Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-12-2007, 13:29   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Har man KRAV på bhgplass når man har legepapirer?

Det lurer jeg på. Jeg blir oppringt av en dame fra kommunen nå straks og lurer litt på hva jeg skal si.
Legen min mener jeg skal klage på at jeg ikke får noe vettugt svar fra kommunen og at de ikke kan tilby meg noe. Jeg har levert legeattest på at jeg har særskilt behov for plass. Hun mener at kommuen skal tilby meg noe. Jeg er også under NAV arbeid som sier jeg må skaffe meg barnepass snarest. Har forsøkt å skaffe dagmamma også, men er ikke lett når man er helt ny i byen uten nettverk...

Hjelp, råd noen ?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2007, 13:31   #2
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,601
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har man KRAV på bhgplass når man har legepapirer?

Dessverre ingen råd jeg MilleMor
Men jeg har en venninne der du bor, som kanskje kan gi deg nr til barnehagen der hu går?! Mener hu har snakka om noe plass der.
lykke til i den store barnehagejakten
Gammel 17-12-2007, 13:34   #3
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine Vis post
Dessverre ingen råd jeg MilleMor
Men jeg har en venninne der du bor, som kanskje kan gi deg nr til barnehagen der hu går?! Mener hu har snakka om noe plass der.
lykke til i den store barnehagejakten
Ja, gi meg det Virker jo ikke som noen plasser er åpne for oss noe sted.. Men jeg er mest sur for at jeg ikke får noe ordentlig svar av kommunen
Takk, Kine-snupp
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2007, 14:25   #4
Tidl. bruker
Gjest

Ingen som vet? Kjerringa har ikke ringt enda, selvfølgelig
Gammel 17-12-2007, 15:18   #5
Tidl. bruker
Gjest

Tråd avsluttet. Har fått svar på det jeg trenger annet sted
Gammel 19-12-2007, 19:32   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,590
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Jeg er også under NAV arbeid som sier jeg må skaffe meg barnepass snarest. Har forsøkt å skaffe dagmamma også, men er ikke lett når man er helt ny i byen uten nettverk...

Hjelp, råd noen ?
Dette problemet er det mange som har. Da jeg var ferdig i permisjon, hadde vi ingen barnehage og ingen dagmamma. Jeg kunne altså ikke gå på dagpenger fordet. NAV kan ikke kreve at en skal gå foran i køen sånn uten videre. Å skaffe barnepass er derfor desverre ditt problem hvordan du løser eller ikke klarer å løse.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mille_ Vis post
Det lurer jeg på. Jeg blir oppringt av en dame fra kommunen nå straks og lurer litt på hva jeg skal si.
Legen min mener jeg skal klage på at jeg ikke får noe vettugt svar fra kommunen og at de ikke kan tilby meg noe. Jeg har levert legeattest på at jeg har særskilt behov for plass. Hun mener at kommuen skal tilby meg noe.

Du har under visse omstendigheter rett til å gå foran i køen, men er det ikke ledig, så er det ikke ledig. Det skal veldig spesielle grunner til å ta et barn inn på overbelegg, men det skjer. Spørsmålet er om dere har så gode grunner.

Søker du i fellesopptaket burde sjansen være stor for å få plass, men søker du uti året, kan du desverre ikke alltid kreve det, nei. Det kommer helt an på grunnene. Legeattest generelt sett gir ikke KRAV på plass her og nå.
Gammel 19-12-2007, 20:11   #7
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,601
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

(beklager banning, ikke les hvis du ikke tåler banning )

Fyfaen, så jævla klok du er Berta
Du er jo rene NM sin Petter Smart
Gammel 19-12-2007, 21:01   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,590
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine Vis post
(beklager banning, ikke les hvis du ikke tåler banning )

Fyfaen, så jævla klok du er Berta
Du er jo rene NM sin Petter Smart
Nåja, du får ikke ta alt jeg sier for god fisk....
Gammel 20-12-2007, 13:48   #9
Tidl. bruker
Gjest

Takkern Berta Jeg fant ut det nemlig. At jeg står sterkt under hovedopptak, men ikke utover i barnehageåret. I kommunen vi bodde før fikk vi plass omtrent umiddelbart. Men her vi flyttet til var det verre, tross det er lovt full dekning. (Men det kjenner vel alle til ikke lar seg gjøre i praksis).

Jeg har hvertfall fått snakket med opptaksansvarlig og hun lovet å gjøre så godt hun kan, jeg hører noe over nyttår. Hun virket positiv, særlig siden Hedvig snart er 3 år og da teller bare en plass.

Jeg fant forøvrig ut at min kommune ikke bruker venteliste, de har loddtrekning blant de som er likeverdige (altså de med legeerklæring og de uten osv)..

MEN, jeg ser ikke så svart på det, jeg håper-håper-håper det dukker opp noe snart. Mannen min jobber skift da, så det skal vel ordne seg med en evt deltidsjobb også, natta f.eks. Ikke ønskelig, men må man så man...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:42.