Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2008, 13:12   #1
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 482
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
Hvordan takle trass og tull uten å bli sinna???

Uff jeg blir så sint på vesla noen ganger.

Som nå når hun skulle legge seg i vogna. Vanligvis går det veldig greit. Etter ca 15 min så sovner hun. Hun bruker sele.

Men i dag vrei hun seg ut av selen..skulle stå i vogna..hivde puta si ut... sparka teppe og dyne ut under den bøylen med beina..begynte å skulle klyve ut av vogna , kasta bamsen..etc etc.. og til slutt blir jeg så sinna og tar tak i henne og legger henne ned i vogna og sier at nå er det slutt... nå får du sove...

Men får så utrolig dårlig samvittighet etterpå..men hun la seg til å sove med en gang da når hun først hadde fått meg sint.

Samme i morges.. skulle sitte i fanget...så drar hun til meg med flat hånda..jeg sier nei... må ikke slå mamma... 2 sek etterpå drar hun til igjen og treffer meg midt på nesa og det gjør utrolig vondt og jeg kjenner at jeg nesten får black out av sinne og holdt på å lugge henne tilbake...men klarte å beherske meg.. endte med at jeg satte henne fra meg i sofa'n og sa at nå går mamma sin vei når du holder på sånn.

Aner ikke hvordan jeg skal takle sånne ting på best mulig måte....irriterer meg at jeg blir så sint.

Tips mottas med takk!!
Gammel 24-07-2008, 13:19   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,739
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan takle trass og tull uten å bli sinna???

Telle til 10... Og sørge for å være så godt uthvilt som overhodet mulig. Jo mer overskudd jeg har, jo lenger lunte har jeg. Jeg har lagt meg veldig tidlig i perioder.

Og blir jeg virkelig fortvilet så tar jeg en telefon til mannen min eller en god venninne, og "blåser ut" litt der. En sikkerhetsventil er ikke å forakte.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 13:29   #3
Medlem

geysirland sin avatar

geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Takk for svar..jeg legger meg ca 30 min etter at hun har lagt seg..og jeg sover dårlig fordi jeg er 35 uker på vei... så lunta er vel sånn passe kort..pluss at jeg er alene..fordi gubben er bortreist.
Gammel 24-07-2008, 13:32   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,739
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
Takk for svar..jeg legger meg ca 30 min etter at hun har lagt seg..og jeg sover dårlig fordi jeg er 35 uker på vei... så lunta er vel sånn passe kort..pluss at jeg er alene..fordi gubben er bortreist.
Men det vet jo ikke datteren din... Det må være tungt å være høygravid og alene, så kanskje dere burde vurdere om dette egentlig er rette tiden for mannen din å reise bort på? Med mindre han absolutt må?
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 13:45   #5
Medlem

geysirland sin avatar

Han har vært borte i 2 uker allerede..ja jeg mente det var bedre han dro nå enn når nestemann kommer da trenger jeg mer hjelp til søvn.
Gammel 24-07-2008, 14:02   #6
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 889
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.

Mitt tips er å hele tiden forklare.
Snakke med, ikke til.

"Ikke løp rundt komfyren!!" er mye mindre virkningsfullt enn "ikke løp rundt komfyren, mamma har masse varmt vann oppå her, og det er farlig. Dersom vi søler kan vi brenne oss! Løp borte der heller *peke mot stua e.l*".

Når de er så store som 2,5 år ønsker de å gjøre det meste selv. Et tips her er å være nøye på å la henne gjøre nettopp det. La henne klatre inn i bilen selv om hun ønsker det, selv om det kanskje tar lengre tid. La henne smøre skiven selv, velge tallerken (stort tema her i huset ).

Der hvor det er mulig, gi henne to alternativer og la henne velge. Du må være nøye på at begge alternativene er ønskelige for deg.

Dersom du spør "Vil du legge deg?" eller andre spørsmål formulert på samme måte, og hun svarer nei, så la avgjørelsen være hennes. Neste gang får du heller formulere deg på en annen måte.

De gangene hvor det ikke er mulig at hun bestemmer, at hun gjør selv osv, så forklar hvorfor ikke. Prøv å se problemene før de oppstår, og oppmuntre gjerne - "Mamma skal feste sikkerhetsbeltet ditt, og du skal få klatre inn i bilen selv. Det er så flott når du hjelper mamma".

Jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg, men det var et forsøk fra min side
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 14:22   #7
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,434
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jenta hennes er vel 1.5 år, men tar til meg tipsene jeg også (har ei fra September 2006).

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 14:23   #8
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 889
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
Jenta hennes er vel 1.5 år, men tar til meg tipsene jeg også (har ei fra September 2006).
Oops, er ikke så bra i hoderegning jeg
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 15:24   #9
Medlem

geysirland sin avatar

Takk for svar...ja jenta her også er litt over 1,5 år...
prøver jo å forklare, men det går sjelden inn...er lissom bare at når hun har fått for seg at nå skal jeg se hvor langt jeg kan trekke mamma så gjøre hun det uansett hva jeg sier eller prøver å forklare... stort sett prøver jeg og overse og ignorere dårlig oppførsel... men noen ganger må man jo sette ned foten..eller grensa er nådd.
Gammel 24-07-2008, 17:43   #10
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,116
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg føler med deg.. har selv vært der og er der ofte enda.. og min er 5 snart.. mitt beste tips når man føler det begynner å koke inni deg, gå ut av rommet og lukk døren og hyl inn i en pute eller lignende også gå inn igjen og prate rolig men bestemt.. bedre det enn å hyle til barnet..

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:13.