Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-09-2008, 20:37   #1
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 862
MP Rating: 0% (0)
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.
Om å overnatte hos hverandre.

Min sønn på 5 år hadde overnattingsbesøk av "kjæresten" sin nylig. Jeg har fått reaksjoner på at vi som foreldre ga dem lov til dette. Hva syns dere om det? Og er det anneledes om de ikke hadde sagt de var "kjærester"? Og når skal man sette grense på at vi ikke godtar overnatting fra kjæresten?

Hadde det vært anneledes om de ikke hadde sagt de var kjærester, men bare venner?

Vi er ikke opptatt av kjæresterier hjemme hos oss, og ser ikke anneledes på at han sier han har fått seg kjæreste enn en ny bestevenn.

Innspill ønskes!
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 20:39   #2
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,895
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å overnatte hos hverandre.

For å si det enkelt, så hadde jeg trolig ledd meg skakk om noen reagerte på et en 5 åring hadde kjæresten sin på overnatting...

De er 5 år liksom, ikke 15...
Gammel 18-09-2008, 20:43   #3
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,508
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Reaksjoner på det? Nei, det hadde jeg ikke tenkt over en gang. Gode venner får da gjerne overnatte hos hverandre, at de er "kjærester" hadde jeg ikke brydd meg mye om.

Jeg hadde reagert mer på foreldre som lar kjærestepar i 13-14 årsalderen overnatte på samme rom jeg da.
Gammel 18-09-2008, 20:52   #4
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,470
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av FlyAway Vis post
Reaksjoner på det? Nei, det hadde jeg ikke tenkt over en gang. Gode venner får da gjerne overnatte hos hverandre, at de er "kjærester" hadde jeg ikke brydd meg mye om.

Jeg hadde reagert mer på foreldre som lar kjærestepar i 13-14 årsalderen overnatte på samme rom jeg da.
Helt enig.

Mine kjære barn 94 95
og bonusbarna 93 97
Carpe Diem er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 20:59   #5
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,343
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, du, det er jo bare morsomt da Jeg var allerede gift jeg i en alder av 5 år - i et indianertelt Vi sov mye hos hverandre!

Overnatting er da helt normalt! At noen reagerer mer på at de er 'kjærester' sier mer om dem enn dere For å være ærlig så minner det en smule om amerikanske tilstander hvis man reagerer på slikt
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 21:07   #6
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 862
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.

Jeg er enig med dere alle.. Det som er, er at den personen som reagerte på dette er en person som vanligvis er ganske fornuftig og som jeg lærer mye av. Så jeg ble litt forbausa. Hun lurte på når vi skulle si at de ikke fikk overnatte mer hos hverandre, altså når går det over til å være bare barn til at vi må være mer obs.
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 23:50   #7
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,470
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Skulpe Vis post
Jeg er enig med dere alle.. Det som er, er at den personen som reagerte på dette er en person som vanligvis er ganske fornuftig og som jeg lærer mye av. Så jeg ble litt forbausa. Hun lurte på når vi skulle si at de ikke fikk overnatte mer hos hverandre, altså når går det over til å være bare barn til at vi må være mer obs.
Hehe, nå måtte jeg le litt av argumentene til denne "personen" du skriver om.
"Hun lurte på når vi skulle si at de ikke fikk overnatte mer hos hverandre, altså når går det over til å være bare barn til at vi må være mer obs"
Og når i historien har to 5 åringer blitt kjærester OG vært sammen så mange år, de er så store at de skjønner hva sex og samliv er?
greit vi er opplyst i 2008, men dette var da å ta i mener jeg.
Har du forresten spurt 5 åringene om de vet hva kjæreste er? Eller du.....det blir feil. Kanskje du kan be denne "personen" gjøre det, for det er jo ikke du som syns det er noe problem
En kjæreste for en 5 åring, er vel mere en bestevenn, enn en kjæreste, men ordet kjæreste høres litt mere spennende ut å bruke.

Mine kjære barn 94 95
og bonusbarna 93 97
Carpe Diem er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 23:49   #8
Supermedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,323
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde virkelig fått hakeslipp hvis noen sa det til meg Snuppa her er kun 4år..min veninnes gutt er 6...de sier at de er kjærester...på lørdag skal han overnatte, siden veninna og mannen er bedt i selskap..De skal tilogmed ligge i samme seng...i lag med meg i dobbelsenga...Huff hvor tåpen folk kan være..... må fortelle hvor søt denne gutten er...han går i første klasse, her om dagen sa han til læreren foran klassen..- jeg må fortelle dere noe, det er litt pinlig og dere må ikke le...neida det bekreftet frøken..- jeg er forelsket i en jente, ho e litt liten bare 4år.. -Men ho er såå fin, heer Silje og ho har et nyydelig langt lyst hår...Frøken klarte så vidt og ikke le klassen lo heller ikke.. Ho fortalte det til guttens mor da han ble hentet på skolen.... Og her om dagen de lekte flere stykker i lag , snuppa skulle være prinsesse, med kjole og det hele..da stopper han opp og ser på ho og sier til de andre ungene -se hvor nydelig ho er...Da er de god de ungene...
Gammel 26-09-2008, 01:05   #9
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,677
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Og jeg som opp til flere ganger både badet med og sov i samme seng som min bestevenninne og hennes lillebror som er like gammel som meg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2008, 08:00   #10
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,481
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Nei, de er da så små enda, la de overnatte.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:19.