Jeg lurer på noe her nå som jeg plutselig ble usikker på om jeg har tenkt riktig på.
Det har seg sånn at siden nyttår har vi avviklet fedrekvote med en dag i uken. Dvs. mannen er hjemme og steller, mens jeg er i jobb. Istedenfor 6 uker i strekk får vi da 30 uker med denne løsningen.
Vi har imidlertid gitt beskjed til NAV om ferieavvikling i juli mnd. både for mor og far. Slik jeg har tenkt det er da, er at mine fødselspenger fra Nav - og også far sine for de dagene har er hjemme i mnd - stopper opp. Også blir permisjonen til far også tilsvarende forlenget ??
I forholdt til arb.giver har mannen tatt 3 uker ferie i juli mnd, skal en dag på jobb i den 4.uken før den vanlige "ordningen" setter igang igjen resterende uker (ca. 5 uker) Arb.giver er nå kommet på banen og mener at mannen min må ha ordnet med noe(=pass til vår datter de dagene i 2 uker) siden hans kollega skal ha ferie også og at de da trenger en mann på plass (det kan jo liksom ikke være tomt
)
Er det sånn at de 30 ukene regnes fra nyttår i vårt tilfelle, ferieavvikling eller ikke ? Eller er det som jeg har trodd? Hvis noen forsto det jeg forklarte.
Kjenner at jeg må ringe NAV på mandag - som om jeg tror jeg får noe svar derifra i disse ferietider