Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-08-2008, 22:11   #1
Medlem

Cassie sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 347
MP Rating: 100% (1)
Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.
permisjon og dagpenger

Jeg har noen spørsmål på vegne av en venninne som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hun er i permisjon nå og skal egentlig begyne å jobbe igjen i november, men pga. diverse årsaker så lurer hun på å si opp jobben sin. Har hun da krav på dagpenger? (hun er klar over 8 ukers karenstid før hun får utbetalt noe) og evt. hvor mye? er det permisjonespengene som blir lagt til grunn når dagpenger utregnes?
Hvis hun evt. skulle bli gravid mens hun går på dagpenger, mister hun da rett til permisjonspenger og får utbetalt engangsstønad?

Håper noen kan svare, jeg kom litt til kort her.
Gammel 15-08-2008, 14:22   #2
Medlem

Cassie sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 347
MP Rating: 100% (1)
Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.Cassie har mye å være stolt av.
Sv: permisjon og dagpenger

Ingen som vet noe om dette???
Gammel 15-08-2008, 16:55   #3
Supermedlem

Eviltordivel sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 547
MP Rating: 0% (0)
Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.Eviltordivel har mye å være stolt av.

Jeg sa opp jobben min selv mens jeg var i permisjon, og da er det som du sier en karantene på 8 uker uten penger.
Etter det har du krav på dagpenger
Jeg ble innvilget dagpenger i dag, og hos meg la de siste års inntekt til grunn for beregningen.
Jeg har også sjekket opp i det med å gå gravid på dagpenger, dagpenger er på lik linje med vanlig lønn, sykepenger o.l.
Kopierte dette fra nav.no:

Foreldrepenger ved fødsel

Foreldrepenger skal sikre inntekt for foreldre i forbindelse med fødsel.
Hvem kan få foreldrepenger
Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.
Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt
  • sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet
Gammel 15-08-2008, 22:11   #4
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,398
MP Rating: 0% (0)
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.

Berre husk at foreldrepenger i seg sjølv ikkje gjer rett på dagpenger. Ein må ha tjent over ein viss sum gjennom jobb for å ha rett til dagpenger. Viss ein er over den summen vil og foreldrepenger bli lagt til som eit grunnlag.

Tidligare Nemi80
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:56.