Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-07-2008, 22:23   #1
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.@lfakrøll er fantastisk mot andre.
Oppdelt fedrekvote og ferieavvikling

Jeg lurer på noe her nå som jeg plutselig ble usikker på om jeg har tenkt riktig på.

Det har seg sånn at siden nyttår har vi avviklet fedrekvote med en dag i uken. Dvs. mannen er hjemme og steller, mens jeg er i jobb. Istedenfor 6 uker i strekk får vi da 30 uker med denne løsningen.
Vi har imidlertid gitt beskjed til NAV om ferieavvikling i juli mnd. både for mor og far. Slik jeg har tenkt det er da, er at mine fødselspenger fra Nav - og også far sine for de dagene har er hjemme i mnd - stopper opp. Også blir permisjonen til far også tilsvarende forlenget ??
I forholdt til arb.giver har mannen tatt 3 uker ferie i juli mnd, skal en dag på jobb i den 4.uken før den vanlige "ordningen" setter igang igjen resterende uker (ca. 5 uker) Arb.giver er nå kommet på banen og mener at mannen min må ha ordnet med noe(=pass til vår datter de dagene i 2 uker) siden hans kollega skal ha ferie også og at de da trenger en mann på plass (det kan jo liksom ikke være tomt )

Er det sånn at de 30 ukene regnes fra nyttår i vårt tilfelle, ferieavvikling eller ikke ? Eller er det som jeg har trodd? Hvis noen forsto det jeg forklarte.
Kjenner at jeg må ringe NAV på mandag - som om jeg tror jeg får noe svar derifra i disse ferietider
Gammel 13-07-2008, 21:42   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppdelt fedrekvote og ferieavvikling

Ferieavvikling går utenom permisjonen. Da stoppes permisjonen mens ferien avvikles og så fortsetter (forskyves) den til ferien er ferdig avviklet. Det er ikke å forvente at det skal jobbes en dag i uke som tidligere mens det avvikles ferie med mindre han har søkt om å ta oppdelte uker, altså ikke hele uker som ferie. Er ikke annet angitt, har han hele uker som ferie uten noen "jobbe en dag i uka - opplegg".

Det sier seg egentlig selv. Her kan det virke som at arbeidsgiver har gjort en bommert og prøver å redde skinnet sitt ved å legge ansvaret over på din mann...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:03.