Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2005, 13:43   #1
Supermedlem

Crispo sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nord for Ålesund
Meldinger: 906
MP Rating: 0% (0)
Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.
Fødselspermisjon + ferie etc

Noen som har litt mer periling på det med permisjons regler, uttak av ferie etc??

her er i allefall saken:
I mitt vedtak fra TK står det at permisjonen startet 31.01.05 t.o.m 19.01.06 (Vi har valgt 52 uker med 80% lønn)

Mors max dato er 22.12.05

Jeg var ansatt i et vikariat da jeg gikk ut i permisjon, så ergo skal vel TK betale meg de siste mnd av permisjonen, mitt vikariat varer ut oktober i år.

Da jeg søkte permisjon sa min arbeidssgiver at jeg kunne ta ut ferien etter at mitt vikariat var ferdig hos dem i oktober, ergo 4 uker ferie i november. Siden vialltid får utbetalt feriepenger i juli og jeg ikka tok ut ferien da har jeg vel rett på en mnd ekstra lønn fra arbeidsgiver?? Og da blir vel min permisjon forskjøvet med 4 uker slik at :bryn ikke begynner før i midten av januar....

Har jeg forstått ting rett eller, vurderer å ringe lønnskontoret og TK, men tenkte å høre om det er noen kloke hoder her først.

Crispo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2005, 13:57   #2
Supermedlem

Leaena sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 610
Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.
Sv: Fødselspermisjon + ferie etc

Hvis du tar ut ferie i løpet av permisjonen, blir permisjonen forlenget tilsvarende. Det samme gjelder hvis du tar ferie umiddelbart etter din permisjon, da vil pappaen kunne utsette sin permisjon til du er ferdig med ferien.

Du skriver at du fikk feriepengene i juli. Ble du da samtidig trukket i lønn for ferie, eller fikk du både feriepenger og lønn? Hvis det siste er tilfellet, har du allerede fått penger for den ferien du tar i november, slik at du ikke skal ha noe mer da. Hvis du derimot ble trukket i lønn uten å ta ut ferie, skal du normalt ha vanlig lønn (fødselspenger) i den perioden du tar ut ferie. I ditt tilfelle er jeg usikker på om det er trygdekontoret eller arbeidsgiver som vil betale dette.
Gammel 30-09-2005, 18:19   #3
Supermedlem

Crispo sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nord for Ålesund
Meldinger: 906
Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.Crispo har mye å være stolt av.

Takk for svar.

Tok en tlf til TK og lønnskontoret på jobben.

TK hadde glemt å legge til ferien min i vedtaket vi fikk selv om jeg hadde skrevet den på søknaden om permisjon.

Og på arbeidsplassen min får jeg lønn inntil 5 uker etter at vikariatet mitt går ut, så det er ferien min. Så da er alt i boks og min permisjon er forlenget En mnd ekstra sammen med tulla, noe jeg ikke hadde regnet med

Crispo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2005, 09:22   #4
Supermedlem

Leaena sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 610
Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.Leaena er fantastisk mot andre.

Gratulerer!
Gammel 03-10-2005, 09:26   #5
Seniormedlem

Monikum sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,829
Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.Monikum har en strålende fremtid.

SÅ flott Crispo!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:01.