Vi har en utrolig aktiv gutt på 2,5 år. Han stikker av, uansett hvor vi er, løper rett ut i veien til bilene om han får sjans, dytter og plukker/slår lillesøster fra morgen til kveld. Prøver jeg å få han til å tegne litt eller male, så går det ikke fem minutter før han har kastet alt på gulvet og tegner alle de stedene han ikke får lov å tegne...

Er vi på lekeplassen går det 10 minutter så er han lei, og leter etter de stedene han kan komme seg ut, over eller under gjerdet.
Vi har prøvd time-out, time-in, ignorering til lite hjelp. Han svarer som, oftest med å skrike, hyle, slå og klore. Han er ukonsentrert og jeg kan ikke huske sist han lekte i mer enn ti minutter på gulvet med lekene sine..
Nå har far hatt ferie, og sett hvordan det er, og innser vel også atdette ikke blir bedre. Han har det siste året væer 50 % i barnehage, og der skryter de sååå av han, de sier han er aktiv, og en av de som "klarer seg selv", uansett hvor hardt han faller så slår han seg ikke.. Men når han kommer hjem er er det alt annet enn kos og hygge innenfor våre 4 vegger...
Det er verdt å nevne at han skal inn å operer innen september 08 for polypper...
Men er det noen som har noen gode råd til oss? er dette virkelig "bare" vanlig trass eller er det noe vi gjør feil? det sliter på hele familien, og nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke orker å ta ham med til butikken, eller finne frem tegnesaker, for jeg vet hva som skjer...
Er det noen man kan snakke med, hvordan går jeg i såfall frem?