Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-06-2008, 08:43   #1
Moderator

Diddlina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,999
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Bokklubb

Lurte litt på å melde Tuppeline (3 år) og Tøffeliten (2 år) inn i en bokklubb.
Begge er veldig glad i bøker
usikker på kva bokklubb vi evt. skal velge. Finnes jo så mange...
Vil ha dei i en bokklubb med "skikkelige" bøker, samt at det må være bøker dei kan like i mange år framover.
Så da trenger eg tips ...

Kva bokklubb anbefaler du, og kvifor?
Kva bokklubb bør en styre unna, og kvifor?

PS! Dette er ingen vervetråd.!
Gammel 15-06-2008, 09:00   #2
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,263
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bokklubb

Både jeg og sambo var med i Disneys bokklubb da vi var små, og nå har vi videreført det til Victoria. Vi er storfornøyde med bøkene! Det er forskjellig, alt fra Donald Duck, Ole Brumm, Biler, Askepott osv. Hun er oppriktig interessert i dem, og jeg husker selv at det var stor stas da jeg ble stor nok til å lese dem selv. Tror jeg leste dem til jeg var 10 år eller noe.

www.disneyklubben.no

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-06-2008, 14:08   #3
Medlem

Etòlie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 353
MP Rating: 0% (0)
Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.

Jeg må bare si jeg forguder disse bøkene her : http://www.min123.no/ de er fra Go`boken og er yppelig for ihvertfall en 3 åring. De er varierte og svært fengende og varierte. I den bokserien her følger vi Diddi og Jesper gjennom 15 bøker der de har forskjellige oppdrag sammen med Tellefanten. Dette er bøker om tall, ulike former (firkanter, hjerte, trekant etc) osv. I hver pakke følger det med en bok med ei historie i og ei aktivitetsbok. I aktivitetsboken varierer innholdet en del, alt fra stigespill, tegnesaker, etc. men det er alltid en oppgavebok som har med læring og mestring av tall.
I feks. 2-boken følger vi Diddi og Jesper sammen med Tellefanten inn i vaskemaskinen (dette fordi, ja, var det Diddi eller Jesper som ikke fant noen sokkepar..?) og gjennom reisen i vaskemaskinen fører det oss inn i "sokkeland". Et land der sokketrollene samler på sokker og prøver å samle flest mulig par. Altså boken om 2 og det at ett par er 2...

Det er i tillegg oppgaver bakertst i historieboken.

Min gutt på 3 forguder disse bøkene! De er varierte og utfordrende.

Før vi startet med 1-2-3 bøkene samlet vi på a-b-c bøkene : http://www.minabc.no/ . Der følger vi Alf og Beth gjennom hele alfabeter. De liker også gutten vår kjempe godt(men jeg må si det var litt kjedelige i lengden, ensformige...men han elsker de!!) Disse bøkene er litt mere enkle liksom, ikke så utfordrende som 1-2-3, men det er sikkert fine å starte med. Gutten min lærte seg ihverfall alfabetsangen veldig tidlig pga disse bøkene, for vi synger alltid den sangen når vi leser bøkene. Så er det selvfølgelig kjempe stas å finne bokstaven til alle de han kjenner!!

Vi har vært med i flere andre bokklubber også, men ingen så fengende som denne her. Virkelig verdt pengene!

ok, dette er min annbefaling ihvertfall

Stolt mamma til to herlige gutter(-05 og -07)!
Etòlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-06-2008, 14:33   #4
Moderator

Diddlina sin avatar

Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.

Linda: Disney bokklubben har vi vært med i før. var medlem der Kjempe flotte bøker, vi har en "heil haug".

Etólie: Den 1-2-3 bokklubben såg spennande ut. Den må lese litt meir om Har bøkene sånne vanlige papirsider.? Og tåler bøkene tidvis røff behandling.??
Eg har egentlig ikkje så godt inntrykk av Go'boken.
Vi har vært medl. der før...
Gammel 15-06-2008, 15:30   #5
Medlem

Etòlie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 353
MP Rating: 0% (0)
Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.Etòlie har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Diddlina Vis post

Etólie: Den 1-2-3 bokklubben såg spennande ut. Den må lese litt meir om Har bøkene sånne vanlige papirsider.? Og tåler bøkene tidvis røff behandling.??
Eg har egentlig ikkje så godt inntrykk av Go'boken.
Vi har vært medl. der før...
Det er vanlige glatte, litt tykkere enn vanlige sider ja.. Røff behandling..., tja, de tåler vel slik vanlig "bokskikk" (vet ikke helt hvordan jeg skal svare på det spørsmålet ) Men det er ikke slike pappsider vist det er det du sikter til...
Har heller ikke vært så inponert over Go`boken før, men disse er jeg superfornøyd med

Stolt mamma til to herlige gutter(-05 og -07)!
Etòlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 21:46   #6
Moderator

Diddlina sin avatar

Vil gjerne høre erfaringer ang. fleire bokklubber
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:22.