Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2008, 13:06   #1
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,473
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Purregebyr 1 år etter faktura "sendt"

Jeg bestilte ifjor på denne tiden buggis fra nederland. Hentet og betalte på posten, og da var alt i orden sa han bak skranken. Nå, et år etter, kommer en inkassovarsel i posten der jeg må betale over 1200,-.
Først skjønte jeg ikke hva regningen var, så jeg ringte posten..og da sa de at det var på en sending fra Nederland. jeg lurte på hvorfor i huleste den kommer etter 1 år..og med purregebyr når jeg har fått beskjed om at alt var betalt og i orden.. Nei, fordi de må vente litt og forsikre seg om at pengene ikke er kommet..1 år liksom??
Hun var "snill" og trakk fra purregebyret på 57,- da..så regninga ble litt mindre..Men jeg synes fortsatt det er litt urimelig å komme med slik 1 år etter når jeg fikk beskjed på posten at alt var betalt. Jeg har handlet en del fra utlandet før, og alltid betalt både gebyr, moms og hele pakka når jeg henter..

Noen som har vært borti lignende?
Gammel 27-08-2008, 13:19   #2
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 5,975
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Purregebyr 1 år etter faktura "sendt"

Har du ikke kvitteringen??? Er enig i at det virker urimelig!!
Gammel 27-08-2008, 13:48   #3
Seniormedlem

Isse sin avatar

Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tuppesjura Vis post
Har du ikke kvitteringen??? Er enig i at det virker urimelig!!

Jo, den ligger nok her et sted, men det er fullt mulig at jeg ikke betalte det gebyret eller hva det nå er fornoe..Men allikevel, kan de kreve å få det tilbake etter 1 år, og når jeg fikk beskjed om at alt var ok? Det blir jo bare ord mot ord det da, at han bak skranken sa at alt var ok. Irriterende å få en slik uventet regning i posten...
Gammel 27-08-2008, 20:15   #4
Supermedlem

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,091
MP Rating: 0% (0)
Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.Corbeille har en strålende fremtid.

En faktura har en foreldelsesfrist på 3 år, så de kan sende faktura dersom hele kravet ikke er betalt.

Det er dog utrolig dårlig kundeservice.

Lille M (sept. 05) & Lille E (sept. 07)
Corbeille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 20:22   #5
Seniormedlem

Isse sin avatar

Søren da..

Ja, vet du, det har vært så mye tull med Posten i det siste..Bare rot! For 2,5 år siden fikk vi nytt postkontor, og enda er det tull. Småtterier også..som f.eks at vi får all posten til foreldrene mine i vår postkasse..greit nok de har samme etternavn som meg..men virker som de ofte bare sjekker husnr, og satser på at posten kommer frem..Jeg har også fått post i vår postkasse som ikke engang er i nærheten av hverken gatenr eller etternevn

Og et par ganger har jeg fått hentelapp på pakker uten at pakken har kommet..Siste gang påstod de at pakken hadde kommet på det andre postkontoret..jeg dro dit, og de sa at den var registrert der jeg allerede hadde vært..og når jeg dro tilbake dit ble de bare irriterte...jeg ventet et par dager før jeg dro tilbake..og da var jeg litt småirritert, og forklarte hendelsen..Så de snudde opp-ned der..og det viste seg at de hadde lagd en diger pakke oppå min

Også kommer dette her..Posten skulle hatt litt konkurranse så skjerpet de seg kanskje litt..

Jaja, jeg får vel bare betale for buggisen som jeg allerede har solgt
Gammel 29-08-2008, 20:10   #6
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,220
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/29/545209.html
Gammel 29-08-2008, 20:15   #7
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,207
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

skal man ikke få et par purringer før man får inkassokrav da?
Gammel 29-08-2008, 20:29   #8
Medlem

Chanell sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 378
Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.Chanell er fantastisk mot andre.

Jeg fikk også akkurat samme brevet kjøpte også buggis fra nederland for snart ett år siden...makan så frekke de er
Gammel 29-08-2008, 20:29   #9
Seniormedlem

Isse sin avatar

Jo, du sier vel noe der.. merkelig hele greia. De har tydeligvis hatt problemer i det siste, så jeg får ringe på igjen på mandag og høre om jeg er en av de som faktisk har betalt. For han i kassa på menny der jeg hentet pakken sa at alt var i orden, så da synes jeg det er merkelig rart at det plutselig ikke er det...1 år etter vel og merke
Gammel 29-08-2008, 20:39   #10
Medlem

bambino sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 311
bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.bambino er fantastisk mot andre.

Har du sett dette da??

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=535063
bambino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:23.