Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2008, 19:01   #1
Supermedlem

Mamsen85 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: ClosebyLillehammer:)
Meldinger: 1,290
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.
Lov å selge vareprøver?

Jepp, det luuurer jeg på.. Min kjære slo på stortromma i helga og hadde kjøpt med seg roser og en fin cellofanpakket pose fra et parfymeri med diverse produkter fra vercace, lumene, dior osv.. Så åpner jeg posen og ser at på hver eneste pakning står det - vareprøve, må ikke selges, ikke for salg osv.. er dette helt lov da? *skeptisk*

Han hadde betalt en del for det også, har lappen, og butikkene får jo disse gratis

Mamsen85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 19:08   #2
Supermedlem

mama sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,401
mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.mama har en strålende fremtid.
Sv: Lov å selge vareprøver?

Er nok ikke ment for salg fra produsentens siden nei. Om det er ulovelig vet jeg ikke. Hadde ikke gjort det selv om det var jeg som drev butikken. Du kan jo henvende deg til produsentene. Har sikkert norske kontakter.
mama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 21:55   #3
Supermedlem

Shipui sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Harstad
Meldinger: 714
Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.

Når det står "ikke for salg", så sier det seg vel selv at det ikke er lov å selge? Slik tolker nå jeg det iallfall.. ville gått tilbake og klaget jeg, man føler seg jo litt lurt når man betaler dyrt for vareprøver. Jeg jobber selv i bokhandel, og vi får prøveeksemplar på bøker, disse har vi under ingen omstendighet lov å selge..
Gammel 20-10-2008, 07:13   #4
Medlem

lille_gullet sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 60
lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.lille_gullet har mye å være stolt av.

Det som er avgjørende er vel hvilken avtale parfymeriet har med leverandørene sine, men skal ikke se bort fra at de vil "snike" til seg litt ekstra inntjening. Iallefall er det vel verdt å stille de et kritisk spørsmål eller to. Er jo uansett rart at leverandørene godkjenner at parfymeriet selger slike vareprøver, særlig når det står uttrykkelig at de ikke er til salgs. (vil ikke påstå at det "gagner" leverandøren).

Forøvrig kan jo dette også sammenlignes med når filmutleie-steder selger unna gamle utleiefilmer. På disse står det også at de IKKE skal selges, kun leies ut, men pga avtale med leverandøren og rettighetsinnehavere har de likevel fått tillatelse til å selge de. Så det avgjørende er altså hvilken avtale som er inngått, ikke hva som eventuelt står på produktet.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:07.