Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-08-2008, 13:14   #1
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,473
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Egenmelding eller sykemelding?

Jeg var hjemme med sykt barn onsdag og torsdag i forrige uke. Han var i form fredag, men pga oppkast kunne han ikke i bhg fredag. Fredag fikk jeg barnevakt til han slik at jeg var på jobb og fikk levert egenmelding da.
Natt til lørdag fikk jeg oppkast, og kasta opp hele lørdagen. Er bedre nå, men pga 48 timers regelen kan jeg ikke dra på jobb imorgen. Kan jeg da skrive egenmelding på dette, eller må jeg skaffe sykmelding? Noen sier til meg at man ikke kan levere egenmelding så tett..Da må det være gode grunner til det..
I tillegg skal mini til legen tirsdag, så da skal jeg gå 2,5 time før jeg egentlig er ferdig. Men det har jeg vel grunn til når det er legetime vel?

Jeg har rett og slett ikke fått sjekket opp dette siden det er under 1 måned siden jeg startet i jobben.
Gammel 31-08-2008, 13:17   #2
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Egenmelding eller sykemelding?

Fant dette på NAV sine sider:

Ved nytt sykefravær innen 16 dager medregnes tidligere fraværsdager som det ikke foreligger sykmeldingsattest for. Når du har brukt opp de tre eller åtte egenmeldingsdagene i løpet av en 16 dagers periode, må du arbeide sammenhengende i 16 kalenderdager før egenmelding kan brukes på nytt.

Men jeg er ikke sikker på hvordan reglene er hvis du først har vært hjemme med sykt barn og så blir hjemme med egen sykdom
Gammel 31-08-2008, 13:27   #3
k&j
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,166
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Usikker, men skulle jo tro at siden dere har en spesiell 48 timers regel at dere da også har spesielle regler for sykefravær spesielt?
Gammel 31-08-2008, 14:16   #4
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Din egenmelding for eget fravær og egenmelding for sykt barn holde vanligvis adskilt siden det er ulike regler for dette. Hos barn er det feks greit å ta ut en og en dag uten at det skal regnes for en periode, som det gjør for oss voksnes sykdom.

Fri til lege går vanligvis under velferdspermisjon.
Gammel 31-08-2008, 17:41   #5
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,473
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er til lege med sønnen min, har det noe å si? Han kan jo ikke dra alene 1,5 år gammel liksom
Gammel 31-08-2008, 17:48   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det har ikke noe å si.
Gammel 31-08-2008, 18:21   #7
Veteranmedlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,653
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.

Først: 48timersregelen er noe alle burde følge, for å forhindre disse epidemiene av omgangssyke. Altså være mest mulig isolert i 48 timer etter siste tømming (gjelder både oppkast og diare).

Så: egenmelding for barnet og for deg skal ikke telle sammen. Så du skal fint kunne bruke egen egnemelding i morra.
Gammel 31-08-2008, 18:27   #8
k&j
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,166
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Aldri hørt om de 48 timene før jeg.

Fant dette på Oslo kommune sine helse og velferdssider:

Sitat:
For å hindre smitte er det viktig å være nøye med håndhygiene. Både den syke og de som hjelper den syke må vaske hendene ofte og grundig. Barn bør holdes hjemme fra barnehage eller skole inntil to døgn etter at symptomene har gitt seg. Personer som jobber med næringsmidler, samt helsepersonell, bør heller ikke gå på jobb før to døgn etter at symptomene er over.
...men da er det uansett ikke så relevant for meg.
Gammel 31-08-2008, 19:43   #9
Seniormedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,890
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.

men siden du ikke har jobbet så lenge, er du sikke rpå at du kan levere egenmelding? noen arbeidsplasser krever SM om du er borte første mnd elelr første tre mnd. Er litt usikker her....

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 20:08   #10
Æresmedlem

Berta sin avatar

Det er vanlig med egenmeldingskarantene på egen sykdom 4 uker, denne tiden er imidlertid ikke den samme for sykt barn. Er det under 4 uker siden du begynte der, kreves det sykemelding for din egen del.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:12.