Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-06-2009, 12:23   #1
Seniormedlem

McPhee sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: sørlandet
Meldinger: 1,953
MP Rating: 0% (0)
McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.
Se her.

Makan til frekkhet,at de bare kan ta seg sån tilrette er jo helt villt. Jeg ringte og var temmelig forbanna og spurte om de kunne legge frem mitt skriftlige sammtykke på at dette skulle stå i katalogen på nett.Det kunne de såklart ikke og sa dette var en service!!!!!!!!!! så sa jeg at en service er noe man da får tilbud på og tar imot om man ønsker det.Våres personlige opplysninger er VÅRES. og vi skal selv velge hvor vi legger ut denne infoen.dæven døtte dette er provoserende.

Så fort gikk det etter Eniro publiserte ”bursdagen” din på www.tlf.no

Nå har noen allerede generert ferdig lister for alle kvinner og menn født mellom 1940 og 1999, men finnes også som et script der ute på nettet.

Jeg anbefaler ALLE om og få fjernet ”bursdagen” sin fra www.tlf.no , jeg har gjort det allerede. Det kan enkelt gjøres ved å ringe dem på tlf:
815 44448

Men pass på!! Det kan hende at din ”bursdag” også ligger ute på www.finnfirma.no eller www.birthday.com , begge disse henter opplysninger fra DirektMedia som igjen får dem fra www.tlf.no

Sist endret av McPhee; 09-06-2009 kl 19:06. Begrunnelse: tja.. pga at noen ikke likte infoen
McPhee er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 12:37   #2
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,766
Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.
Sv: Se her.

Er en grunn til at nr mitt er ureg for å si det sånn
Gammel 09-06-2009, 12:51   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,857
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg så også dette nå nettopp og reagerte veldig på at mine fødselssata er lagt ut ved søk på Telefonkatalogen™ - Finn telefonnummer i Norges største telefonkatalog

Nokså utrolig...

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 13:17   #4
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,857
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

... Nå har jeg ringt og fått det fjerna, men ved søk kommer det fortsatt frem. Tar det en viss tid før det blir borte?

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 13:41   #5
Supermedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,064
Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
... Nå har jeg ringt og fått det fjerna, men ved søk kommer det fortsatt frem. Tar det en viss tid før det blir borte?
Jeg endra det i går ved å gå inn på "Mine sider" (var allerede bruker). Fødselsdatoen min kommer fremdeles frem, selv om det er huka av, på Mine sider, at den ikke skal vises.
Gammel 09-06-2009, 13:49   #6
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,753
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan ta litt tid før det er vekke. Eg fjerna i går eller forgårs og det er vekke no.

Birthday.no ( ikkje com ) sto eg og hjå, men no får ein berre opp tekninsk vedlikehold dersom ein søker på nokon. Så eg håper det er fordi ting no blir fjerna.

Fotorier, min lille fotoblogg
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 16:21   #7
Seniormedlem

McPhee sin avatar

McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.

Å offentliggjøre fødselsdato til hundretusenvis av mennesker uten å få forhåndssamtykke er helt på trynet og burde være ulovlig. Jeg har ikke bedt om at den type personopplysninger blir eksponert.

Dette gjør helt klar jobben for ID tyver lettere.
Gammel 09-06-2009, 17:05   #8
k&j
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,592
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av McPhee Vis post
Å offentliggjøre fødselsdato til hundretusenvis av mennesker uten å få forhåndssamtykke er helt på trynet og burde være ulovlig. Jeg har ikke bedt om at den type personopplysninger blir eksponert.

Dette gjør helt klar jobben for ID tyver lettere.
Enig i at det er på trynet å legge ut disse dataene, men jeg synes du følger opp med å legge oppskriften på ID-tyveri inn i hovedinnlegget her, hjelper ingen det heller!!
Gammel 09-06-2009, 17:21   #9
Seniormedlem

McPhee sin avatar

så hyggelig da k&j.... trist at du mener jeg er kokko når jeg faktisk bare ville informere alle om hvor farlig dette er og hvor lett det er for de gale personene å missbruke dette.
Gammel 09-06-2009, 17:27   #10
k&j
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,592
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av McPhee Vis post
så hyggelig da k&j.... trist at du mener jeg er kokko når jeg faktisk bare ville informere alle om hvor farlig dette er og hvor lett det er for de gale personene å missbruke dette.
Veldig bra at du informerer om at det er farlig, men jeg bare synes det var unødvendig å samtidig gjøre det enda lettere å misbruke dette...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:51.