Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-03-2009, 18:45   #1
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,815
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.
Avsporing: Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet!

Avsporing fra: Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet!

Sitat:
Opprinnelig postet av London
Jeg jobber selv i bank. Dattera vår har en egen konto der vi setter inn personlige gaver, dåpsgaver etc som hun har fått. I tillegg sparer vi hver mnd på en konto i vårt navn.

Kan være greit å ha kontoen i eget navn av flere grunner:

- Man slipper overformynderiet.
- Dersom du er så flink at du sparer mye i barnets navn, kan barnet bli nektet stipend fra lånekassen når den tid kommer.
-Når man sparer på en felleskonto og fordeler etterpå, vet man at alle bana får likt, selv om sparebeløpet varierer.
-Man kan selv bestemme når man synes barnet er modent nok til å få pengene, og evt sette krav til hva de skal brukes til.

Dessuten så kan man med god samvittighet ta ut fra en slik konto dersom det kniper, siden det i realiteten er ens egne penger og ikke penger barnet har fått.

Lykke til med sparingen og gubben
Akkurat sånn gjør vi det, og av samme årsaker
Gammel 26-03-2009, 20:00   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,947
MP Rating: 0% (0)
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.
Sv: Avsporing: Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet

Man må bare huske på at dersom foreldrene skilles blir kontoen tatt med i skilsmisseoppgjøret. Kontoen som står i barnets navn holdes utenfor.
Gammel 26-03-2009, 20:11   #3
Medlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 99
London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.
Sv: Avsporing: Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet

Sitat:
Opprinnelig postet av Simane Vis post
Man må bare huske på at dersom foreldrene skilles blir kontoen tatt med i skilsmisseoppgjøret. Kontoen som står i barnets navn holdes utenfor.
Ved en eventuell skilsmisse så kan man vel gjøre seg enig i å overføre disse pengene til barnas respektive kontoer før en tar oppgjøret. Skulle tro det ville være i begges interesse å sikre at barna får pengene de er tiltenkt
London er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 20:21   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,947
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av London Vis post
Ved en eventuell skilsmisse så kan man vel gjøre seg enig i å overføre disse pengene til barnas respektive kontoer før en tar oppgjøret. Skulle tro det ville være i begges interesse å sikre at barna får pengene de er tiltenkt
Helt sikkert. (Men dessverre er det ikke alle oppgjør som går smertefritt....) Det er bare det vi sier til kundene når de skal spare til barn.
Gammel 01-04-2009, 18:21   #5
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,815
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Ojsann ser jeg har laget en egen tråd, en "avsporing"
Vari kke mening det, skulle bare svare i tråden og så har
jeg nok kommet nær en tast

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:18.