Hvordan fungerer det dersom en skulle bli sykemeldt etter permisjon - må en ha arbeidet en viss tid for å få rett til det, eller teller permisjonen som "arbeid"?
Om du har opparbeidet deg rett på sykepenger før permisjonen og ikke brukte opp kvoten under svangerskapet,
kan du gå rett ut i sykemlding etter permisjonen er over ja.
Om du har opparbeidet deg rett på sykepenger før permisjonen og ikke brukte opp kvoten under svangerskapet,
kan du gå rett ut i sykemlding etter permisjonen er over ja.
Ble det klønete forklart tro...
Hvordan kan man bruke det opp under svangerskapet? Så hvis jeg var sykemeldt mens jeg gikk gravid, så kan jeg ikke bli sykemeldt rett etter permisjonen?
Takk for svar - og et oppfølgingspørsmål - svangerskapspenger teller ikke som sykemelding vel? Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk svangerskapspenger istedenfor sykemelding den siste tiden i svangerskapet før jeg gikk ut i permisjon. Nå skal jeg igang med neste runde med ivf og dersom det blir full klaff på 1.runde og dersom det skulle bli nye komplikasjoner er det jo en risiko for at det kan ende med ny sykemelding før jeg har vært i jobb så lenge.
En har en hviss tid over tre år en kan være sykemeldt, er en sykemeldt mer enn det så må en jobbe i et halvt år for å få sykepenger
Vet du tilfeldigvis hva "kvoten" er? Men når man er permisjon er jo det likestilt med jobb, så i teorien burde man vel ikke ha brukt om retten til sykepenger?