Jeg har nettopp fååå samboer og står som aleneforsørger da i 12 mnd til. Siden Teodor har astma og har vært en god del syk har jeg fått innvilget 20 ekstra sykedager i året frem til 2013. Da barnfar er helt fraværende så har jeg naturlig nok de obligatoriske 20 dagene alene og så kommer de 20 ekstra dagene som et tillegg. Altså totalt 40 dager i året.
Hittil i år har jeg vært hjemme med Teodor 12 dager. Arbeidsgiveren til min ssamboer sier at han selvfølgelig skal få 10 dager totalt med lønn som han kan være hjemme med mitt syke barn dersom jeg selv må jobbe. Men hvordan gjør vi det?
Jeg ringte nav i går, og etter uendelig lang ventetid så fikk jeg snakke med ei dame som sa at jeg måtte sende inn en søknad til nav om at jeg ønsker at samboeren min skal ha 10 dager. Men svar på denne kunne jeg ikke regne med å få før evt i august da det er behandlingstid på 1 mnd OG sommerferie. Det hjelper oss da pokker ikke nå...
Samboeren min har snakket med sjefen sin og sier at det har aldri vært noe sånt problem før, han har bare fått tildelt de 10 dagene og ferdig med det. Kommer da disse 10 dagene i tillegg til alle mine dager da?
Noen som kan gjøre meg klokere...???