Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-07-2008, 10:55   #1
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,168
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Gave til ca 500,-

Pappan skal ta med snuppa ut i ettermiddag for å kjøpe en eller annen gave (leke) til henne, siden storebroen fikk en ny leke i går som han hadde ønsket seg så lenge. Vi kan ikke gjøre forskjell på ungene, siden snuppa vår i såfall vil oppleve det som en smule urettferdig. Men HVA skal kjøpes?

har dere noen ideer?

Hun har dukkevogner/traller, dukker, masse bøker, dvd'er, osv osv... Sykkel har hun også.

Tips, anyone?
Gammel 09-07-2008, 11:03   #2
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 891
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gave til ca 500,-

Siden hun har så mye, så er det kanskje ikke så mye hun trenger? Våre barn blir like glade for en tegnebok og nye tusjer som de blir for noe som koster 500 kroner. Det er gleden ved å få noe nytt, kanskje få velge selv som betyr noe for barna, ikke prisen
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 11:04   #3
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 891
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke om jeg formulerte meg tydelig nok, men det jeg mente var at dere ikke nødvendigvis trenger å bruke så mye penger, kjøpe noe så "stort", men heller noe billigere ala hoppetau, hoppestrikk, tegnesaker, en fin rockering, klistremerker, sprettball, ball, badering osv osv
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 11:11   #4
Seniormedlem

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,830
Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes ikke dere behøver å bruke 500 kroner på en gave til henne nå, om det ikke er noe hun trenger. En annen gang er det hun som får en stor/dyr ting, og ikke broren. Signerer Pinki, det kan være vel så stas å få bli med ut å kjøpe såpebobler, tusjer eller en annen liten ting, så sparer dere de pengene til hun virkelig trenger noe.

Gerbera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 12:50   #5
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.

Takk til begge for lure innspill!
Gammel 09-07-2008, 14:32   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,154
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gerbera Vis post
Synes ikke dere behøver å bruke 500 kroner på en gave til henne nå, om det ikke er noe hun trenger. En annen gang er det hun som får en stor/dyr ting, og ikke broren. Signerer Pinki, det kan være vel så stas å få bli med ut å kjøpe såpebobler, tusjer eller en annen liten ting, så sparer dere de pengene til hun virkelig trenger noe.
Veldig enig i dette.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 15:29   #7
Seniormedlem

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,830
Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er veldig enig i tankegangen din, får den ene noe, skal den andre få noe.

Jeg har ei ordentlig søster, og 3 stesøsken, og jeg husker godt en gang alle de andre hadde fått noe (2 hadde fått slalåmutstyr, ei hadde fått spark, søsteren min fikk kassettspiller (jeg sa jo det var lenge siden ), og jeg fikk ingenting. Den svei, skikkelig. Da var nok vi noe eldre også, men at de kunne være så urettferdige at 4 fikk, og ikke den 5, det var jeg ikke enig i.

Men etterhvert så jevner det seg ut, og om man er flinke til å huske den ene med en liten ting når den andre får noe stort, så blir det jo bra. Men jeg kjenner meg igjen, når snuppa fyllte 3 år nå, hadde vi faktisk problemer med å finne ut hva hun ønsket seg, for hun har jo alt...

Men såpebobler og tusjer er en slager her i hvertfall

Gerbera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 15:36   #8
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Ja det er nettopp dette....hun er 3,5 år, og ikke akkurat 1 år lengre. Hun skjønte med èn gang at HUN ikke hadde fått noe. Da hjalp det masse å vite at hun også skulle få en ting dagen etter.

-så det blir nok kjøpt noe, men det er -som dere sier- ikke prisen som skal avgjøre hva det blir. Men såpebobler og tusjer har vi også i lange baner...det brukes flittig. Vi får se hva pappaen ender opp med idag! (vi prøver å unngå noe plast-ræl som bare fenger det ène øyeblikket)
Gammel 21-07-2008, 01:27   #9
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,272
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er jo dette noen dager siden, og handlerunden er nok vel overstått, men jeg tror nok jeg heller hadde forklart jenta at denne gangen var det storebror som fikk noe han hadde ønska seg lenge, og neste gang ville det være hennes tur. Og så gitt henne mulighet til å faktisk ønske seg noe ei god stund, før hun fikk det, slik at hun virkelig kunne kjenne gleden ved det å få noe.

De fleste ungene har mer enn nok, og du sier det jo selv, dere har problemer med å finne noe å kjøpe henne. Da blir det i mine øyne feil å kjøpe bare for å kjøpe. Spesielt for den summen du nevner her.

Kan jeg spørre hva dere endte opp med?

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:13.