Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-06-2008, 11:45   #1
Supermedlem

martine77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Harstad
Meldinger: 505
MP Rating: 0% (0)
martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.
CD spiller til barn?

Tuppa på 2 år er veldig fasinert av musikk for tiden.
Skulle gjerne hatt en CD spiller som egner seg til barn. Hun er jo bare 2 år, men ser for meg en slik som tåler en støyt og som hun om ei stund også kan lære seg å skifte plater på osv.
Noen som vet hvor man får tak i slikt?
Gammel 05-06-2008, 11:54   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,494
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: CD spiller til barn?

De har barne CD-spiller på Extra Leker, hvertfall. Men problemet er at selv om CD-spilleren tåler en del, så gjør ikke CD-platene det.

Jeg vil anbefale å kjøpe en Mp3-spiller med høyttaler i stedet. Poden har SanDisk Sansa Shaker, og han elsker den. Lett for ham å bytte sang på, og den har jammen tålt mye juling etterhvert....
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2008, 23:03   #3
Hjelpeadmin

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 17,505
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Da tror jeg vi har funnet ut av en ting som poden skal få til bursdagen sin
Gammel 12-08-2008, 11:19   #4
Medlem

Floppetiflopp sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 109
Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.

Sønnen vår er kjempeopptatt av musikk og interessen startet tidlig. Vi forsøkte med ulike CD-spillere for barn, men erfarte at de ikke tålte så mye...og det gjorde heller ikke platene.

Jeg søkte litt rundt på nettet, og fant en mp3-spiller for barn - "Sansa Shaker". Sønnen vår fikk denne til jul i fjor og den er godt brukt og herjet med...men funker like bra. Den er liten og hendig, enkel å betjene for barnet og har to utganger for hodetelefoner. Det følger med usb-kabel så du enket kan overføre musikk fra pc'n.

Denne kan jeg anbefale på det sterkeste. Vi elsker den her i huset!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Min hobbyblogg
Floppetiflopp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 15:06   #5
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,723
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har denne fra Clas Ohlson - er veldig fornøyd.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 21:17   #6
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,947
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå spør jeg sikkert dumt, men de som ikke er slike "store CD spillere" - spiller de musikk høyt? Litt av poenget vårt er å kose oss med musikk sammen, så om hun får propper i ørene (noe jeg ikek tror hun aksepterer heller ) liksom

Sniker til meg tips jeg og, har ei som regelrett KNAKK av lokket på CD spilleren vår her en morra

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 21:36   #7
Medlem

Floppetiflopp sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 109
Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.Floppetiflopp er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
Nå spør jeg sikkert dumt, men de som ikke er slike "store CD spillere" - spiller de musikk høyt? Litt av poenget vårt er å kose oss med musikk sammen, så om hun får propper i ørene (noe jeg ikek tror hun aksepterer heller ) liksom

Sniker til meg tips jeg og, har ei som regelrett KNAKK av lokket på CD spilleren vår her en morra
Ikke noe dumt spørsmål, nei. Lyden på Sansa Shaker'n er overraskende god. Har fått mange forbausende kommentarer og spørsmål om all den lyden kommer fra "den lille dingsen". Musikken fra mp3 spilleren kan absolutt nytes sammen med andre...om det er på kjøkkenet, på stua eller andre plasser (den er jo så enkel å flytte rundt på).

Jeg bruker ikke propper på sønnen min, men hodetelefoner av den store, gode 70-talls stilen...som ligner mer på hørselvern. Alle har vel et barnebilde av seg selv med slike på. Disse skal visst skåne ørene mer enn propper også.

Min hobbyblogg
Floppetiflopp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 21:45   #8
Hjelpeadmin

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 17,505
Blogginnlegg: 3
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har sånne små høyttalere som vi kan koble på Kjøpt til MP3 spilleren min engang.
Gammel 14-08-2008, 22:15   #9
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,616
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Snuppa har en cd-spiller som har mikrofoner på slik at hun kan synge med og høre stemmen i mikrofonen. Spilleren tåler nok en del, men platene har meget begrenset levetid. Så en mp3-spiller er nok ikke så dumt.
Gammel 28-08-2008, 12:58   #10
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,027
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Floppetiflopp Vis post
Sønnen vår er kjempeopptatt av musikk og interessen startet tidlig. Vi forsøkte med ulike CD-spillere for barn, men erfarte at de ikke tålte så mye...og det gjorde heller ikke platene.

Jeg søkte litt rundt på nettet, og fant en mp3-spiller for barn - "Sansa Shaker". Sønnen vår fikk denne til jul i fjor og den er godt brukt og herjet med...men funker like bra. Den er liten og hendig, enkel å betjene for barnet og har to utganger for hodetelefoner. Det følger med usb-kabel så du enket kan overføre musikk fra pc'n.

Denne kan jeg anbefale på det sterkeste. Vi elsker den her i huset!
Hvor kan disse kjøpes og hva er prisen? Vi har tenkt på noe sånt i julegave, men de må kunne brukes med høyttalere. Vil ikke ødelegge hørselen til barnet ved å bruke ørepropper.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:00.