Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-04-2009, 22:42   #1
Medlem

Lillekos sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 190
MP Rating: 0% (0)
Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.
Barnebidrag og samboerskap

Hvis eksen får seg samboer, hva har det å si for barnebidraget dersom jeg skulle be om endring av det? Og hva hvis jeg får samboer, hva har det da å si?
Gammel 02-04-2009, 06:42   #2
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 223
hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.
Sv: Barnebidrag og samboerskap

Jeg tror ikke det har noe å si... Det går på din inntekt og hans, i hvertfall så vidt jeg forsto når jeg drev med dette nå sist.
hercules er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 07:11   #3
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,243
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan ha noe å si på hans bidrag både om du og han får samboer. Får han samboer får han noen å dele utgifter med og kan få økt bidrag. Får du samboer mister du stønader og dermed kan du ha rett på høyere bidrag.

Jeg syr Min hobby krok
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 07:38   #4
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 223
hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.hercules har en strålende fremtid.

Men det er ingen stand de spørte om min samboers inntekt, men spør de hans samboer om inntekt da?

Jeg skrev at jeg hadde felles barn med samboer, det var det eneste
hercules er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 08:08   #5
Medlem

minimum sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 175
minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.minimum er fantastisk mot andre.

Når du bruker bidragskalkulatoren på nav.no blir du spurt om du mottar stønad for barnetilsyn f.eks. Du blir også spurt om bidragspliktig (far) deler bolig med andre voksne og hvor mange hjemmeboende barn under en viss alder han har (tror jeg).

Når han ble samboer gikk bidraget opp for meg, det samme når jeg mistet støtte fordi jeg fikk samboer. (Om jeg har fått disse pengene er en annen sak)
Gammel 02-04-2009, 12:17   #6
VIP-Medlem

Ninapia sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 6,766
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.

Han får noe økt bidragsmulighet siden han da går over til å dele bolig å få rimeligere boutgifter pga det.
Ble ingen endringer på bidraget da jeg ble samboer ivertfall.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:18.