Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-09-2008, 14:21   #1
Seniormedlem

Humlesnurr sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,410
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
oppdeling av syke barn-dagene!

Hvordan bør en dele opp syke barndagene? Lønner det seg at en av oss tar alle dagene for hver periode de er syke, eller bør vi dele dem opp? Sambo vil dele dem opp, slik at vi tar annenhver dag. Hva er best? Må bestemme oss nå...
Gammel 22-09-2008, 14:26   #2
Supermedlem

kulani sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,365
MP Rating: 0% (0)
kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.
Sv: oppdeling av syke barn-dagene!

Tror arbeidsgiverne foretrekker at foreldrene tar annenhver dag (gjelder i alle fall de jeg kjenner til) og tilpasser eventuelle møter, seinvakter osv, hva som er best for barnet aner jeg ikke

Lillebror 2007
kulani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2008, 14:31   #3
Supermedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 683
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi synes absolutt det er best å ta annenhver dag. Det gir minst belastning hos arbeidsgiver (somregel) og vi foreldre tar hver vår tørn. Slik har vi lik mengder dager igjen og barnet får "kose seg" med begge foreldrene hjemme.

Det viktigste målet i livet mitt er å være en god mamma
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2008, 14:33   #4
Seniormedlem

Humlesnurr sin avatar

Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.

Ah, så det er ingenting med at det er oppdelt i perioder altså? (likedan som egenmelding mener jeg). Burde egentlig vite dette jeg
Gammel 22-09-2008, 14:37   #5
Seniormedlem

gricar sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 2,575
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå ble jeg klokere jeg og Trodde du måtte ta i "strekk" som med egenmeldinger.
Gammel 22-09-2008, 14:52   #6
Supermedlem

Tash sin avatar

Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av gricar Vis post
Nå ble jeg klokere jeg og Trodde du måtte ta i "strekk" som med egenmeldinger.

Å nei da, her går det på dager
- vi har også delt dager opp vi, slik at vi får en halv dag hver. Går så fint at

Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2008, 15:04   #7
Seniormedlem

Humlesnurr sin avatar

Sjefen min ble ikke så blid han Jeg var borte på fredag, på jobb i dag, og så blir jeg hjemme i morgen. Det er jo bare rettferdig slik da, dessuten er det jo ikke MIN feil at hun er syk... Hun har ikke feber nå på dagen iallefall, men synes ikke hun skal i barnehagen når hun hoster og snørrer så fælt, de er ute i minst 3 timer.
Gammel 22-09-2008, 20:26   #8
Medlem

Dodi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 282
Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.

Hvorfor ble ikke sjefen blid? Hadde han ikke trodd at ungen din kom til å bli syk noen gang? Du bestemmer over de ti dagene du har selv, og kan disponere dem slik det passer for deg (hvis ungen er syk). Men det er jo smart å ta en prat med sjefen hvis du tror det kommer til å bli langvarig for å tilpasse til jobben best mulig.
Gammel 23-09-2008, 01:52   #9
kie
Seniormedlem

kie sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,134
kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har inntrykk av at enkelte sjefer ser ut til å tro at det å virke muggen når folk er borte med syke barn vil føre til at folk unngår det neste gang. Slik at den forelderen med "greiest" sjef tar flest dager.
Gammel 23-09-2008, 07:40   #10
Supermedlem

Tash sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av kie Vis post
Jeg har inntrykk av at enkelte sjefer ser ut til å tro at det å virke muggen når folk er borte med syke barn vil føre til at folk unngår det neste gang. Slik at den forelderen med "greiest" sjef tar flest dager.

Ja det er helt sant

Får ofte høre fra foreldre i barnehagen som leverer halv sykebarn i barnehagen at de vil vi skal ringe - for da blit ikke sjefen så gretten.

Sist endret av Tash; 23-09-2008 kl 07:43.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:51.