Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-08-2008, 19:07   #1
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 845
MP Rating: 0% (0)
Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.
Han har begynt å slå- 16mnd

I det siste har storebror funnet ut at det går ann å slå og kaste ting på andre når han er sint.. Jeg syntes det er vanskelig å vite hvordan vi skal takle dette og hvordan vi skal prøve å få han til å slutte.. Han slår kun oss her hjemme (meg, sambo og lillebror).. Han er overhodet ikke agressiv mot andre barn og finner seg vel heller i litt for mye..

De gangene han slår eller kaster ting er når han ikke får det som han vil (eks ikke får helle vann utover hele gulvet, eller ikke får lov til å dra lillebror etter beina bortover gulvet)...

Hvordan håndtere dette?? Syntes det er vanskelig siden han er så liten.. Han forstår jo at han ikke får lov, men ikke hvorfor han ikke får lov..

Håper på noen gode råd her..
Gammel 07-08-2008, 19:42   #2
Seniormedlem

Pinky sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,983
Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Han har begynt å slå- 16mnd

Ikke lett det der....
Har også en som har funnet ut at det er "gøy" å slå, har vel funnet ut at det gir han oppmerksomhet.

Jeg sier; "ikke lov", for å så holde i hånden hans å stryke på kinnet mitt heller, mens jeg sier "kose bare"...osv "sånn jaaaaa...å så god du er!"
Har gjentatt dette flere ganger, så nå kommer han som oftest å stryker heller
Prøv å komme han i forkjøpet om du rekker å se det før han handler? Slik at du unngår negativ oppmerksomhet...

Pinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 12:36   #3
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 488
Blogginnlegg: 12
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Hei kjenner igjen den..snuppa her er 20 mnd..og hender jeg får meg en øretæv... eller kaster ting på meg...

Ble sint en stund, men fant ut at det hjalp ikke..nå prøver jeg bare å si at det er vondt og hvis det blir merke så viser jeg henne det.

I går kveld så satt hun med ryggen mot meg og drev å slo hodet bakover i magen min ..og sa fra at hun måtte slutte, men da ble det enda værre.. Det jeg gjorde var å legge knyttneven min tilfeldigvis på magen slik at hun dunka hodet i neven istedet for magen... da ble det jaggu slutt gitt.

Men tror hun er over det værste...var værre før her..så det går nok over etter en stund.
Gammel 12-08-2008, 12:44   #4
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har vært igjennom dette litt.. det ser ut til å gå litt over av seg selv.
Men det vi har gjort er å gjøre som Pinky sier.. ta hånden og så stryke "aaa.. være god" ..

Ellers å tror jeg også det å vise at det gjør vondt..
Den aller beste effekten vi har hatt her var nå i sommer. Gubben lå å leste bok på plenen og lillegutt løper bortover til pappan og kaster en leke han har i hånden på faren.. den treffer da edle deler og mannen får fryktelig vondt. For å ikke eksplodere fullstening må gubben bare gå seg en tur.. Så da forsvinner han i ca 10 min. Og det gikk virkelig inn på gutten. Alexander ble kjempelei seg. Jeg fortalte at pappa fikk aua og pappa ble lei seg.
Da gubben kom tilbake, så var Alexander skikkelig god med han. Trøstet og strøk på han.

Og etter dette, så har han faktisk ikke kastet en eneste leke på folk mer.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:05.