Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-09-2008, 21:46   #1
Medlem

Roma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 173
MP Rating: 0% (0)
Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.
Hjelp, kjæredere!! Fødselspenger

Jeg er ikke gravid enda, men vi har snart lyst på et nytt barn. Men med i vurderingen er naturligvis økonomien... Jeg klarer ikke finne ut av utregningsmåten på NAV, håper noen kan hjelpe.

Jeg er student, og jobber ved siden av. Jobber 80% i sommer (og event neste sommer), men skal jobbe bare 1 dag i uken resten av året. Imidlertid stiller jeg opp ved sykemeldinger, og jeg jobber nå nesten fulltid pga sykemelding.

Situasjonen er denne... Hvis jeg jobber alle 10 av de siste 10 mnd. Men jeg jobber 80% bare i de første tre mnd, og deretter jobber bare 1 dag. Hva skjer da? Hvis de regner fra de siste 6 mnd, vil jeg jo bare få støtte for 1 dag i uken. Men realiteten er jo at jeg på årsbasis tjener mye mer i og med at jeg jobber nesten fullt i tre-fire mnd. Hvis jeg blir gravid nå, så blir situasjonen den at de seks siste mnd før fødsel kun blir bestående av uker hvor jeg jobber lite... Hvis ikke det blir flere sykemeldinger da.

Vil de i NAV se på det at jeg jobber fullt sommerne, og se mer på snitt årsbasis, eller vil de fokusere på kun de siste 6 mnd? Vil det hjelpe om arb.giver skriver et dokument på at jeg ville ha jobbet der neste sommer om jeg ikke ble gravid?

Håper noen har peilig

PS: Jeg er som sagt ikke gravid enda, og jeg vet jo ikke om jeg vil bli det med det første heller. Men jeg må bare ha dette klart i tilfelle vi er så heldig at det klaffer om ikke så veldig lenge
Gammel 14-09-2008, 22:28   #2
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,473
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp, kjæredere!! Fødselspenger

Jeg tror, men er litt på tynn is her...at du enten får utregnet gjennomsnittet for siste 3 år, eller for siste 6 måneder. Altså, det som er best for deg.

Jeg fikk utregnet gjennomsnitt for siste 6 måneder, men har hørt om andre som har fått gjennomsnittet for 3 siste år. Kanskje noen har vært i samme situasjon som deg og kan svare litt mer presist, men det er iallefall slik jeg tror det er.

Jeg jobbet mye rundt juletider og om sommeren, og nesten ingenting enkelte uker. Men de så altså på gjennomsnittet.
Gammel 18-09-2008, 19:31   #3
Medlem

Roma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 173
MP Rating: 0% (0)
Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.Roma er som en lysfontene.
Sv: Hjelp, kjæredere!! Fødselspenger

Takk for svar! De siste tre år er heller ikke særlig heldig for min del, jeg har ikke jobbet så lenge.

Noen av dere andre damer som ver noe om dette?

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:02.