det bare å sette i en topp og malingen holder seg.
Lokket gjør at malingen ikke renner ut om boksen velter

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Lyra voks-fargestifter er utrolig gode og anbefales virkelig! De er ganske tykke, så de knekker heller ikke så lett. Dekker godt. Jeg kjøpte disse hos Norli. Har sett prisen varierer fra 90-120 kroner for seks farger.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Dette kan vel ikke sies å være en leke, men veldig praktisk.
Sitteunderlag i tovet ull fra www.tuvatov.no

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sist endret av Nennemor; 22-07-2005 kl 08:01. Begrunnelse: Feil i link endret
Fadese er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2005, 07:49   #3
VIP-Medlem
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 6,972
MP Rating: 0% (0)
Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Signerer malertusjene fra Sprell.

Ellers er en av mine favoritter SingSang-kortene. Har gitt dem bort i barselsgaver og fødselsdags-/julegaver.

http://www.singsang.com/

Jeg tror jeg har sett dem på bokhandlere.
__________________
[57-44-3]

Sist endret av Veronal; 23-11-2006 kl 22:47.
Veronal er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2005, 20:36   #4
Supermedlem
 
kvakk-kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: bergen
Meldinger: 647
MP Rating: 0% (0)
kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Sitat:
Opprinnelig postet av Veronal
Signerer malertusjene fra Sprell.

Ellers er en av mine favoritter SingSang-kortene. Har gitt dem bort i barselsgaver og fødselsdags-/julegaver og har selvfølgelig 1 sett til Prototypen.

http://www.singsang.com/

Jeg tror jeg har sett dem på bokhandlere.
super link!og nå slipper jeg å lage sangkortene selv, det tar jo så lang tid!
__________________
Yem på SM, Marie født 01.07.07
kvakk-kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2005, 20:45   #5
Veteranmedlem
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,103
MP Rating: 0% (0)
linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.linka-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Sitat:
Opprinnelig postet av Veronal
Signerer malertusjene fra Sprell.

Ellers er en av mine favoritter SingSang-kortene. Har gitt dem bort i barselsgaver og fødselsdags-/julegaver og har selvfølgelig 1 sett til Prototypen.

http://www.singsang.com/

Jeg tror jeg har sett dem på bokhandlere.
Genialt!!!
Bestilte 1 til meg og 3 gaver!!
__________________
Linka-mor og smulene
linka-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2005, 18:54   #6
Seniormedlem
 
DrBabe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 2,630
MP Rating: 0% (0)
DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.DrBabe har en strålende fremtid.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Dette var en smart tråd! Mitt aller beste kjøp er denne her:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Sassy musikkuro
Denne uroen vokser med barnet fra det greier å følge en gjenstand med øynene, til det er 1,5 - 2 år. Figurene har en enkel og en mer komplisert side og skal snus når barnet blir rundt 5 måneder. Uroen stanser opp i bevegelsene så barnet kan fokusere på mønsteret (det er den riktige måten å trene øynene på ifølge en optiker jeg kjenner). Den spiller forskjellig musikk og har fjernkontroll.
Da Daniel ble så stor at han nesten fikk tak i uroen, demonterte vi stengene og ga ham figurene som rangler. Musikkboksen festet vi på innsiden av lekegrinda hans, så han kunne trykke på knappene selv.

Det helt geniale er at figurene også er snurrebasser. Dette med å snurre ting har vært Daniels store lidenskap og fortsatt har han glede av å samle alle fire og snurre på dem. (Nå er han straks 17 mndr). Det nyeste er at han snurrer dem på høykant. De som vil kan se det demonstrert på denne lille videosnutten jeg tok da han var 16 mndr.

Dette er virkelig en leke som vokser med barnet! Flott babygave er det også.
__________________
Både Danielsbok og Tinasbok er nå flyttet til .no-domener.
DrBabe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2005, 22:42   #7
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 59
MP Rating: 0% (0)
Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.Yadda er som en uslipt juvél.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Sitat:
Opprinnelig postet av Veronal
Signerer malertusjene fra Sprell.

Ellers er en av mine favoritter SingSang-kortene. Har gitt dem bort i barselsgaver og fødselsdags-/julegaver og har selvfølgelig 1 sett til Prototypen.

http://www.singsang.com/

Jeg tror jeg har sett dem på bokhandlere.
Hva er disse SingSang-kortene? Skjønte ikke helt...
Yadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2005, 23:04   #8
Medlem
 
RaspberryRipple sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt på
Meldinger: 468
MP Rating: 100% (1)
RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.



Dette produktet har jeg hørt om, og takket være Sylvi
så vet jeg nå hvor jeg får tak i det!!

Dette var en glimrende tråd!
Har bare en ting å si Teofelia;
__________________
Storesøster april -04

Lillebror mai -07

RaspberryRipple er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2005, 23:34   #9
Medlem
 
RaspberryRipple sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt på
Meldinger: 468
MP Rating: 100% (1)
RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.RaspberryRipple har mye å være stolt av.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Vil anbefale denne matskåla/matboks, av merket Tommee Tippee.
Den har vi brukt mye! Også er det så kjekt
med skjeen som er plassert i lokket.
Skjeen er forøvrig varmesensitiv, og skifter
farge når maten er for varm.


Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Den fåes kjøpt på OBS! og på denne nettsiden;

http://www.babyglede.no/800/800.asp?ArticleId=4924
__________________
Storesøster april -04

Lillebror mai -07

RaspberryRipple er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2005, 20:11   #10
VIP-Medlem
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,413
MP Rating: 0% (0)
Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Anbefalingstråd: barneleker

Sitat:
Opprinnelig postet av Yadda
Hva er disse SingSang-kortene? Skjønte ikke helt...
Det er trykte kort med teksten til tradisjonelle barnesanger på baksiden og et bilde med motiv fra den samme sangen på fremsiden.

Ideen er at barnet trekker et kort fra bunken, og så synger den voksne sangen som står på baksiden (eller man synger sangen sammen, alt etter som). Sangene er av typen "Ro, ro til fiskeskjær", "Blåmann, blåmann", "Bæ, bæ, lille lam", "Hjulene på bussen", "Bro bro brille" osv., og passer følgelig godt for barn i førskolealder.

De har slike kort i barnehagen til Frøkna, der jeg har sett dem i bruk mange ganger. Dette er en veldig populær form for allsang/sangleking i barnehagen, og det ser ut til at de aller fleste barna synes det er fryktelig spennende å få trekke kort og se hvilke sanger som kommer.

Selvsagt kan man også bruke kortene på andre måter, men dette er slik de bruker dem i barnehagen vår i alle fall, og som sagt så er de veldig populære der.
__________________
Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Teofelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com