Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-07-2008, 22:29   #1
Supermedlem

embla_ sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 559
MP Rating: 0% (0)
embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.
Babysang

Noen som går på babysang? hva syns dere om det? kan det anbefales? tror rundt oss er det bare meningheten som har babysang, er det bare kristne sanger da, eller andre sanger også?

28. april kom vår lille gutt!!
embla_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2008, 23:26   #2
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Babysang

Jeg var på babysang med mellomste. Vi var på Frelsearmeen. Er overhodet ikke personlig kristen, men synes det var veldig koselig å møte andre med små barn på samme alder. Det var vel et fåtall av de som var der som hørte til i frelsearmeen, alle andre var slik som meg.
Av sanger så gikk det jo i endel kristne barnesanger, men også bæ bæ lille lam, gikk en tur på stien osv.

Vi hadde det veldig koselig på babysang ihvertfall og barna likte det også, så jeg kan virkelig anbefale det

Vi begynte når hun var bare 6 uker, så de første gangene fikk hun ikke med seg så mye, men når hun begynte å løfte hodet og følge med litt mere var det veldig gøy.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-07-2008, 00:11   #3
Supermedlem

Linka1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 715
Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.

Vi har gått på babysang hos Frelsesarmèen. Kjempekoselig og kan virkelig anbefales!

Nå skal det jo sies at det sikkert ikke er likt overalt, men vi har i allefall hatt veldig stor glede av det.

Hos oss har vi bare sunget et-par sanger som har vært kristne (bl.a bordvers). Noen andre sanger har det vært også, som man kan tolke som kristne, men som ikke trenger å tolkes den veien.

Jeg vet ikke hvordan det gjøres når det er menigheter som har babysang, men jeg vil tro de prøver å gjøre det til noe som kan passe for de aller fleste. Du får dra avgårde en gang eller to da vet du, så får du sett om det er noe som kan passe for dere.

Vi begynte da lillemann var ca 6 uker gammel. Han hadde vel ikke særlig mye utbytte av det, men det hadde jeg. Kjempegodt å komme seg ut, og fint å bli kjent med andre småbarnsmødre
Gammel 08-07-2008, 19:56   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

gikk på babysang fra han var 4 mnd - 7 mnd. det var frelsesarmeen som arrangerte, vi var alle mulige folk og sang mange slags sanger, både med kristent innhold og ikke. jeg synes det var veldig kjekt, og påsan likte det godt. tror det var en veldig bra alder å gjøre det i. anbefales altså!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 19:59   #5
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,462
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi gikk på babysang i kirken med Emma Helene fra hun var rundt 7mnd til 1 år.
Det var kjempe koselig.
Det var noen kristne sanger, men de fleste var "vanlige barnesanger".
(Jeg er ikke kristen.)
Gammel 09-07-2008, 09:25   #6
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,168
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.

Jeg gikk på babysang med yngste. I regi av Frelsesarmeen. Kan anbefales for deg selv (du får sosialisert deg litt og truffet andre småbarnsmødre) og for barnet ditt, etterhvert som det blir noen måneder gammelt og kjenner igjen sanger/bevegelser.

Et par kristne sanger av typen "min båt er så liten", men de fleste er helt vanlige småbarnssanger, og det er en del bevegelser til noen av de.
Så avslutter man med felles lunsj.

Et hyggelig tiltak, spør du meg, og jeg hadde sikkert gått igjen, hadde jeg fått flere barn.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:59.