Det høres nesten ut som hun er litt frustrert fordi hun ikke klarer å uttrykke seg.

Jeg har ei kruttønne selv, hun er nå 2 år og har et veldig godt språk til ikke å være eldre.
Hun er litt av ei nøtt i forhold til storebroren, men jeg synes hun er litt morsomt jeg da.

Jeg liker at hun gir meg motstand.

.
En annen ting,- jenta di er snill selv om hun gir deg noe å bryne deg på.
Å teste grenser, kaste maten og andre ting vegg-i-mellom er helt normalt, og barna er ikke slemme selv om de gjør dette. Det er eneste måten hun har å kommunisere på, og da er det om og gjøre å finne ut hva det er hun vil få fram.
Vesla mi var fæl til å bite. Enn så ille det høres ut bet jeg henne tilbake, ikke veldig hardt, men hardt nok til at hun kjente det. Da jeg hadde gjort dette noen ganger fattet hun poenget og hun sluttet å bite.
Når jenta de klyper, ta hånda hennes vekk og forklar at det gjør vondt. Vis heller hvordan hun kan kose.
Når hun kaster mat, flaske eller leker fjern det. Forklar at når hun gjør slik og sånn må du fjerne det til hun slutter. De skjønner ganske mye allerede når de er 1 år, så det er bare å øve på å endre adferden.
Ros er viktig. Når hun er flink pass på å rose henne, når hun slutter å gjøre ting hun ikke skal gjøre når du har bedt om det så ros henne.
Ha tålmodighet og vær konsekvent.