Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-03-2009, 10:05   #1
Seniormedlem

elmar sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,987
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.
Question Hvordan er det med påskeaften?

Ei på jobben sa at hun ble fortalt at man ikke kunne pålegges å jobbe på påskeaften,men at dette var frivillig.
Og hvis påskeaften da falt på ens arbeidsdag så hadde man da rett til 100% tillegg om man jobba den dagen og rett til lønn om man tok seg fri denne dagen.
Er organisert i Handel og Kontor og jobber innen dagligvare..

Stemmer dette?
Gammel 23-03-2009, 07:53   #2
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,494
MP Rating: 0% (0)
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan er det med påskeaften?

Det mener jeg stemmer ja!!
Gammel 23-03-2009, 08:09   #3
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,267
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Påskeaften er frivillig ja.

Og, om du har arbeidslørdag og faktisk jobber, så skal du ha trippel lønn for denne dagen. Lønna di går som normalt pga at det er din lørdag, og så får du timelønn med 100% tillegg om du jobber.

Jobber du ikke så får du bare vanlig betalt, som på en annen bevegelig helligdag.
Gammel 23-03-2009, 08:13   #4
Seniormedlem

elmar sin avatar

elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.

Hmm..
Kanskje det blir skikkelig påskeferie lell på meg da
Gammel 23-03-2009, 08:25   #5
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,461
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Man har krav på tillegg fra kl 12 påskeaften
Gammel 24-03-2009, 18:14   #6
Seniormedlem

marie_83 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,800
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.

den regelen gjelder vel kun for bedrifter som er medlem av handel og kontor noe de fleste butikker ikke er.

her står litt om den regelen.
Det står ikke noe om trippel lønn men at man selv må forhadle frem lønn den dagen med arbeidsgiver.
http://handelogkontor.no/index.gan?id=10695&subid=0

Sist endret av marie_83; 24-03-2009 kl 18:26.
marie_83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2009, 19:59   #7
Supermedlem

Sommerfugl25 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,348
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.

jobber i butikk og vi får 100 prosent i allefall...og det mener jeg er hele dagen

Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2009, 13:50   #8
Seniormedlem

marie_83 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,800
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.

spurte på jobben i dag og der får alle som jobber den dagen 100% overtidstillegg
Gammel 31-03-2009, 23:53   #9
Seniormedlem

C@momilla sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,771
C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.

Alle seriøse butikker følger dette, fikk det også om man ikke var medlem av Handel og kontor. Ingen der jeg jobbet før var organisert. (Rimi.)
Gammel 01-04-2009, 09:05   #10
Seniormedlem

elmar sin avatar

Jeg må jobbe påskeaften ser det ut til.Men har jo belagt meg på at jeg skulle det,så det er ikke noe skuffelse å ikke få fritt da.
Ordna meg fri onsdagen den uka så da får jeg litt påskeferie lell

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:23.