Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-11-2007, 14:17   #1
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,649
MP Rating: 0% (0)
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.
Trenger litt hjelp til forklaring av beregning av perm.penger

Jeg tenkte å starte å ta ut permisjon 12uker før termin.
For da får jeg med det jeg jobbet i juli og august inn i de 10 månedene (jobbet mye ekstra da) Har jobbet en del ekstra i høst fram til nå også.
Men så hører jeg at det er det man tjener måneden før man går ut i perm som teller! Men hvis jeg feks ikke får noe ekstra den måneden da? Også har jeg tjent over dobbelt så mye alle de andre månedene, er ikke det litt urettferdig?

Hvis jeg bare jobber det jeg er garantert i en måned tilsvarer det en lønn på ca 5-6000,- Men jeg har siden i sommer tjent minimum 8000,- og som regel har det liggi på rundt 9-11

Men fra februar vet jeg ikke hvordan det blir...

Cathie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2007, 15:53   #2
Supermedlem

Leaena sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 649
Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.Leaena har mye å være stolt av.
Sv: Trenger litt hjelp til forklaring av beregning av perm.penger

Hvis du har veldig variabel inntekt (avvik på mer enn 25%), skal det regnes snitt av "et representativt tidsrom". Hvordan dette gjøres i praksis, varierer visst veldig.
Gammel 27-11-2007, 15:57   #3
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,649
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Trenger litt hjelp til forklaring av beregning av perm.penger

Ok... ja det er jo mer enn 25%
En måned feks tjente jeg bare litt over 3000 siden jeg hadde ferie, men siden jeg ikke hadde opptjent feriepenger og jeg jobber på timebasis så ser det jo ut som jeg tjente kjempelite den måneden. Kjipt hvis det skal være med på å trekke ned snittet... Men jeg får prate med NAV. Da får jeg kanskje svar på hvordan de gjør det her.

Cathie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:13.