Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-05-2009, 15:43   #1
Medlem

Meretemorra sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 58
MP Rating: 0% (0)
Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.
kidoki Skal studere fra høsten av

Jeg har nå kommet inn på Utdanningshuset (utdanningshuset.no) fra høsten. Skal studere og forhåpentligvis bli Tannlegeassistent etterhvert.
Dette vil koste oss 45.000 kr. Noe vi er forberedt på å betale (evt ta lån).

Men jeg tenkte å få en time hos NAV først for å avklare rettigheter og diverse. Spesielt økonomisk. Derfor bare spør jeg her om noen vet hva slags rettigheter jeg kan ha. Jeg sluttet utdannelsen straks jeg ble gravid i 1996 og har vært hjemmeværende mor for tre barn siden. De siste årene har jeg spesielt tenkt på at det er på tide å komme seg ut etter så pass lang tid. Jeg kjenner at jeg er klar for det. Ungene er ganske store nå og trenger ikke meg hjemme lenger, føler ikke det er noe behov for det på noen som helst områder, og økonomien er heller ikke veldig bra selv om vi har klart oss hele veien (prioriteringer). Det hadde vært kjekt med noen råd, tips og erfaringer fra andre.
Meretemorra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2009, 15:59   #2
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,519
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skal studere fra høsten av

Tror ikke du har rett på noe økonomisk fra nav med mindre du er alene med barna og har rett på overgangstønad. Sjekk om lånekassa yter stønad til det studie!

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2009, 16:42   #3
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 6,488
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

du kan skjekke lanekassen.no for evt stipend og lån.

jeg gikk på utdanningshuset og tok med.sekretær for endel år siden og fikk 12000 fra nav til dette, men jeg var alenemamma.
fikk også 6000 i mnd i stipend og studielån i tillegg til overgangsstønad osv.

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2009, 17:42   #4
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 836
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.

Du kan få støtte til utdannelsen din av lånekassen om det er godtkjent av lånekassen Jeg tok voksenopplæring, og betalte 50.000, og fikk det fra Lånekassenl. som lån. Noe ble gjort om til stipend når jeg hadde fullført og stått i alle fag og ligningen var gjennomgått.

Nav kan vel neppe hjelpe så mye.. med mindre du er aleneforsørger.

oktober
2005.

nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2009, 17:54   #5
Medlem

Meretemorra sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 58
Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.Meretemorra har mye å være stolt av.

Takk for svar. Jeg skal undersøke med lånekassen.

Sist endret av Meretemorra; 22-05-2009 kl 18:09.
Meretemorra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2009, 20:37   #6
Supermedlem

Snuppa83 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 541
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.

Jeg skal også studere ved Utdanningshuset fra høsten av (juridisk kontormedarbeider) og det studiet er hvertfall godkjent for støtte fra Lånekassen. Var innom siden til Utdanningshuset nå, og ser at det også står på studiet jeg skal ta, under praktisk informasjon.
Kunne ikke se at det står på det studiet du skulle ta - men du kan jo kontakte Lånekassen og høre med dem
Gammel 22-05-2009, 20:53   #7
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,625
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tok et lignende studie hos Utdanningshuset. Det jeg fikk var lån og stipend, utbetalt èn gang i mnd. Men var veldig lite stipend da, mest lån Men har det ikke noe med at det er en privatskole?

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:44.