Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-08-2008, 21:19   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 6
MP Rating: 0% (0)
MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.
Jeg blir gaal!

Nå har det seg sånn at jeg har to små gutter på 1 og 3 år. Mannen min jobber i Nordsjøen, så det er rimelig hektisk når han er borte.. Han minste har ikke begynt å gå enda. Jeg syns det er såå hektisk, må virkelig bite tenna for å greie å holde ut! Han eldste på 3 år maser og maser, hakk i plata. mens han minste skriker og skriker og er mye misfornøyd enda jeg leker mye med han, men skriker så snart jeg er litt utav rommet, kryper etter og henger i beina mine hele tiden, og han andre maser. Kjenner jeg får så kort lunte, og skal ingenting før jeg eksploderer.Jeg svetter meg gjennom dagen.

Er det jeg som er en forferdelig dårlig mor, eller er det ei periode som er sånn? Kjenner jeg nesten gruer meg til å stå opp, for jeg vet hvordan dagen blir.. Prøver å finne på noe som de syns er kjekt, men de blir så fort lei.. Håper noen kan komme med noen gode råd, kjenner det begynner å bli litt slitsomt.. Elsker de jo over alt på jord, skjønne guttene.
MzHilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2008, 22:28   #2
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,600
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg blir gaal!

Sist endret av tinwin; 09-09-2008 kl 13:44.
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2008, 22:31   #3
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,326
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

føler virkelig med deg. kjenner meg veldig igjen.

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2008, 22:42   #4
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,895
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Å være nordsjøgressenke med to små barn, kan være hektisk ja. Det er faktisk til tider temmelig hektisk med to på 7 og 10 også det, når man i tillegg har aleneansvaret for alt annet som skjer i bedriften hjemme...

Jeg har levd med mann i nordsjøen siden lenge før barn, så barna er født inn i denne tilværelsen. Og jeg skal ikke nekte for at det til tider kan gå litt hett her også, med både frustrasjon, sinne og tårer. Men jeg prøver å tenke positivt. Det er "bare" to uker, og så er han hjemme i fire... Vi er jo tross alt heldige som har han her 24/7 i fire uker. (Jeg tror faktisk ikke jeg ville byttet mot en tilværelse med mann på jobb 8-16 fem dager i uka jeg...)

Tenke positivt ja, og lær deg og nyte den tiden du har alene, etter at ungene er i seng. Slapp av og ta deg inn igjen, etter en lang dag. Jeg har de siste årene nektet meg selv å gjøre husarbeid på kveldstid. I hvert fall de store prosejktene. Det jeg ikke får gjort på dagtid, det står seg til i morgen. Jeg trenger disse timene til å slappe av og tenke på meg selv, enkelt og greit.
Gammel 24-08-2008, 16:05   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 6
MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.MzHilde er som en lysfontene.

Tusen takk for svar!=) kjente jeg ble veldig lettet når jeg fikk høre at det ikke er bare jeg som har det sånn.. Den er skikkelig travel den småbarnstiden.
MzHilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 23:36   #6
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 528
viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.viffgirl har mye å være stolt av.

Kjente meg så godt igjen at jeg bare måtte skrive litt til deg, jeg. Er veldig mye alene jeg og, har 18 mnd mellom ungene, men de har blitt 4 og 2 1/2 nå. Og kan bare si at - hold ut - ting blir så mye, mye lettere etterhvert! Så deilig når minste kan gå, feks! Og ikke minst når de begge forstår litt ala - mamma skal bare gå på do, jeg kommer snart tilbake! Men perioden du er i og har vært i ett års tid er tøff. Jeg fikk helvetesild etter en lengre aleneperiode i den tiden - en sykdom som vanligvis kun slår ut hos eldre og folk med nedsatt immunforsvar, eller som er i en svært stressende livssituasjon.....

Noen ting som hjalp meg mye var å bære minstebarnet - anbefaler bæresjal hvor han kan sitte på ryggen din og du faktisk kan få gjort unna masse, og han ødelegger ikke for storebror hele tiden. Ringsjal er også veldig greit og lettvindt å komme seg inn og ut av, et must når du etterhvert begynner å gå ut på tur uten å ha med vogn, og minstemann forlanger å bli båret etter kun 25 m.... En annen ting som har vært veldig til hjelp for meg er venner med barn i samme alder - da kan en få timene midt på dagen til å gå som en fei og kan bytte litt på å feks ordne lunch osv. Og ungene kan stimulere hverandre og mor kan få litt voksenkontakt. Men har selv flyttet til en ny plass nå, og det å bli kjent med noen uten at en har vært i barselsgruppe er ikke lett.

Andre tips...., hm. Skal være ærlig å si at turer til butikken/kjøpesenter (uten planer om å gjøre annet enn å handle mat og ellers ta det på barnas premisser) er en kjærkommen måte å få tiden til å gå på, men tar også ofte tur ut i skogen osv, men det krever litt mer planlegging for å ha med mat osv, og litt mer opprydning etterpå.

Men også greit å ta en omgang med seg selv på hvordan en reagerer på ungenes mas. Det blir selvfølgelig aldri noe bedre stemning om mor blir sint/sur/misfornøyd/sliten, vet selv at jeg noen ganger må bare fullstendig skru ned alle ambisjoner om å få gjort ting fort osv, - ungene kan bruke mye tid selv på de mest banale ting, så virkelig bedre å planlegge alt med tanke på at en skal ha god tid.

Lykke til, og igjen - dette er en periode som går over i noe bedre! Er selv i full jobb igjen, og må si at det er veldig deilig....

Viffgirl
viffgirl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 11:56   #7
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 488
Blogginnlegg: 12
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Hei..
Går ikke den største av dem i barnehage???

Det letter utrolig vil nå jeg si.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:14.